Totaal aantal pageviews

zaterdag 29 januari 2022

Nomen est Omen

Een nieuwe ronde en Marga bijt het spits af:

In Op 1, zag zij (alweer een tijdje geleden) dhr.  Kuiken, vogelgriepdeskundige.  
En vlak daarna: Dhr. Jonker, directeur Kabinet van de koning (bij de beëdiging van het kabinet) N


Han de Hair werd opgepikt door mijn bijna-buuf Kitty en ik zat daar hardop om te lachen.  
De volgende was niet om erg vrolijk van te worden natuurlijk, maar het is wel een NeO-tje.


En de laatste is al oud. Ik vond hem, haar bedoel ik, bij het uitzoeken van mijn What's Appfoto's. In 2016:

Dr. I.C. Notting, nieuwe oogarts in onze Medische AdviesRaad (MAR)


Net nadat ik dit blogje geplaatst had, vijf minuten geleden dus, keek ik naar de reacties en zag er eentje van 'onbekend'. 


Hij of zij zegt: Ik vermoed dat de eigenaar Beukers heet maar dat kan ik nergens terugvinden op de site
Ik vermoed het ook, Beukers is een bestaande naam. Dus ik zet hem er bij. Kan nog net. En dankjewel

25 opmerkingen:

miekequilt zei

Altijd goed om vrolijk wakker mee te worden. Bedankt!

Emie zei

Kuiken als achternaam vind ik zo leuk, de kinderen zijn dan de Kuikentjes.

Kitty zei

Echt leuk weer, vooral die meneer Kuiken idd, hahaha. Ik ken iemand die haar kinderen wel eens haar kuikens noemt...

Sjoerd zei

Er zitten weer hele leuke vondsten bij.

Jolande zei

Wat een leuke vondsten weer.

Judy zei

Geweldig gevonden weer!

Iris Flavia zei

I have not a clue... but as long as it made you laugh, that´s good! :-)
Happy weekend!

klaproos zei

prachtige namen.... de mensen zullen vaak de lachers op hun hand hebben

In de weer zei

En wederom hartstikke leuk !

Marion van de Sande zei

Ik had ook nog een bijdrage voor deze rubriek maar wist niet hoe je te bereiken. Tot ik je Instagram account zag, de foto via chat naar je gestuurd.

marga zei

Ik woon in Enschede. In het MST ziekenhuis werkt een KNO arts met de naam Dr Hoorweg. Een hele fijne arts die aandacht heeft voor zijn patiënten en die je helpt met de mogelijkheden als je gehoor je langzaam maar zeker in de steek laat.
Groeten.
Marga

Willem zei

Enig jaren geleden had ik veel plezier om Hennie de Haan, voorzitter van de bond van pluimveehouders. Naar mijn beste weten heeft ze die functie vorig jaar neergelegd.
Was waarschijnlijk helemaal uitgelegd.

Anoniem zei

In mijn jeugd was een dierenarts die Dr. Slager heette.
en een hovenier: Walter Bock

Ferrara zei

Ook dit blijft leuk speurwerk. Kuiken had ik ook gespot.

Anoniem zei

Alleen snap ik de naam Notting niet in deze context.

Mevrouw Niekje zei

Misschien al een bekende: firma Beenhakker te Rotterdam, orthopedische hulpmiddelen zoals rolstoelen en houten poten! Weet eigenlijk niet of ze nog bestaan, maar als kind vond ik het enig en kon er iedere keer weer om lachen als we in de buurt van het Zuidplein waren!

Bertiebo zei

Spreek het maar eens uit in het Engels: I see nothing

Bertiebo zei

Ja die is bekend, maar blijft grappig!

schrijfselsvanmij zei

Haha leuk :-)

sjannesblog.com zei

Hoe is het toch mogelijk, die namenlogie! Zo grappig!

conny's quilts en creaties zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
conny's quilts en creaties zei

Weer erg leuk, grappig die toepasselijke namen. Ik mail je er ook nog een.

Onliemie zei

Geweldig die namen. Ik ga er ook eens op letten hier maar ik vrees dat de Belgische achternamen gewoontjes zijn.

www.hetkeetjevanlien.com zei

Ha ha geweldig, soortgelijke staan ook vaker op mijn woordvoutjes scheurkalender !!

Kapitein Bloedworst zei

Hammie de Beukelaer was jarenlang een bekende stuntman in de Nederlandse filmwereld.
Zijn bedrijf bestaat nog steeds, al bestaat hij niet meer.

https://www.stuntcentrum.nl/

Ik moet wel grijnzen van die naam, kan dat alleen maar toeval zijn?