Totaal aantal pageviews

zondag 27 februari 2022

Nomen est Omen

 

Deze fraaie werd me opgestuurd door Conny van Conny's Quilts en Creaties. Erg leuk. 
Het begint op te vallen dat tandartsen vaker hun naam achterna gaan in hun beroepskeuze. We hadden al een tandarts Kies gespot en een tandarts Bang en een tandarts Bek...


Inge, van Schrijfsels van mij stuurde deze. Ha, Inge vond hem erg komisch. Ik ook!
En Inge stuurde me ook nog een grappige naam. Al weet ik niet helemaal zeker of het een Neo'tje is. Inges gynaecoloog heet Stoot. 
Ik schreef terug dat het me sowieso een lastige achternaam lijkt, of je nou wel of geen gynaecoloog bent. 
De volgende is wel heel echt!


En deze ook: 


Dat was het weer voor deze keer. Fijne 'zon'dag!

12 opmerkingen:

Koffie Digitalix zei

Mijn tandarts heet 'de wit'.. Die van zoon 'Botman'. Vandaar dat ik nog altijd bij De Wit zit, ook al werkt Botman op 5 minuten lopen van mijn huis.

Sjoerd zei

Haha, ze zijn weer super...

miekequilt zei

Vroeger noemden we een knappe jonge vrouw een " stoot" . Dus de achternaam kan ook positief zijn. Maar ze zijn allemaal weer leuk.
Fijne zondag !

Mevrouw W. zei

Weer goed gevonden!

Kitty zei

Ze zijn weer leuk! Ik zag laatst bij het weerbericht een foto van een fiets die na de storm bijna helemaal in het zand begraven was. De fotograaf, als ik het me goed herinner, heette Sitvast. Ik was te laat voor een foto en kon 'm ook niet terugvinden, misschien heb ik het me verbeeld... ;)

Iris Flavia zei

The second pic is... huh.
Well if names were about what you "become"... you may call me "hoogheid" ;-)

Judy zei

Leuk gevonden weer!

conny's quilts en creaties zei

Mooie vondsten weer. En die van scholiere Eunice Storm die wat plagerijen had te verduren tijdens storm Eunice hebben jullie vast ook op het journaal gezien.

Ferrara zei

Ze zijn weer leuk. Sommige zitten ook in mijn verzameling.

Jolande zei

En ook dit zijn weer hele leuke namen voor de verzameling.

Emie zei

Wat zijn ze weer goed!

huppiedos zei

Het zijn combinaties die altijd wel een lach op het gezicht geven. Hans