Totaal aantal pageviews

zaterdag 6 augustus 2022

Uitje

 

Wat hadden we een leuk uitje, afgelopen week. We, dat zijn de vrijwilligers van het museum, werden echt verwend.  De dag begon met een wandelingetje naar een restaurant. Waar we met z'n allen , een man/vrouw of zestig, heerlijk lunchten. Daarna werden we gesplitst. Mijn groep begon met een wandeling met gids en hoewel ik de laatste jaren echt veel gewandeld heb in onze mooie stad, zag en leerde ik toch weer nieuwe dingen. 
Om maar een voorbeeldje te noemen: de versiering van de poort hierboven, zag ik echt wel vaak. Maar dat engeltje met doodshoofd, memento mori, zag ik misschien wel, maar nu drong het pas door. Aan de andere kant een engeltje met een zandloper. Beid uw tijd!

Na de wandeling wisselden de groepen en waren wij aan de beurt voor een vaartochtje  en ook dat was bijzonder, want vanaf het water zag ik Hoorn nog nooit. 


Ik waan me vaak in Hoorn in voorbije tijden. En als je dan vanuit zo'n sloep het Markermeer opkijkt en je ziet dit...

 


 ... dan is dat helemaal zo gek nog niet, toch?

17 opmerkingen:

izerina zei

Het oude vrouwenhuis,wat moet dat erg geweest zijn. Ik herinner me nog vaag van heel vroeger de vrouwenkamer voor arme oude vrouwen in het Brielse gasthuis. Die mensen zaten de bijna hele dag op een stoel naast hun bed

Sjoerd zei

het kijkt me best wel interessant om aanmonsteren op zo'n schip als arme jongen destijds. Ik zou er zo mee wegvaren.

Iris Flavia zei

What a wonderful day!!

Emie zei

Je woont in een prachtige omgeving!

KnutzEls zei

Zo'n dagje laat je alles weer met andere ogen zien. Leuk is dat toch.

Judy zei

Leuk om je eigen stad met nieuwe ogen te zien! Wat een schip, prachtig!

Miriam zei

Mooie foto's! En goed geschoten, want eerlijk gezegd denk ik dat het wel een kunstje is om geen grote moderne boten van watertoeristen op het plaatje te krijgen.

Kitty zei

Geweldige foto's!

biebkriebels zei

Mooie foto's van een leuk tripje.

Jolande zei

Wat ontzettend leuk dat ze zo'n leuk uitje voor jullie georganiseerd hebben.

Charlie zei

Jullie als vrijwilligers worden wel gewaardeerd hoor! Met zo’n mooi uitje en jij maakt er dan weer prachtige foto’s bij , zodat wij ook meegenieten van al dat schoons aan en op het water!

Ineke zei

Prachtig is dat, om vaker naar boven te kijken en ontdek je van alles op gebouwen. En wauw, mooi schip!

Marthy zei

Heerlijk zo'n dagje en dan weer allerlei nieuws te ontdekken. Prachtig, dat gezicht op Hoorn,

Nietzomaarzooo zei

Dat doen ze goed die aandacht en waardering voor de vrijwilligers. Mooi die bonus van dat schip.

Josephine zei

Dit was zeker een leuk uitje Bettie, en tevens weer nieuwe ontdekkingen.
Je woont echt in een fantastisch mooie omgeving, en wat bijzonder om Hoorn
nu ook eens vanaf het water te kunnen bewonderen. Fraaie foto's heb
je geschoten, en dat prachtige schip, woww, je fantasie slaat meteen
op hol bij het zien van zoiets moois, echt GEWELDIG!!!

sjannesblog.com zei

Je raakt er niet uitgekeken in dat Hoorn! Mooie foto's!

miekequilt zei

Wat een super geweldige dag uit. Ooit zeilde ik met mijn broer op een grote zeilboot naar Hoorn. Wat een ervaring was dat. Ik snap helemaal hoe fijn jij het had.