Totaal aantal pageviews

donderdag 18 augustus 2022

Schaapstreek

 


Dit bedoelde ik nou precies, met die overdekte fietspaden. Supermooi. Ik was er zo van aan het genieten dat het bordje hieronder me niet eens opviel. Ik las Schaamstreek en fietste gewoon verder. 


Later vond ik het toch wel wat raar en daarom gingen we even terug om er een foto te maken. 
Tja,  er stond natuurlijk helemaal niet Schaamstreek. Er stond Schaapstreek. En dat was het ook: een gebied met schapen. Die daar de boel glad houden. Goed geregeld.



De hei was al in bloei en overal was het natuurlijk erg droog. Toch was er genoeg schaduw voor de loslopende schapen. Maar zo'n dik pak??????


We hadden een mooie fietstocht. De eerste dag met onderbrekingen zo'n kilometer of zeventig.  En overal bomen. Overal: 


En net toen ik zat te pruttelen dat ik nou toch eindelijk wel eens een hunebed wilde zien, was er daar een. We reden er zo op af. De D-30 was het.

8 opmerkingen:

Judy zei

Hahaha, ik las ook 'schaamstreek' toen ik je bericht aanklikte. Mooi gebied, Drente bedoel ik.

Sjoerd zei

Haha, daar wa i ook eventjes voor teruggereden. Zeker is zeker.

miekequilt zei

Wat een grap. Goed dat je terug reed want het blijft je anders achtervolgen.

Kitty zei

Ik kan me er moeilijk iets bij voorstellen, maar het schijnt dat een vacht ook isoleert tegen warmte. Ik las er laatst iets over op FB, al ging dat over honden.
Mooie plaatjes weer!

Emie zei

Prachtig, die bloeiende heide. En de beloning op het eind is ook niet mis.

Iris Flavia zei

Sounds like a very fun day! I love sheep :-)
Been a long time I saw some....

Jolande zei

Zo dat is een eind fietsen, 70 km. Heerlijk zo in de schaduw van de bomen.
Fijn je toch nog een hunebed zag.

sjannesblog.com zei

Heerlijk Drenthe!