Totaal aantal pageviews

donderdag 18 juni 2015

Donderdag... rommelmarkt

Toen we een paar weken geleden in de IJhallen waren voor de vlooienmarkt, kocht ik dit kleedje. De prijs was vijftig hele eurocenten.
Ik kon het bijna niet geloven.
'Echt?' vroeg ik aan de vrouw die het verkocht. 'Ja hoor' zei ze, 'soms heeft een mens geluk'.
Ze had me natuurlijk niet verteld dat er tamelijk onsmakelijke vlekken in zaten.
Dus toen ik die zag, stond ik toch te twijfelen. Maar och, voor vijftig cent en hopende dat mijn vlekkenkampioen er misschien toch wel weg mee zou weten, kon ik het risico wel nemen.
Het kleedje ging eerst mee in een hele hete was, een kookwas zeg ik altijd. 90 graden. Het schijnt goed te zijn voor de wasmachine om dat programma een enkele keer te gebruiken.
Het kleedje kon er tegen, maar de vlekken ook helaas.
Daarna nog een paar keer in een was op 60 graden. De vlekken leken iets vager te worden, maar waren nog steeds storend.
Dus toen ging mijn man aan de slag. Hij gebruikte een nagelborsteltje, vlekkenspray van HG, wasmiddel en een heel klein beetje bleek.
En... de vlekken zijn weg en ik  ben heel blij met  mijn kleedje. Zo mooi met dat opengewerkte zoompje.

En nu we weer een tafeltje in de nieuwe tuin hebben, komt het heel goed van pas en blijkt het ook nog eens precies te passen.

Ps.: Dit weekend weer IJhallen. Ik weet nog niet of ik ga hoor, maar ik meld het maar even.

8 opmerkingen:

Onliemie zei

Whow een man die alles kent van wassen... daar kan een mens alleen maar van dromen! Dat van die 90°was in de machine is echt zo! Anders blijven er te veel zeepresten achter... spreek uit ervaring!:-) Prachtig kleedje en dat voor niemendal!
Wat ik me al even afvraag... kijk jij soms in je mailbox... ik denk dat je iets gemist hebt?
grtjs

Ingrid Orens zei

Een man die vlekken uit stof weet te krijgen ! Een unicum ! De mijne weet zelfs niet hoe de wasmachine in werking te zetten, laat staan dat hij een besef heeft van temperaturen/wasprogramma's... Dus voor het lange leven van kledij en linnengoed, hou ik hem maar op een veilige afstand van die machine ;-)))
Het is een mooi tafelkleedje ! Wat een geluk dat de vlekken er uit zijn gegaan !

Enne PS, Kriske heeft gelijk, ik denk ook dat je een mailtje over het hoofd gezien hebt ?

Zaanse Zolder zei

je hebt er even werk aangehad maar dan heb je ook wat, leuk hoor!

Bertiebo zei

Ingrid en Kris ik heb geen mailtje gekregen/gezien. Was het op mijn hotmail?. Ik ben nu supernieuwsgierig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Onliemie zei

Bertie stuur je mij een mailtje dan hebben we jouw juiste mailadres en kan ik het je nog even snel laten weten... doen hoor!Zo jammer dat je het niet eerder zag!

Marthy zei

Mooi kleedje, daar hou ik ook van. Het wordt tijd dat ik ook weer eens naar een rommelmarkt ga, maar er komt telkens wat tussen. Zo lekker, dat struinen tussen oude spullen.

Pippa's Hus zei

Jij had echt geluk! Wat een mooi kleedje voor weinig geld.
En een lieve man die er mee aan de gang wilde gaan. ;-)))
XX Esther

karinschrama@blogspot.nl zei

Ik vind 'm prachtig Bettie! Ik kocht een paar weken geleden een gelijksoortig kleedje bij een hippe vintage-winkel en betaalde 10 keer zo veel: € 5,00. Er zat geen enkele vlek in, dat dan weer wel. Maar met al dat was- en boenwerk van jou en Frits denk ik dat jullie kleedje net iets meer 'gevoelswaarde' heeft als die van mij...