Totaal aantal pageviews

zondag 16 januari 2022

Roodkapje


Dit lieverdje kocht ik zelf, op Marktplaats. 
Ik denk dat de kaart behoorlijk oud is, maar zeker weet  ik dat niet. 
De kaart is onbeschreven en ongedateerd. De naam van de ontwerpster is wel bekend: Charlotte Baron. 
Ik ben dan wel zo dat ik onmiddellijk ga zitten googelen  en Charlotte heeft heel wat superlieve vintagekaartjes gemaakt. 
Had ik wel eens verteld dat ik ook een kleine verzameling vintagekaarten heb? Vast niet. Nou het is zo. Maar Charlotte was daarin nog niet vertegenwoordigd. Nu wel natuurlijk. 
Wat deze verzameling betreft ben ik totaal niet actief. Ze zijn er gewoon, meer niet
Maar het ging om Roodkapje en met dit kaartje ben ik ook echt blij

21 opmerkingen:

sjannesblog.com zei

Op een of andere manier komt deze me bekend voor van vroeger.

izerina zei

Zo stel ik me echt een sprookje voor

Emie zei

Net als Jeanne denk ik ook deze stijl wel te herkennen uit mijn jeugd. Misschien uit de vijftiger jaren?

Jeanne zei

Is idd een schatje

Judy zei

Een mooie, met die appeltjes!

Sjoerd zei

Ik vind deze ook erg mooi.

KnutzEls zei

Die stijl herken ik ook van vroeger. Schattig. Zo vind ik Roodkapje het liefst.

Céline zei

Mooie Roodkapje!

Jolande zei

Ook weer een hele mooie kaart van Roodkapje.

Jeanette Renting zei

Doet mij denken aan mijn geboortekaartje. Zal er eens een foto van maken en op mijn blog zetten.

biebkriebels zei

Dit is wel een lievertje!

Floor zei

Schattig! Heb het gevoel dat de kaart van de jaren 50 is.

Neeltje zei

Wat heb je toch een leuke verzameling!

Anoniem zei

Deze kaart komt mij ook wel heel bekend voor. Misschien waren en "schilderijtjes" van die we aan de muur konden hangen? Groet, Tineke.

Ferrara zei

Oh ja, kaartje uit jaren 50 vorige eeuw. Die kreeg je als je jarig was.

miekequilt zei

Wat een schattig kaartje. Handen vol aan de appels. En dan wil ze toch grasg dat olifantje ook nog meenemen.

Marthy zei

Ik ben het met de meesten eens, dit soort kaartjes kwam je tegen toen ik jong kind was, vijftiger jaren.

Hans zei

Roodkapje, zoals ik haar nog ken, vroeger werden de kaarten door mijn oma bewaard.
Een leuke aanwinst zo'n onschuldig kaartje. Hans

elly zei

Zo leuk al die oude afbeeldingen. Het doet me altijd weer denken aan mijn eerste sprookjesboek van Hans Andersen. Met... jawel Roodkapje als eerste verhaaltje en prachtige kleurplaten. Zo jammer dat ik dat boekje niet meer heb.

Iris Flavia zei

She is cute. But why an elephant?

www.hetkeetjevanlien.com zei

Wat een leukerd!