Totaal aantal pageviews

zondag 30 oktober 2022

Rubens

 Tja... Rubens. Een paar weken geleden werd hij uitgebreid besproken in de les over de Barok in Vlaanderen. Hij had een interessant leven, die man  en hij was en is natuurlijk een fenomeen.  Maar Barok is niet mijn ding in de kunst. Ik zie heus wel dat Rubens een groot schilder was, maar mij spreekt zijn werk toch nog steeds niet zo heel erg aan. 


Maar je kunt niet in Antwerpen zijn en Rubens missen. Onmogelijk.  Helaas is het allemaal wel heel erg duur. De kerken, de musea, het Rubenshuis. Als je al die toegangsprijzen bij elkaar optelt voor twee personen. 
Wat zijn wij toch gezegend met de museumjaarkaart. De Belgen hebben zo'n kaart ook hoor. 
Maar om die nou aan te schaffen... zo vaak zijn we er niet. Dus...


Dus aten we een patatje aan de voet van Rubens' standbeeld op de Groenplaats en hebben we het verder gehouden bij een Rubenswandeling. 
Op zo'n wandeling zie je allerlei plekken die met Rubens te máken hebben en ontdek je nog meer over zijn leven. 
Je loopt en loopt en kijkt en dan zie je zelfs op een Rubenswandeling ook nog gewoon de stad. Antwerpen. 


Een echte wandelstad met zo veel te zien, met zo veel mooie gebouwen, huizen, mensen en grappige zaken:


Ha, eigenlijk wel hé!!!

Ik moet toch nog een keer terugkomen op Rubens en ook nog een keer op iets anders van Antwerpen en zo zie je maar, wat twee nachtjes Antwerpen oplevert. 

12 opmerkingen:

izerina zei

Wat hadden jullie een boeiende mini-vakantie

conny's quilts en creaties zei

Wat leuk dat bord met de fiets. Mooie stad hoor.

Sjoerd zei

Haha, schitterend die fietsspreuk...

miekequilt zei

De stad is echt gaan leven voor me. Dank voor al je tips en foto's en leuke uitleg.

Judy zei

Ja, ik denk dat je eindeloos over Antwerpen kunt schrijven. Een Rubenswandeling, leuk!

Ferrara zei

Je bent een goede gids in Blogland. Enig dat fietsje.

Anoniem zei

Tip: iedere laatste woensdag van de maand zijn (veel) musea gratis te bezoeken in Antwerpen. Heb op die manier bij toetal gratis het MAS kunnen bezoeken. Margreet

biebkriebels zei

Ja Antwerpen is een leuke stad om te bezoeken, zijn er vaak geweest.

elly zei

Genieten van jouw blogje. Lijkt me heerlijk weer eens zo b stads wandeling. Helaas de laatste jaren komt het er niet meer van maar wie weet ... En Rubens en de Barok. Ook voor mij over de top maar kwaliteit is iets anders dan er wel of niet van houden en dus ook daar met een open blik van genieten.

Mormorsweb.blogspot.com zei

Ik heb jaren in het zuiden gewoond en dan groei je op met Rubens..

Nietzomaarzooo zei

Leuke mini-vakantie lijkt me.

Elizabeth zei

Ja, de toegangsprijzen van musea lopen dan wel op!
Maar slim om dan zo'n wandeling te maken en Rubens toch te ervaren.
Die uitspraak van de fiets vind ik leuk en ga ik onthouden!