Totaal aantal pageviews

dinsdag 18 oktober 2022

Vrijkaartje

 

Van deze kaart werd ik erg vrolijk. Om twee redenen. In de eerste plaats vanwege de foto. Dan zit je toch gewoon terug te lachen?

In de tweede plaats omdat het een vrijkaartje was voor onze Cinema Oostereiland. Hiermee kon ik een film bezoeken en dat is natuurlijk ook mooi. Het werd deze film:


Het gaat over een schrijfster: Marianne. Zij gaat undercover zoals dat heet en krijgt via het arbeidsbureau werk. Schoonmaakster wordt ze,  op een van de veerponten van Frankrijk naar Engeland. Het is (denk ik) haar bedoeling de ongelijkheid, de werkdruk en de slechte beloningen voor de schoonmaaksters aan de kaak te stellen. 
Maar ze raakt bevriend met de andere schoonmaaksters, deelt min of meer hun leven. Ze wordt vertrouwd. Totdat...

Ik vond het een mooie film, kon me helemaal inleven in het verhaal, dat trouwens is gebaseerd op een boek en dat boek weer op ware gebeurtenissen. Bovendien een prachtige rol van Juliette Binoche. Ik las dat de andere hoofdrolspeelsters niet professioneel zijn en als dat klopt speelden ze fantastisch zichzelf.

Aanrader? Ja,  zeker!

15 opmerkingen:

Sjoerd zei

Haha, een cliffhanger ook, totdat...

Emie zei

Die kaart is inderdaad ontzettend geestig. Naar die film ben ik wel benieuwd.

nicole orriens zei

Die kaart is echt geweldig inderdaad! Ik zit ook helemaal terug te lachen.

izerina zei

Je maakt me nieuwsgierig met je totdat....

Kitty zei

Echt een hele leuke kaart! En vast ook een hele mooie film. :)

Judy zei

Die kaart is in ieder geval al heel leuk!

Jolande zei

Inderdaad een hele leuke en vrolijke kaart.

Mormorsweb.blogspot.com zei

Die zou ik best willen zien. Misschien komt ie ook hier in de bioscoop. Ik houd het in de gaten!

miekequilt zei

Hele leuke kaart inderdaad. En met zo’n leuke uitnodiging helemaal leuk. Ik ben niet zo van de film, maar ik wil wel het boek gaan lezen.Bedankt voor de tip.

sjannesblog.com zei

Ik krijg wel zin in deze film!

Mevrouw Niekje zei

De foto maakte mij ook aan het lachen! De film lijkt me heel mooi, ik zet m op mijn lijstje, komt vast een keer voorbij op een van de streamingdiensten die wij hebben.

In de weer zei

Ach, misschien komt de film hier bij de FilmLiga, hoop ik !

Iris Flavia zei

Yes, I read such a book, too - it was a man though. Horrible shifts, small rooms... bad. I could never enjoy such a trip.

Céline zei

Ik heb het boek gelezen, naar aanleiding van de trailer van deze film.
De film wil ik wel eens zien.

Marthy zei

Het wordt weer tijd voor film kijken dus deze ga ik onthouden.