Totaal aantal pageviews

vrijdag 21 januari 2022

Grauw en grijs...

 Spuugzat was ik het. Weer dat grijze, grauwe weer. Weer een rondje wandelen, uit een soort plichtsgevoel.. Mijn man die de weersontwikkelingen altijd bijhoudt, bedacht toen dat we zouden gaan wandelen in de duinen van Bergen aan Zee. 'Want daar', zei hij, 'daar scheen de zon te schijnen'. 

En dat was ook zo. Deze foto met de blauwe lucht is NIET bewerkt.


Onderweg nog helemaal niks van te merken, maar toen we aankwamen, ja hoor. En al was de zon er niet geweest, de verandering deed ons al goed. 

Prachtig is het daar. Heel rustig was het ook. Eén mevrouw kwamen we tegen,  verder niemand. 



Dieren zagen we wel, heel mooi om te zien.



Doodstil  dus, alleen als je goed luisterde hoorde je het ruisen van de zee, die is natuurlijk nooit ver weg. 

Maar ja, we waren aan de late kant. De wandeling die we wilden maken zou tweeënhalf uur duren en in ons geval,  met foto's maken,  nog langer. Dan zou het donker zijn. Dat wilden we niet en dus sloegen we op een bepaald punt af, richting strand


Nog even een flinke klim over een tamelijk hoge duin en daar was de zee. Altijd heerlijk natuurlijk. Deze gast was er ook.




Wat een mooierd hè, helemaal in zijn eentje. Met z'n pootjes in het schuim. 

We besloten de volgende dag terug te gaan, om alsnog de hele wandeling te doen. En zo geschiedde

19 opmerkingen:

KnutzEls zei

Het is dus echt waar, achter de wolken schijnt de zon.

Alet Venhuizen zei

Genieten is dat!!!

Judy zei

Heerlijk, duinen en zee! En ook nog zon! Bofferds!

izerina zei

Daar knapte je van op?

Marlou zei

ha Bertiebo,

wat is dat toch een wonder: van blauwe lucht en zon word je blij en licht!
Pracht foto's!!

groetjes, Marlou

miekequilt zei

Ik snap je gevoel helemaal. En wat fijn dat er dan strand in de buurt is. Ik word gewoon vrolijk van die blauwe luchten.

nicole orriens zei

Soms moet je jezelf inderdaad even 'luchten' als het ware. Even wat anders!

In de weer zei

Wat heerlijk om zo dichtbij de zee te wonen.

Anoniem zei

Handig dat je man een plaatselijke weerbericht maakt. Veel zon tijdens het wandelen, dat is dubbel genieten. Mooie foto’s.

Sjoerd zei

Heerlijk lijkt me dat...

Elizabeth zei

O heerlijk zeg... daar hebben jullie goed aan gedaan. Ik vind alle weer prima, maar als de mist de hele dag blijft hangen... bllll dat vind ik saai.

biebkriebels zei

Wat een mooie vogel en een mooie tocht!

Iris Flavia zei

Your Hubby is smart - beautiful pics, and a weee bit of sun here, too :-)

Jeanette Renting zei

ZON en ZEE wat wil je nog meer. Die foto van de vogel is echt geweldig.

Ferrara zei

Ik kon me helemaal in je eerste zin vinden. Doodsaai weer. Gelukkig hebben jullie toch kunnen genieten van zon, zee en duinen.

Marthy zei

Ja, het weer is de laatste tijd om op te schieten. Zo en strand, goed gedaan!

Emie zei

Wat een mooie kleuren hebben alle foto's, echt passend bij het strandsfeertje!

Miriam zei

Via jouw foto's geniet ik toch een beetje van de blauwe lucht!

Koffie Digitalix zei

Andere routes doen wonderen..

Het is mooi daar.