Totaal aantal pageviews

zondag 13 februari 2022

Bloterik

 Vrijdag zagen we met eigen ogen wat een afslag er is geweest aan de duinrand in Egmond. Dat zal met die laatste grote storm gebeurd zijn. 

De zee was redelijk ruw, de lucht was blauw,  verder volkomen normaal allemaal. Maar als je dan richting duinen keek:


Het kwam op mij zelfs een beetje surrealistisch over en ik moest ook aan Mount Rushmore denken. Probeer maar even de hoofden van die presidenten erbij te denken en je weet wat ik bedoel.


Enfin, we liepen daar lekker te wandelen en misschien zit ik te veel in een thriller verwikkeld, maar toen ik een stapeltje kleren en schoenen zag liggen vond ik dat toch vreemd. 
In de verste verte was er niemand te bekennen. Bovendien was het wel lekker weer, maar ook erg koud. 
Toch... het zou niet voor het eerst zijn dat we iemand in een temperatuur zagen zwemmen of baden, waarvan bij mij de rillingen al over mijn rug zouden lopen door alleen maar te kijken.


En met dit weer ga je toch ook niet in je blootje in de duinen zelf liggen. Dus ik heb een hele tijd in zee staan turen om te zien of er iemand in nood was. Maar we zagen niemand, helemaal niemand. 
Na een tijdje liepen we toch maar verder.


En ik bleef fotograferen. Tot er ineens iemand door mijn beeld liep. Een bloterik. 
Het is niet dat ik niet tegen bloot kan, maar ik had hem helemaal niet zien aankomen en dat was dus een rare gewaarwording. 
Van de schrik knipte ik nog een keer en daarna zei ik dat het niet de bedoeling was. En ik vroeg ook nog of hij het niet koud had. 
Nee, dat was niet het geval. Het water, dat was pas koud!

We liepen allebei verder, allebei de andere kant op. Toen ik het voorval gisteren aan mijn oudste zoon vertelde, lachte hij zich slap: 'Maar mam, dat vráág je toch niet aan een man in zijn nakie. Dan vraag je toch niet of hij het kóúd heeft!'

Nou, dat deed ik dus wel. Maar dat was van de schrik.


24 opmerkingen:

izerina zei

Wat een heerlijk verhaal.

Anoniem zei

Zeker een heerlijk verhaal.

Emie zei

Aan kleding en attributen te zien was de man licht gehandicapt.Hij is zichzelf aan het harden, lijkt het. Wat een held.l

Judy zei

Hahaha, mooi verhaal! En wat een ontmoeting!

Jeanne zei

Hahaha, die Bart
Gelijk heeft -ie!
Ik zou overigens die man niet hebben durven aanspreken….

miekequilt zei

Stoere man, maar toch wel raar dat hij zo open en bloot in zijn blootje liep.

KnutzEls zei

Haha, dat is schrikken.

sjannesblog.com zei

The Ironman!

Sjoerd zei

Haha, was dat even schrikken...

Mevrouw W. zei

Wij passeren soms het naaktstrand (Groede) en dan is het al vreemd om tussen al die naakte lichamen te lopen. Voor jullie moet het helemaal vreemd geweest zijn om zomaar een naakte man tegen te komen, omdat jullie het niet verwachtten.

Lot zei

Het is eigenlijk een hele logisch vraag als je toch iets wil zeggen.

Kitty zei

Mij viel de beugel aan die ene schoen op, en die bloterik ja, die ook, hahaha!

mar zei

Heerlijk verhaal.

Charlie zei

Een zeer bijzondere ontmoeting op de vroege zondagmorgen!

pourquoi pas ??? zei

Wat een leuk verhaal weer. Lachen ook dat je de foto plaatst anders hadden we je niet geloofd

Floor zei

Heb de foto van de blote man natuurlijk even uitvergroot hahaha!
Een keurige foto hoor, niks mis mee.
Wel stoer om zo bloot te gaan wandelen. Nee koud had hij het vast niet.
De broer van Theo gaat altijd in de winter zwemmen, hoe kouder hoe fijner vindt hij.
Had die kapot geslagen duinen al op t.v. gezien.
Jammer, maar het ziet er wel on-Nederlands uit.

In de weer zei

Grappig voorval.
Mijn man vond het trouwens een heel logische vraag !

conny's quilts en creaties zei

Haha, ik zie het helemaal voor me....

Ferrara zei

Blijkbaar waren jullie op een stil stuk van het strand. Zou de man gedacht hebben dat hij op vrijdagochtend ongestoord zijn training kon doen?

Mrs. T. zei

Zo, dat is flink wat verdwenen duin zeg.
Toch fijn dat met die bloterik het stapeltje kleding verklaard werd.

Hans zei

De duinrand in Egmond ziet er zeker aangeslagen uit.
Haha, jij ook na de blote man in e kou op het strand. Hans

schrijfselsvanmij zei

Haha 😂

Sami zei

That is quite funny :)

Nicole Orriëns zei

Een bijzonder verhaal! En stoer van die man om in dit koude weer in zijn blootje te gaan zwemmen.