Totaal aantal pageviews

woensdag 16 februari 2022

Poep


Een striplezer ben ik niet. Helemaal niet. Maar er zijn uitzonderingen. Ik heb wel genoten van Asterix. Ik heb ze zelfs in het Frans gelezen. 
En om deze Jan, Jans en de kinderen heb ik indertijd heel erg gelachen. 
Ik werkte toen en ik weet nog dat de kinderen in mijn klas dat de hele tijd deden: overal op rijmen met poep aan je... of poep in je...

Ik vond het zelf zo grappig dat ik ergens waar Jan Kruis zat te signeren,  het betreffende album kocht, mét handtekening

Het was leuk om nog eens even te kijken, maar nu wilde ik er van af. Zoals ik af wil van een heleboel boeken. En ik dacht zo'n gesigneerd exemplaar, misschien levert het nog wat op. En ja hoor, er werd geboden. Dus dat zou zeker gelukt zijn. 

Tot onze oudste zoon zei dat onze oudste kleinzoon hier ook wel om zou moeten lachen. Die maakt een poep-pies-bil-periode door. 

Nou je snapt, het boek is voor hem. Heb ik het toch niet voor niets bewaard al die jaren. 

25 opmerkingen:

KnutzEls zei

Die strip lees ik nog steeds, stiekem bij de Appie. Blijft leuk.

Iris Flavia zei

It translates to "poop-pee", funny, I remember how my Niece wanted me to join her when she needed to do a poop and she offered me - doing just this - to be best friends forever.
Good choice with giving the book to yours.

miekequilt zei

Vanaf dat moment hoort mijn man nog regelmatig als hij zegt dat hij Jeroen heet:" poep aan je schoen".
Blijft grappig.

Mevrouw W. zei

Als kind heb ik de stripalbums gelezen. Geweldig vond ik ze!
Fijn dat jouw gesigneerde album zo goed terechtgekomen is.

izerina zei

Nu krijg je opnieuw de poep-rijmpjes van je kleinzoon

klaproos zei

enig vind ik jan jans :-)

Sjoerd zei

Ik heb er nooit albums van gelezen, ik was meer een Suske en Wiske man. Wel zag ik ze vaker in het een of ander blad waar mijn moeder op geabonneerd was. Leuk dat ze toch in de familie blijven.

Marlou zei

ha Bertiebo,

natuurlijk gaat het naar dat jochie!
Die smult er van, zeker weten!

groetjes!

Judy zei

O ja, die herinner ik me nog! Leuk dat hij in de familie blijft.

Kitty zei

Ahhh, ja die is leuk. Wat mooi dat je een gesigneerd album hebt!

mar zei

Ik heb ze allemaal. Heerlijk.

Nietzomaarzooo zei

Is een klassieker toch? Ook die uitspraak.

Ellen zei

Jan, Jans en de kinderen, een enige strip. Ik ben ook geen striplezer maar deze las ik vroeger altijd in de Libelle.

biebkriebels zei

Ja leuk waren deze he, zo herkenbaar altijd.

sjannesblog.com zei

Poep is tenslotte van alle tijden!

Floor zei

Is zeker leuk, die boeken van Jan Jans en de kinderen.
Heb er een hele stapel van.
Ze staan nog steeds elke week in de Libelle, maar vroeger toen Jan ze nog zelf tekende vond ik ze het leukst.
Fijn dat je kleinzoon er nu van kan genieten.

Anoniem zei

O ik heb de poster op de deur van mijn hobby kamer geplakt

,en geniet nog elke dag er van ,ook de kleinkinderen
Gr j.s

Neeltje zei

Hier waren de Suske en Wiske stripboeken in trek. Nu lezen de kleinzoons ze.

Ferrara zei

Toch leuk dat het album gered is voor je kleinzoon.

schrijfselsvanmij zei

Wij hebben een behoorlijke verzameling strips, en deze dus ook.

Emie zei

Dit is de enige strip die ik wél las. Veel herkenbaars in.

In de weer zei

Deze herinner ik me nog als de dag van gisteren !

Marthy zei

Bijna al onze stripboeken zijn naar onze middelste gegaan. Ik ben hier nog een klein stapeltje liggen.

Alet Venhuizen zei

Ik las ze thuis vroeger allemaal en maakte plakboeken van de strips die achter op e Libelle stonden.

Jolande zei

Oh ja zo leuk, wij lazen ze ook altijd.
De allerleukste vind ik nog altijd die van de olifant met gele klompjes.