Totaal aantal pageviews

dinsdag 25 januari 2022

High Light(s)


 Vorige week maandag waren we naar het Amsterdam Light Festival. We hadden al eerder willen gaan kijken, maar het was of te slecht weer of we verwachtten dat het heel erg druk zou zijn. Maar deze maandagavond was perfect. We begonnen om 17.00 uur. Dan is het nog een beetje schemerig en kan ik nog vrij aardige foto's maken. Als het echt donker is, lukt mij dat niet zo goed. Ik laat alleen zien wat ik het mooist vond, of het leukst


Het leukst vond ik deze. Het was ook de eerste die we zagen en al van verre. Je moet weten dat ik altijd en overal was aan waslijnen fotografeer, dus dit kwam heel mooi uit:


Daarna waren er een paar mooie, tulpen erg kleurrijk. Maar die kleuren kwamen niet goed over. 


Dit was misschien geen kunstwerk, maar het stond wel erg gezellig. Daarna, zagen we



Het was ook echt een mooie route om te lopen. En tussendoor natuurlijk ook nog binnen gluren. 
Ik had geen zin om de uitleg te lezen, maar dat was ook helemaal niet nodig. En zeker niet bij het volgende werk dat ik zag op de Schaduwkade:


Je hebt daar uitzicht op de Nieuwe Keizersgracht. De gracht waar meer dan 200 Joodse mensen werden weggevoerd. De plek waar ik ook Betty van Essen-Kok ontmoette. Voor dat verhaal kun je hier klikken

Verder vond ik dit werk ook wel erg apart en toch ook passend bij de sfeer van Amsterdam


En nog een waar je door zou kunnen varen:



Tenslotte de laatste die ik laat zien: Starry Night, van Gogh


Sterren in Amsterdam!!! Dat zal daar normaal gesproken niet of nauwelijks voorkomen gok ik.  

Wij zijn vanaf de allereerste editie altijd naar het Light Festival geweest. Behalve in de Coronatijd. Dit was een heel mooie aflevering. Was, want het is afgelopen. Volgend jaar weer!

26 opmerkingen:

Judy zei

Mooi allemaal, ik vind de regenboog met de weerspiegeling in het water het mooist. En wat een mooie ontmoeting had je in 2016!

In de weer zei

Wat was dat mooi !
Die op de Schaduwkade, oh , zó goed uitgebeeld !

nicole orriens zei

Wat leuk dat je overal waslijnen fotografeert zeg! Dan is deze inderdaad wel heel bijzonder!

schrijfselsvanmij zei

Mooi! En die waslijn, hartstikke leuk!

mar zei

Mooie foto's weer.

Marlou zei

ha Bertiebo,

wat fijn, dat jij de foto's hebt gemaakt.
En nog wel zulke goeie!
De meeste heb ik in het echie gezien.

Vond het mooi, dit jaar.
Openlucht Galerie!

groetjes, Marlou

Kitty zei

Prachtig! En ik ben een heel klein beetje jaloers... ;)

Mormorsweb.blogspot.com zei

Zo mooi!! Dat is een beetje "in" in de nieuwe tijd. Er was ook een lichtshow hier in de buurt, maar dat lopen was geen optie voor de chef.

pourquoi pas ??? zei

Wat mooi Bertie. Net als jij geniet ik altijd van witte was aan een waslijn. Roept iets op van huiselijkheid en gezelligheid op. In gedachten ruik in de geur van de was.

Floor zei

Schitterend!!! Ik heb zoiets nog nooit gezien.
Ja die waslijn met was vind ik ook erg leuk, maar dat licht in de gracht is ook super.
Kan me voorstellen dat je er van genoten heb.

Jolande zei

Wat mooi.

Sjoerd zei

Ik vind het zonder meer de moeite waard. Mooie beelden laat je hier zien.

biebkriebels zei

Ja ben ook elk jaar geweest, dit is een herhaling van eerder getoonde objecten, herken er wel een aantal.

Jeanette Renting zei

Dank je wel voor dit mooie kijkje bij het festival. Ooit ga ik zelf erheen.

Neeltje zei

Wat mooi zeg, je hebt er een leuke impressie van gemaakt.

conny's quilts en creaties zei

Prachtig hoor mooie creaties met licht. . Grappig dat jij graag waslijnen fotografeert, die tic heb ik ook en dat vindt mijn man vaak maar raar;) Die schuit met verlicht wasgoed vind ik meesterlijk.

Nancy Chan zei

Beautiful photos of the light festival. Glad you can go out to enjoy the festival. The white clothes on the line looks like they are glowing in the semi dark.

Ferrara zei

Het is je toch aardig gelukt om ook in donker mooie plaatjes te maken. De een na laatste vind ik geweldig.

Nietzomaarzooo zei

Die witte was vind ik heel erg leuk. Mooie duidelijke foto's maak je. Heerlijke uitje zo te zien.

sjannesblog.com zei

Ja, ik vond het ook weer een leuke editie dit jaar.

Hans zei

Nou, het Amsterdam Light Festival is wel heel leuk om te zien.
De was hangt al, wat een verlichting.
De Magerebrug is vaker verlicht. Hans

Iris Flavia zei

That´s a fun idea too photograph clothes lines. I took one such pic in Tuscany, too.
It looked so... romantic.

Beautiful and meaningful artworks.

I so hope this year we get a light-festival again, too.

Jeanne zei

Prachtig

Els04 zei

Zo mooi, blij voor je!

Marthy zei

Wat ik er van gezien heb tot nu toe was deze editie erg mooi. Ik ben niet geweest dit jaar.

Onliemie zei

Indrukwekkend.