Totaal aantal pageviews

woensdag 24 augustus 2022

Alpaca's

 

Beetje scheef hè, deze foto,  maar dat maakt niet uit vind ik. 
Omdat zo'n alpaca een superlieve kop heeft en daar was het me om te doen.

Ik was met twee collega's van vroeger naar een theetuin hier in de buurt, een theetuin mét alpaca's. 

We waren ooit alle drie op onze school bouwcoördinator. Zij werken alle twee nog en ik niet meer. 
We maken allemaal van alles mee natuurlijk en omdat we elkaar nu niet meer zo vaak zien, valt er ontzettend veel te bespreken, te vertellen en te beluisteren.

Ooit deed ik met deze vrouwen een high tea hier, bij mij thuis. Mijn man trok zich terug en was na afloop enigszins verbijsterd: hoe hielden wij het vol om zo lang en zo intetnsief te praten met elkaar. Hij kon zich dat niet voorstellen. Maar het was zo en er is niets veranderd.
Inmiddels beschouw ik de dames trouwens als vriendinnen.

Met enige regelmaat spreken we iets af, maar de locatie wisselt. De laatste jaren zijn we nogal van de theetuinen. Daar houden we alle drie van. 
En deze was echt erg leuk. Een leuke locatie in de Beemster. Een heerlijke high tea en zo uitgebreid dat we niet eens alles konden verwerken. 

Er waren meer dieren. Ook geiten, konijnen, een brutale kip, een nog brutalere kat en twee zwijntjes. Maar die alpaca's hè. Wat zijn die mooi en lief. We mochten ze voeren en nadat ze even gewend waren, aten ze uit onze handen. Heel erg leuk. 


Ik lees dat deze dieren wel eens ingezet worden in de zorg, alpaca's aaien en knuffelen en dat begrijp ik heel goed. Zo zacht..


En  kijk, op de laatste foto, zie je er vier. Symbolisch, want de volgende keer komt er  een andere leuke collega mee, zijn we met zijn vieren. 


14 opmerkingen:

Judy zei

Zo'n high tea als je nog niet ontbeten hebt, lonkt wel. Gezellig, zo'n groepje vriendinnen!

miekequilt zei

Leuk, zo'n vriendinnengroep. En dan lekker high teaën. Superleuk met al die beesten om je heen.

izerina zei

Heerlijk,die opmerking van je man

Emie zei

Ha, ha, wat een heerlijke middag is dat geweest, zo kunnen alleen vrouwen met elkaar omgaan.

KnutzEls zei

Frits is niet de enige die zich verwonderd over de kletscapaciteit van vrouwen 😂😂🍀

Sjoerd zei

En zo blijf je een beetje bij... Ik zie mijn collega's nooit meer, of ik moet ze toevallig tegenkomen.

Kitty zei

Leuke locatie Bettie! Wat dat kletsen betreft: Rob en buurvriend Gerard zijn ook nooit uitgepraat, zelfs al ze elkaar een dag ov vier in de week zien...

Ik heb op tv wel eens gezien dat je met alpaca's aan de wandel kon. Die beesten hadden er duidelijk geen zin in en dat vond ik toen zó zielig... En maar sjorren aan dat tuig...

mar zei

Gezellige actie.

biebkriebels zei

Wat een lieve koppies hebben die Alpaca's . Ik had ook nog lange tijd regelmatig contact met collega's gehad maar er zijn er twee helaas al overleden. We worden oud he...

sjannesblog.com zei

Gezellig zulke afspraken en wat een activiteit dankzij de apalca's!

Floor zei

Toch heerlijk dat geklessebes! Daar snappen de meeste mannen niks van, maar ik wel hoor.
Onderhand lekker snoepen, nog leuker.
Maar het allerleukst zijn die snoezige alpaca's. Die zou je toch zo in je achtertuin willen hebben?

Jolande zei

Gezellig zo'n dagje.

Hans zei

De Alpaca zijn best superlieve beestjes en ze laten zich sportief fotograferen. Hans

Iris Flavia zei

They are so cute! I saw a docu the other day on some that deliver wool here.
Yay for such friendships, too.
My Brother can talk endlessly and Ingo never gets it ;-)