Totaal aantal pageviews

woensdag 12 oktober 2022

Sjakie/Charlie

 'Weet je wat ik met Anna wil gaan doen?', vroeg onze dochter. 
En terwijl ze het vroeg wist ik het al. Dat was namelijk precies hetzelfde wat ik met Anna wilde gaan doen, alleen had ik het nog niet gezegd.

Zij wilde met Anna naar de musical Charlie and the Chocolate Factory en ik wilde ook met Anna naar Charlie and the Chocolate Factory. 

Tja, ik hou zelf erg van moeder-dochter-uitjes, maar onze dochter deed niet moeilijk en ik mocht mee en zo gingen we met zijn drietjes. Drie generaties. 


Het boek Sjakie en de Chocoladefabriek verscheen in 1964. Ik heb het als tiener al gelezen. Later las ik het voor, op school. Nog later aan onze eigen kinderen en nu krijgen onze kleinkinderen het voorgelezen. 
Wat een superboek is het en wat was Roald Dahl een fantastische schrijver. 
Een filmversie heb ik ook gezien, maar daar vond ik niet veel aan. Een musical, dat leek me wél bijzonder. 
Ik hou erg van musical, al ik vind niet alle onderwerpen geschikt voor het genre. Maar dit wel, dit zeker wel. 


We hadden perfecte plaatsen, midvoor op de eerste rij balcon. En we genoten alle drie. Van de musical. En wij ook vooral van Anna die natuurlijk nog onervaren is. Ze vond het hartstikke spannend.

Een heel avontuur was het. Ook voor mij trouwens omdat het zo lang geleden was, een theaterbezoek. Op de fiets er naar toe in Amsterdam en terugfietsend in het donker. Ver na elf uur waren we thuis. 
Ik heb er van genoten. 





19 opmerkingen:

Iris Flavia zei

Great you could all go together! What a fun event it must´ve been! :-)

Mevrouw W. zei

Hoe leuk is dat!

Sjoerd zei

Dat is pas echt gezellig lijkt me. En Sjakie is leuk toch.

Alet Venhuizen zei

Ontzettend leuk om dit samen te beleven!

sjannesblog.com zei

Wat een prachtervaring, voor alle drie!

Judy zei

Wat heerlijk met zijn drieën!

mar zei

Wow.

Emie zei

Geweldig! Voor jullie alle drie om nooit te vergeten.

Kitty zei

Dat zal een heerlijk uitje geweest zijn!

Nietzomaarzooo zei

Al die blije koppies! Alle drie. Enig!

conny's quilts en creaties zei

Heel leuk om met zijn drieën te doen.

Mrs. T. zei

Heerlijk zulke uitjes.

In onze gemeente wordt een echte sjokoladefabriek gemaakt waar kinderen over een jaar of twee zelf aan de slag kunnen. Dat moet een ervaring zijn! https://www.google.com/search?q=chocoladefabriek+noordkade&rlz=1C1CHBF_nlNL884NL884&sxsrf=ALiCzsbPs9-YEKwZN1cD4YKtlLnw0xwLDw:1665574642492&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwiekaaHzdr6AhVMsaQKHTLRCgEQ_AUoAnoECAMQBA&biw=1920&bih=937&dpr=1

Jolande zei

Geweldig, dit uitstapje!

In de weer zei

Dat noem ik nu eens genieten !

miekequilt zei

Dat lijkt me nou een leuke musical. Ik heb het boek niet gelezen, maar de eerste film hierover vind ik geweldig. En een Nederlandse musical zou ik graag ( met kleinkinderen) bekijken.

Anita Willems zei

Dit kan het begin zijn van een nieuwe traditie voor moeder-dochter-kleindochter.

Hans zei

Sjakie en de Chocoladefabriek vonden mijn kinderen ook erg leuk.
Wat een lieve foto van drie generaties. Hans

Josephine zei

Een avontuur met een gouden randje, zo leuk die foto van jullie samen!!!

Elizabeth zei

Dit is toch superleuk om te doen met 3 meisjes!