Totaal aantal pageviews

woensdag 26 oktober 2022

KMSKA

 Natuurlijk gingen we  naar het Koninklijk Museum voor Schone Kunsten Antwerpen. Dat is pas verbouwd, gerenoveerd en opnieuw geopend en dat heeft elf jaar geduurd. 
(Ik hou mijn hart vast voor de verbouwing van ons eigen museum. Daar staat tweeënhalf jaar voor. Ik hoop maar dat de traditie Rijksmuseum en het KMSKA niet wordt voortgezet!)


Ik heb geen herinneringen aan het oude museum, maar nu is het in elk geval heel erg mooi. 
Met, en dat is natuurlijk het allerbelangrijkste, een fantastische collectie!!!!!
Van Vlaamse Meesters tot James Ensor zal ik maar zeggen.  
Er is zo ontzettend veel. Ik dacht als ik nou in Antwerpen zou wonen, zou ik iedere dag een uur gaan. Niet langer en dan een uur lang echt heel goed kijken. 


Humor hebben ze ook hoor, in dat museum. Ik had al bijna mijn arm uitgestoken om het bovenste schilderijtje even recht te hangen, maar ik bedacht op tijd dat je er natuurlijk niet aan moet zitten. Alarm!
Toen ik beter keek, zag ik dat het hier twee kroegtaferelen betreft!!!! Het hangt expres op deze manier. 
Daarna ben ik nog even blijven kijken om te zien hoe andere bezoekers reageren. Hetzelfde! 


Een volgende keer kom ik nog even terug op de kunst. Want daar ging het om natuurlijk,



14 opmerkingen:

Judy zei

Die bovenste foto, met die kleurenbanen... prachtig! En ja, ik zou hem ook recht willen hangen.

Iris Flavia zei

Very cool. LOL, do you know Loriot´s Das Bild hängt schief?

roentare zei

So artistic. Quite out there for the ideas

izerina zei

Je bent vast niet de enige,die dat schilderij recht wil hangen

Emie zei

Humor in de kunst, geweldig! De gang waarin je man poseert is ook fantastisch.

Kitty zei

Haha, en dat mannetje valt ook precies de goede kant op...

mar zei

Leuke collectie laat je ons zien.

biebkriebels zei

Kunst met humor!

miekequilt zei

Wat een geweldige muur met die kleuren. Ik duim met je mee dat de verbouwing van “ jouw” museum volgens planning gaat.

Nietzomaarzooo zei

Prachtig die muur met al die kleuren. Dat is al kunst(ig). Dat been, dat doet me denken aan Godfried Bomans zijn verzuchting over een been.

Hans zei

Wel gezellige kunst. Hans

Ferrara zei

Prachtige gang waar je man staat. Dat been uit de muur geeft vast een verrassend effect.
Grappig dat jij als vrijwilliger die toezicht houdt in een museum, de neiging had dat schilderij recht te hangen. In Alkmaar ging bij de tentoonstelling van Rudi van de Wint een alarm als je te dicht bij een schilderij kwam.

Els04 zei

Wij gaan binnenkort, benieuwd. Ik las wel al dat er weinig vrouwen hangen, beetje jammer.

Alet Venhuizen zei

Ja ik las al over de (her)opening en zou het zeer graag een keertje bezoeken.