Totaal aantal pageviews

zondag 20 februari 2022

Roodkapje

 

Het eerste Roodkapje van deze twee is een Red Riding Hood , uit Engeland. Het tweede kaartje komt uit België

En dan kocht ik er ook nog eentje bij van een serie. Een serie die ik superleuk vind en die ik hier liet zien. 
Dit is de derde kaartje en ik kocht haar op Marktplaats. De verkoper had er nog meer, maar er was ook meer belangstelling. Ik heb even meegeboden, maar het kan te gek ook natuurlijk. Dus die gingen mijn neus voorbij. Toch blij met deze hoor!


En dan nog een toetje, nr. 270. Het is zeer twijfelachtig of dit een Little Red Riding Hood is. Engels is ze wel, dat lees ik op de achterkant van de kaart  die verstuurd werd aan Gerrit van der Tuyl. Een ziek kind in het Wilhelminapaviljoen in Amsterdam. Door zijn tante Bep 
Dit meisje  kan ook gewoon een meisje zijn met een rood manteltje en een rood kapje. Aan de andere kant: ik zie niet voor me dat kinderen in 1925 zo gekleed gingen. Dus... ze mag in de verzameling!



18 opmerkingen:

In de weer zei

De silhouet kaart is super !

miekequilt zei

De eerste is enig: het hele verhaal op één kaart. En de laatste vind ik toch echt Roodkapje hoor. Een rood manteltje met rood kapje: echter kan niet.

KnutzEls zei

Alle drie superleuk.

Judy zei

Dat gaat goed met je verzameling, ze zijn leuk!

Kitty zei

Wat leuk toch weer. Die van Marktplaats vind ik het leukst! En de andere kaartjes, waar heb je die gevonden?

Kitty zei

PS: Daan heeft het spel Roodkapje, ken je dat? Ik heb er vrijdag nog met Emma mee gespeeld. :)

Neeltje zei

Mooie uitbreiding!

Sjoerd zei

Langzaam maar gestaag. Volgens mij is dat het leukste.

Dorothes zei

Geweldige kaarten ,erg leuk om te zien zeg.
Ik heb dubbel gelegen om de kaart met roodkapje schoppend tegen de blauwe wolf.
En rokende roodkapje in het bos�� hahaha
Heerlijk!!!

Iris Flavia zei

Great you get so many. If I find one... it´ll ... she will be on the way.

Jolande zei

Wat een mooie kaarten weer. Die laatste is toch duidelijk een roodkapje :-)

berber zei

ik zie er meer een jongetje in dat in de regen achter op de fiets zit met een rode cape met soort capuchon aan

Floor zei

Ben het eens met Berber. Een jongetje met een regencape.
De anderen zijn weer leuk. Die van Marktplaats is prachtig, jammer dat de andere van de serie te duur werden.

biebkriebels zei

Dat er zoveel verschillende roodkapjes zijn is bijzonder, je kan nog jaren doorgaan.

Nietzomaarzooo zei

Heerlijke verzameling. En zo veel variatie. Zag gisteren in de regen een vrouw met een rode cape met een capuchon bij de bushalte en dacht direct...he Roodkapje! (en toen ook nog "waar ga je henen"). Je moet toch wat als je in de regen staat te wachten. Deed me glimlachen.

Emie zei

De zwart-wit en roodkaart is mijn absolute favoriet!

Ferrara zei

De laatste is ook nog eens een roodharige Roodkapje.

Koffie Digitalix zei

Het laatste Roodkapje heeft sterke Willem Alexander vibes...