Totaal aantal pageviews

vrijdag 7 januari 2022

Kerstkaarten

Ja, waar zal ik eens mee beginnen? Nu ik het over de kerstkaarten wil hebben? 
Ik heb zoveel lieve, aardige, attente, mooie kaarten gekregen. En met iedere kaart ben ik blij. Echt blij. Iemand heeft eventjes aan ons of aan mij gedacht. Iemand wenst ons een gelukkig nieuwjaar. Dat vind ik echt geweldig. Altijd. 
Ik wil er wat van laten zien en kies voor de zelf gemaakte kaarten. Ik kreeg in totaal bijna zeventig kaarten, dus om dat allemaal te laten zien, dat wordt wat veel, vandaar de keuze voor de zelfgemaakte. Trouwens ieder jaar denk ik: 'Ik ga op tijd beginnen en ik doe het zelf dit jaar'. En het komt er bijna nooit van. Misschien daarom dat ik de zelfgemaakte kaarten extra waardeer. Maar wat ik zei: iedere kaart wordt zeer op prijs gesteld. 

Kijk hier is de allermooiste. Voor het eerst een kerstkaart die we kregen van onze oudste kleindochter (Anna, 8jr):


Een geduldwerkje, denk ik. Zo lief.
Dan twee kaarten die echt speciaal voor mij zijn gemaakt, daar staan namelijk Roodkapjes op. Dat is helemaal lief, Ferrara en Anja. En kerst of geen kerst, ze gaan in de verzameling. 

Dan kaarten met het thema (kerst)boom 



Ik zie nu dat je bij de laatste kaart niet goed ziet dat het de woorden in de vorm van de kerstboom zijn. maar het is zo. Zo goed bedacht allemaal. Dank, Agnes, Toos, Emie, Els, Marthy en Judy. 

Twee kaarten met een ander model. Eigenlijk zijn het geen kaarten, maar wel erg leuk. Van Trudie en Mieke. Deze waren lastig te scannen, maar je krijgt een beeld, toch?


En van mijn nicht Trudie:


En dan nog een verzamelcollage: Ook allemaal bijzonder hoor. Jeanette, Lies, Bert en Marion, Kitty, Tineke en Anja. Dank. 


De allerlaatste, paste niet meer in de collage. Dus die mag apart. Ook omdat ik het zo'n hoopvolle uitspraak vind voor het jaar 2022.  Niet helemaal nieuw meer, dat jaar,  maar nieuw genoeg!!


En Laura schreef er nog bij dat er altijd weer licht is, ook in 2022, 
Het beeld is van Igor Mitoraj


19 opmerkingen:

sjannesblog.com zei

Blijmakertjes! En die laatste is prachtig! Het lied met die tekst erin van Lennard Cohen hebben we op Sjaak's afscheid laten horen.

miekequilt zei

Je bent net als ik, blij met iedereen die even aan je denkt en een ( zelfgemaakte) kaart stuurt. Ik zie er een aantal die ik ook heb.

nicole orriens zei

Wauw, wat heb je veel mooie kerstkaarten gekregen! Ik vind ze ehct prachtig.

pourquoi pas ??? zei

Wat leuk om je kerstkaarten extra in het licht te zetten. Zelf ben ik er dol op om ze te ontvangen maar in mijn kring wordt het steeds minder gedaan jammer genoeg.

Marlou zei

Ha Bertiebo,

haha... dat voornemen: eerder beginnen.
Dat heb ik ook!
Ik ga gisteren beginnen... :-))

Prettig weekend, Marlou

Mormorsweb.blogspot.com zei

Zeventig kaarten! Wow! Ik kreeg er drie. Maar ik schrijf zelf ook geen kaarten meer.Zo duur om te verzenden...

Kitty zei

Bravo voor Anna, wat knap!
Ik heb er nog steeds lol in om ze zelf te maken en als het niet lukt stuur ik vaak kaarten waarbij een goed doel gesteund wordt. Ik zag dat jullie dat ook doen :)
Dit keer was het ook weer stressen, voor de komende kerst ga ik - denk ik - weer het hele jaar door kerstkaarten maken.
Dat vilten kerstboompje is trouwens ook ér-rúg leuk!

Judy zei

Wat geweldig allemaal! Ik kreeg er niet zo veel, een stuk of twintig. Ongeveer zo veel als ik er zelf verstuurde.

Sjoerd zei

Daar zitten een paar hele leuke kaarten bij. En natuurlijk komt die van Anne dan bovenaan...

In de weer zei

Die van Anna is supermooi en zeker een geduld werkje.
Als ik het goed zie is het “ diamond painting “
Gisteren toevallig geleerd van Bo.
Geduld moet ik er wel voor hebben en eigenlijk ook goede ogen, maar het is wel verslavend.

biebkriebels zei

Vind het ook altijd leuk om kerst/nieuwjaars kaarten te versturen en te ontvangen. Ik hang ze altijd op aan een lint. Maar het worden er wel steeds minder. Digitaal is 3 keer niks.

Marthy zei

Die laatste spreekt me erg aan. Het deed me meteen aan mijn moeder denken die altijd zei: 'Het is nooit zo donker geweest of het zal wel weer licht worden'. Ongelooflijke optimist dat ze was.

Jeanette Renting zei

Heel veel mooie zitten ertussen, ook een paar die ik ook kreeg. Ik kreeg er geen 70, heb even geteld, het waren er 30.

Els04 zei

Heel mooi!

Ferrara zei

Ha, ha vroeg beginnen, echt het werkt. Ik blijf ze zelf maken tot mijn vingers het niet meer kunnen bolwerken. Origineel werk heb je gekregen. En die van je kleindochter is natuurlijk de mooiste.

Elizabeth zei

Wat heb je veel mooie kaarten gekregen! En ik kan me voorstellen dat je ze allemaal bewaard. Nou ja, ik zou het tenminste doen. Maar iedereen is anders natuurlijk..

Bertiebo zei

Ha ja hoor, ik bewaar ze zeker

Hans zei

Het is altijd wel een verrassing om een kaart te ontvangen.
Blij dat men je niet is vergeten. Hans

Iris Flavia zei

Wonderful cards! (70 altogether, by golly, your postman must hate you ;-)...)
I sent but one this year and it was bought.
I´m glad I have work now but sport and art fall behind, sadly... my brain is too "full".

The first three are my favs, clever how the wolf tries to come in!