Totaal aantal pageviews

dinsdag 11 oktober 2022

Garage

 


Hier zit onze jongste kleinzoon Arthur. Wat een droppie is het hè. 
Ik kan wel honderd foto's van hem laten zien, maar ik koos even voor deze. 
Want Arthur is hier aan het spelen met de garage die mijn vader maakte voor zijn kleinzoon Bart.  Voor Arthurs vader dus. 
En dat vind ik nou echt leuk, dat er nog steeds mee wordt gespeeld.


Mijn vader maakte een paar mooie speelgoeddingen. Een poppenhuis, dat is nog steeds in gebruik bij de jongste kleindochters en een pakhuis met een ophijshaak waar je aan kan draaien om  de zware goederen op de bovenste verdieping te krijgen. Die zware goederen naaide mijn moeder dan weer, linnen zakjes gevuld met meel en rijst en zo. 
Momenteel wonen de kabouters even in het pakhuis en er staan ook wat schatkisten en kanonnen van playmobiel in opgesteld.

22 opmerkingen:

KnutzEls zei

Dat is toch supermooi speelgoed. Niet alleen voor kleinkinderen, ook voor oma en opa. Heerlijk fantaseren.

Judy zei

Prachtig speelgoed! Ik heb hier ook nog een zelfgebouwde garage staan, maar ik heb geen kleinkinderen (nog).

Sjoerd zei

Leuk dat dat speelgoed nog altijd gebruikt wordt.

izerina zei

Wat een kwaliteit leverde je vader dan en leuk,dat er nog mee gespeeld wordt

mar zei

Roept mooie herinneringen op en maakt mooie herinneringen.

Elizabeth zei

Oh, wat een mooi kereltje... Om te stelen!
En dat geldt ook voor dit prachtige houten zelfgemaakte speelgoed.
Dit is tijdloos en goud waard als je eigen vader dit heeft gemaakt!

sjannesblog.com zei

Degelijk en uitnodigend speelgoed. Oude tijden herleven ook nog eens ermee.

Iris Flavia zei

This is wonderful!
My Nieces have the Wilhelm Busch-book my Dad gave to me (it´s a huge one) - so nice to see my Brother´d kept it!
It´s so great when things go through generations and we don´t buy new plastic stuff all the time!

Jeanette Renting zei

2x mooi!! Prachtig speelgoed. En mooi om te zien, dat iets voor meerdere doeleinden gebruikt kan worden, kabouters en kanonnen samen, wie bedenkt het. Mijn man heeft heel veel houten speelgoed gemaakt, o.a. 2 keukentjes, een pakhuis, een kasteel, een poppenwagen, een loopkoe, 2 poppenbedjes. Voor de 1e verjaardag van de kinderen van onze broers en zussen maakte hij iets van hout (bij de geboorte maakte ik iets van garen of stof :-)).

Kitty zei

Geweldig!

In de weer zei

Wat een schatje, kijk hem toch eens lekker spelen.
Ik kan hier ook zó van genieten als ik dit zie.
Prachtig speelgoed, met mooie herinneringen ook nog.
Ik zie daar ook nog een blokken kar staan.
Staat hier ook nog, daar weer ook héél veel mee gespeeld.

Els04 zei

Hoe mooi! Mooi gemaakt en mooi dat het nu nog veel gebruikt wordt!

Jolande zei

Enige foto en wat leuk dat het speelgoed er nog is en ook nog gebruikt wordt.

Charlie zei

Die Arthur is met recht een “droppie” en wat leuk dat hij nog met het zelfgemaakte, degelijke speelgoed speelt! Voor die kinderen maakt het niks uit. Prachtig! Wees er zuinig op dan kan de volgende generatie er ook weer lol aan beleven!

Ferrara zei

Opa maakte oerdegelijk speelgoed, kan nog jaren mee.

miekequilt zei

Wat een leuk kind, die Arthur. Lekker spelen met het speelgoed van zijn overgrootvader, dat is toch hartstikke leuk. En voor jou ook leuk, dat dit nog steeds gebruikt wordt.

Mrs. T. zei

Ah wat prachtig zulke dingen. Hier is ook heel lang met een poppenhuis gespeeld gemaakt door een oom van mij.

Floor zei

Wat leuk dat het speelgoed weer opnieuw wordt gebruikt, dat zou je vader heel leuk gevonden hebben.

biebkriebels zei

Leuk die creative handwerkende vaders. Mijn vader deed dat ook als wij met mijn moeder op vakantie aan het strand in Katwijk zaten. Hij bleef thuis in Amsterdam en knutselde een poppenhuis en een pakhuis en een garage voor zijn drie kinderen in elkaar. Af en toe kwam hij langs met witte verf aan zijn handen waar ik maar over zat te zeuren waar dat vandaan kwam.

Mormorsweb.blogspot.com zei

Zo mooi. Goed dat het bewaard is. Wat een handige man!

Emie zei

De kleinzoon is een plaatje en jouw vader was een vakman!

Hans zei

speelgoed, zeker goed om mee te spelen.
Zonder batterijen is er ook mooi speelgoed. Hans