Totaal aantal pageviews

zaterdag 12 februari 2022

Oogjes

 

Dit is een beroemd schilderij van ene Anna Leporskaja. Het hangt in een Russisch museum en is bijna 900.000 euro waard. 

Toen kwam er in dat museum een nieuwe bewaker en die verveelde zich. Dus tekende hij oogjes op het schilderij. Die zaten er namelijk niet, maar daar zal Anna Leporskaja haar redenen voor hebben gehad.

Van zo'n berichtje krijg ik altijd de slappe lach. 
Het is natuurlijk helemaal niet leuk en wat een idioot, die bewaker, maar toch moet ik er om lachen. 
Ik zie meteen mezelf  bezig in ons museum. 
Dat ik dan dus een pennetje op zak heb, of een stift en dat ik dan bijvoorbeeld dit doek ga bewerken. Het is een  net nieuwe aanwinst en ik vind het prachtig. Maar dat ringetje zou wat meer kleur kunnen gebruiken, zou ik dan denken. En trouwens ik verveel me, dus...


Ze noemen wat ik doe gastvrouw, maar eigenlijk ben ik toch ook bewaker. En ik ben best streng.  Met kinderen let ik extra goed op. En als volwassenen, (vaak in hun enthousiasme hoor, bijvoorbeeld om zo'n ringetje beter te kunnen zien), te dicht bij komen, dan zeg ik er wat van. Ja, ze hoeven maar een klein duwtje te krijgen of ze gaan dwars door zo'n schilderij. 

En nu zullen daar in Rusland beveiligingsbureaus en verzekeringen in de clinch liggen denk ik. Die bewaker zal niet zo snel een ander baantje vinden

21 opmerkingen:

Iris Flavia zei

Oogies are "eyes"?! LOL Your language is funny.
Oh my goodness!!! What happened to the guard?
Sorry, it made me laugh.
My Brother got bored, couldn´t really walk yet but got grip of a pen and painted the white furniture whilst I was doing homework. I had to take the consequences...

KnutzEls zei

Nee, die moet echt wat ander werk zoeken. Maar ik snap hem wel. Al zou ik me toch beheersen in een museum...

miekequilt zei

Nou ja, wat een oelewapper die man. Ik moest wel lachen hoor, maar vind het toch ook ontzettend stom. En ik weet zeker dat jij zoiets nooit zal doen.

Neeltje zei

Bij sommige kunstwerken krijg je inderdaad zulke neigingen. Thuis op een foto doen ik stuk veilige denk ik.😉

Judy zei

Ik vind het wel grappig, maar ja, het kan natuurlijk niet. :)

mar zei

Ik zie het helemaal voor me hoe de man hiertoe kwam.

Mevrouw W. zei

Wat een sufferd!

biebkriebels zei

Nou ja zeg, wie doet nou zoiets en dan nog wel een bewaker!

Kitty zei

Het heeft wel wat, zo met die oogjes, hahahaha!

Ferrara zei

Ik denk dat jij een hele goede gastvrouw bent, waak maar goed over de kwetsbare collectie.

blauwruitje zei

Och nee toch, wat een oen.

Nietzomaarzooo zei

Een Mr Bean actie. Ja, moest ook wel gniffelen hoor. Maar in het echt toch maar niet doen.

Sjoerd zei

It wasn't me!

sjannesblog.com zei

Laat je nou maar niet inspireren door die Rus! Dan ben je je leuke baantje kwijt!!

Anoniem zei

Oeps, valt nog mee dat hij geen mondjes erbij heeft getekend.

conny's quilts en creaties zei

Die Rus werkte zeker in het museum voor aangepaste kunst;)

Marthy zei

Ik vind het om te gillen maar ergens snap ik het wel. Dit schilderij zal voor iemand die niets begrijpt van kunst heel verleidelijk geweest zijn om er oogjes in te tekenen.

Mrs. T. zei

Oh echt, wat een rare actie van die suppoost. Bizar.

Hans zei

Klinkt wel stom eigenlijk, dat een bewaker oogjes op een schilderij tekent.
Zie ik jou niet zo snel doen een schilderij oppimpen. Hans

Koffie Digitalix zei

Ik kan wel lachen om het oogjes verhaal.

Kunstenaar, verzekering en museum wsl niet. De bewaker ook niet meer. En degene die de bewaker heeft aangenomen heeft ook ergens een steekje laten vallen.

Alet Venhuizen zei

Wat een ramp. Dat zal hem z'n baantje wel gekost hebben neem ik aan....