Totaal aantal pageviews

zaterdag 15 januari 2022

Soms


Als ik eerlijk ben startte ik deze wandeling een beetje met mijn ziel onder mijn arm. Mijn man ging hardlopen en ik ging in mijn eentje. Echt, ik had zo geen zin. Maar ja, ik moet wel in beweging blijven natuurlijk en hoewel ik vorig jaar 'gewoon' zesentwintighonderd kilometer heb gelopen, zat de klad er in deze eerste weken van het jaar toch een beetje in. 
Het is grauw en grijs en saai. 

Maar goed ik deed mijn koptelefoon op en luisterde naar een luisterboek. Daar knapte ik al een beetje van op. 
Bovendien merkte ik na een tijdje dat het windstil was. Dat is hier echt heel bijzonder, dus ik nam het besluit daar nou eens van te genieten. En toen er een mager zonnetje bij kwam, kreeg ik het zelfs zo warm dat mijn jas open moest. 


Uit pure dwarsigheid, liep ik deze keer aan de kant van de weg waar ik meestal niet loop omdat de stoep aan de andere kant is en ineens zag ik allerlei weerspiegelingen die ik dus meestal ook niet echt zie.
Kijk, toen had ik weer iets dat mijn interesse wekte en werd het al met al een lekkere wandeling.


De moraal...  ach ik heb helemaal geen zin in een moraal. Die weet je zelf ook wel!

27 opmerkingen:

miekequilt zei

Kijk, daar wordt een mens toch vrolijk van! Wat een mooie wandeling. En voor ons ook nog eens een serie mooie foto's. In plaats van moraal, zeg ik: bespiegelingen. Fijn weekend !

Nietzomaarzooo zei

Mooie inspiratiebron ook. Want ook hier grote tegenzin, vaak, regelmatig en dinsdag.

Iris Flavia zei

Very nice post and great pics!
I often roam by myself, too. It´s nice. I don´t feel lonely but at peace then.
(I love to walk with Ingo, too, of course).
Think these time-outs do us good.

Emie zei

Zin kan je maken, zeggen wij dan altijd. Dat rode huisje is een juweeltje!

Judy zei

Wat een mooie weerspiegelingen...!

Mevrouw W. zei

Gelukkig ben je toch wezen wandelen en daarom kunnen wij meegenieten van de mooie foto's!

KnutzEls zei

Ineens kan de wereld er anders uitzien. Mooi al die weerspiegelingen, de eerste is super.

mar zei

Weer mooie foto's.

Kitty zei

Prachtfoto's!

pourquoi pas ??? zei

Soms is het goed om aan de verkeerde kant te lopen. moraal van dit verhaal.

Sjoerd zei

Heel mooi met al die spiegelbeelden en een zonnetje, daar wordt een mens vanzelf vrolijker van.

schrijfselsvanmij zei

Mooi zo die foto‘s van wat je zag toen je eens de andere kant op liep!

s.c zei

Leuke foto's met al die reflecties.

Jolande zei

Prachtige foto's.

Floor zei

Wat mooi die weerspiegeling in het water op de diverse foto's.
Die eerste vind ik echt een plaatje, kan zo op een kalender!

Ferrara zei

Zo zie je dat dwarsigheid, die ik maar al te goed begrijp, ook tot iets goeds kan leiden. Mooie serie.

conny's quilts en creaties zei

Goed dat je toch bent gegaan en uiteindelijk genoot en met mooie foto s thuiskwam!

Mrs. T. zei

Prachtige foto's!

Hans zei

Dit jaar heeft een slow start, heb er ook last van.
Wandelen is goed en gezond, maar je moet je soms ertoe zetten. Hans

sjannesblog.com zei

Mooie weerspiegelingen. Je moet het maar zien!

Marthy zei

Als ik geen zin heb loop ik niet, maar ik moet zeggen dat ik wel vaak zin heb. Maar als ik geen zin in mijn oefeningen heb doe ik ze wel, daar ben ik streng in.

Alet Venhuizen zei

En soms is het dan toch erg leuk en voel je je achteraf blij (dat je het dan toch gedaan hebt).
Prachtige foto's trouwens!

Jeanne zei

Die prachtige foto’s moeten niet alleen je wandeling maar je hele dag goed gemaakt hebben?!

Mormorsweb.blogspot.com zei

Schitterende foto's.

Neeltje zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Neeltje zei

Sorry, ik vergiste mij even in de reactie. Maar heerlijk dat je toch die wandeling bent gaan maken, ondanks de tegenzin.

Marlou zei

Goedemorgen!
Weerspiegelingen... ik ben er gek op!