Totaal aantal pageviews

donderdag 10 februari 2022

Even kijken

 Maandagmiddag had ik echt geen zin om WEER te gaan wandelen. Bewegen moet, maar soms ben ik het zo zat... Gelukkig bedacht ik tijdig, dwz. voor ik me verder onderdompelde in een chagrijnige bui, dat fietsen ook kon.

En hoewel koud, was het lekker. Ik ging zonder doel op pad. Maar als vanzelf ging ik in de richting van het huis waar ik al eerder iets van liet zien. Oud en vervallen,  maar er was toen te zien dat er gewerkt werd. Dat was in mei 2021. Je zou kunnen kijken wat ik toen zag: hier, klik


Ik had gedacht dat het misschien al een heel stuk verder zou zijn. Maar zo, op het eerste gezicht is er nog niet veel gedaan. Echter... verstand heb ik er niet van. Wie weet wat er allemaal gedaan is aan dingen die je niet ziet. Leidingen van het een of ander of zo. 
Het was er weer net zo stil als toen, dus ik ben weer een stukje er om heen gelopen. Een puinhoop was het. Letterlijk een puinhoop.  En aan die puinhoop achter de schuur, is te zien dat er toch hard wordt gewerkt.


En ook aan de foto die ik door een raam maakte is dat te zien. Men is bezig.


Ik zal dus gewoon nog een keer terug moeten. Een ding is zeker, dan zullen de sneeuwklokjes,  die zich tot nu toe nergens iets van aantrekken, er niet meer staan.




17 opmerkingen:

Iris Flavia zei

Oh, just the same here. Projects get started and never finished.
At least you found snow drops! My parent´s garden was full of them at this time. Was...

izerina zei

Anderen weten niet,wat de uiteindelijke bedoeling is. Jammer,er zou een tekening bij kunnen hangen

Judy zei

Er wordt aan gewerkt, gelukkig. Want ik vind het huis wel de moeite waard.

miekequilt zei

Zoals je zegt, er wordt gewerkt. Helaas niet zichtbaar voor ons. Maar ik denk dat er straks ineens een omslag komt en je de vooruitgang kunt zien.

Emie zei

Echt een klus voor de liefhebber.

Marlou zei

Gaaf!
Zo doen wij in O'rijk regelmatig de "verlaten-huizen-tocht"

Sjoerd zei

Het is ook een gigantisch pand om dat eventjes tussendoor te restaureren.

In de weer zei

Het voorbereidend werk kost veel tijd.
Wij deden zelf ook eens zo’n project, een oude boerderij.
Leuk hoor ! En we waren nog jong !
We zouden er nu niet meer aan beginnen, maar vind het nog steeds mooi om te zien gebeuren.

Ferrara zei

Bijzonder die bogen in de fundering en hoera de prachtige schouw is nog intact, die mag vast blijven.

klaproos zei

fantastisch dat men er de moeite en de tijd voor neemt, ik ben heel benieuwd hoe het gaat worden

Floor zei

Wat spannend is dit! Zou leuk zijn dat er werkmensen zijn als je weer eens gaat kijken, dan kan je vragen wat er allemaal gaat gebeuren.
Het lijkt me een prachtig huis worden als het klaar is.

sjannesblog.com zei

e fundering moet goed zijn, anders hoef je niet verder te gaan. Wat zal het mooi worden, ooit!

Mrs. T. zei

Dat is wel leuk zeg, dat je ons de vorderingen laat zien!

Nietzomaarzooo zei

Interessant pand en dito verbouwing/renovatie.

elly zei

Ik hen Ook nog even op het vorige blogje gekeken. Zon verbouwing lijkt me veel lastiger dan nieuwbouw maar wat mooi om te zien. En leuk dat je er zulke mooie foto s van kom maken

Marthy zei

Die fundering die werd blootgelegd is heel oud en heel bijzonder. Misschien dat hier wel Monumentenzorg bij geroepen is.

Hans zei

Sinds mei 2021 lijkt er weinig progressie in de renovatie te zijn.
Als dit te lang gaat duren is de boerderij een bouwval. Hans