Totaal aantal pageviews

donderdag 3 februari 2022

Ajeto

 We weken nóg een keer af van de wandeling, die waar ik nu nog steeds niks over heb verteld. Die afwijking was omdat we geen zin hadden in een (weer) zeer drukke winkelstraat. Tja, zo is het, ik kan er niet meer zo goed  tegen. 


Daardoor zagen we wel deze bijzondere huizen die jij nu ook ziet. Leuk om te zien, zo anders dan de andere huizen op de gracht. 
En daarna... daarna zagen we dit: 


En toen we dichterbij kwamen:


Dat zijn toch bijzonder leuke dingen voor de mensen, vind je niet?

Ik begreep meteen dat dit werk is van Streetart  Frankey. In het Parool is er ieder weekend werk van hem te zien en iedere keer vind ik het superleuk en origineel. Maar in het echt zag ik het niet eerder. 

En nu wil ik natuurlijk meer. Misschien maar eens een Frankey-wandeling bedenken...

Ajeto!

28 opmerkingen:

Iris Flavia zei

Wonderful first pic and Ajeto is so cute!

Judy zei

Wat een geweldige vondst! Ook die bijzondere huizen. Tja, drukke winkelstraten trekken me ook niet (meer).

In de weer zei

Oh, wat super om dat zo onverwacht te zien hangen.

Ze zijn zo grappig, veel naar gekeken vroeger met de kleinkinderen.

Céline zei

Buurman en buurman! Leuk, mijn dochter moet er altijd om lachen.

ella zei

Wat leuk, van zulke dingen kan ik altijd heel blij worden. Ik ga me eens in deze kunstenaar verdiepen. Groeten Ella, angryoldwife@blogspot.com.

Anoniem zei

Mooie huizen en schitterend die streetart. Het zorgt gelijk voor een glimlach op je gezicht.

ireneinhetatelier zei

Ja, daar wil ik ook wel meer over weten. Wat een leuke ontdekking! Ik had er nog niet eerder van gehoord, niet alleen leuk voor (klein) kinderen….

Marlou zei

Ha Bertiebo,

straat-art Franky!
Dat is ook echt iets voor mij.

Gaan we opzoeken...

groetjes!

Sjoerd zei

dat lijkt me leuk zo'n wandeling met de buurmannetjes...

Kitty zei

Geweldig, zowel de huizen als buurman en buurman. Ze staan er in tweevoud zag ik, hahaha. Rob en Gerard worden wel eens buurman en buurman genoemd, als ze samen aan de klus gaan :)

anne zei

Geweldig leuk, bedank voor het delen ! Wat fijn om met je mee te wandelen in Amsterdam.
Groetjes , Anne

Els04 zei

zo cooooool!

Jolande zei

Ik volg Frankey op IG omdat ik zijn werk zo leuk vind. Wat enig dat je iets in het echt hebt gezien.

Bertiebo zei

Ja dat had ik wel kunnenw eten, Jolande, ik ook

Emie zei

Nog nooit heb ik de filmpjes van Buurman en buurman gezien. Gelukkig herken ik ze wel en ik vind ze meesterlijk daar op die gevel!

biebkriebels zei

Zijn een keer in Amsterdam geweest een tijdje terug. Kreeg de zenuwen van de drukte, liepen alweer overal groepen toeristen rond alsof er niets aan de hand is.

Floor zei

Heel grappig die werkende mannetjes aan de gevel.
Die huizen aan de gracht zijn prachtig.
Voor mijn gevoel zijn die van latere datum dan de rest van de huizen, maar misschien vergis ik me?

Jeanette Renting zei

Oh leuk, Buurman & Buurman. De videoband daarvan hebben onze kinderen letterlijk grijs gedraaid.

KnutzEls zei

Wist niet dat dit Buurman en Buurman zijn. Zo leuk.

miekequilt zei

Geweldig leuk!! Kleinzoons zijn gek op deze mannen ( ik ook hoor) dus we kijken er regelmatig naar. Ik zal ze morgen de foto laten zien.
Fijn trouwens dat jullie zoveel in Amsterdam zijn bij geniet echt van jullie wandelingen daar.

Ximaar zei

Erg leuk die buurman en buurman. Een Tsjechische serie die alleen in NL razend populair door de stemmen. Hier in de stad rijdt al jaren een busje voor de riolering rond met achterop Ernie en Bert, voorzien van een wasknijper op hun neus. Tegenwoordig hangen ze in dat bedrijfsbusje achter het raam. Mogelijk door corona.

schrijfselsvanmij zei

Geweldig!

klaproos zei

gaaf gedaan ja kunst ...

Nietzomaarzooo zei

Die is zeker leuk. Kleindochter grote fan van Buurman en Buurman, dus misschien kan ik ze ooit een keertje live gaan bekijken met haar.

Hans zei

Wat leuk buurman en buurman aan het werk.
Ajeto buur. Hans

Marthy zei

Heel leuk!

sjannesblog.com zei

Zo'n wandeling was ik ook al eens van plan. Ik kreeg wel de indruk, dat het werk ook wel tijdelijk is.

Ferrara zei

Wat leuk Buurman en Buurman met een licht Droste-effect.