Totaal aantal pageviews

woensdag 5 oktober 2022

Lunch

Sinds ik een documentaire zag over chefkok Sergio Herman, was ik verkocht. 
Ik vond het een leuke man die zich te pletter werkte in zijn restaurant(s) en dat vaak bekroond zag met sterren. Een creatieve geest in de keuken. 
Ik vond het bovendien erg leuk dat hij pure, Zeeuwse produkten gebruikte en ik wilde heel erg graag een keer lunchen in zijn twee-sterren restaurant in Cadzand. 

Denk niet dat dat zo maar gaat, dat je op woensdag kunt denken, morgen maar eens bij Pure C lunchen. Nee, een reservering maken viel niet mee. Ik probeerde het, ik schat,  zo'n zes jaar. Maar het lukte nooit. Het moest natuurlijk wel precies in een vakantie passen. En omdat wij altijd laat in het seizoen gaan, waren zij vaak dicht. Of ik dacht er weer te laat aan, of ze waren toch al vol. En je kan pas twee maanden van te voren bellen en dan ook nog alleen op bepaalde tijden, die ik dan weer vergat.


Enfin, dit jaar,  in mei,  was het eindelijk gelukt, ik had een reservering voor ons en onze jongste zoon met zijn vriendin.  Ik had er zo'n zin in, maar ik kreeg Corona en alleen zoon en vriendin zijn toen gegaan. 
Oh weer opnieuw beginnen met steeds maar bellen. Dus ik verzocht zoon om,  terwijl hij er was een reservering te maken. Het was nog geen twee maanden tot we weer zouden gaan, maar ik gokte dat een zielig verhaal over zijn oude moe-oedertje met Corona zou helpen. Dirk deed het niet, maar zijn vriendin kreeg het voor elkaar en zo hadden wij een reservering.



's Morgens zijn we eerst maar eens gaan kijken waar het precies was, want dat wist ik niet eens. Het bleek in een hotel te zijn en we werden meteen al zeer prettig te woord gestaan. 
En daarna zijn we lekker gaan fietsen en brachten we nog heel wat tijd door op het strand. Heerlijk was het én eetlust opwekkend. 

Over onze ervaring morgen meer.

15 opmerkingen:

Judy zei

Oooo ben zo benieuwd! Maar intussen geniet ik van je strandfoto's!

Mevrouw W. zei

Tja Sergio... ik ken hem niet persoonlijk en wat hij bereikt heeft is natuurlijk geweldig. Hij is niet de meest geliefde persoon uit de streek en na het zien van die documentaire had ik echt wel een beetje een dubbel gevoel. Maar de serie dat hij de wereld over reist en kookt met producten die hij daar koopt, vond ik dan weer wel heel erg leuk.

Sjoerd zei

Daar ben ik echt benieuwd naar, ik ga eens even kijken of ik die documentaire ergens vind.

izerina zei

Je hebt er veel voor over gehad en we lezen wel,wat je voor heerlijkheden at.

Iris Flavia zei

Wow, it must be some extraordinary food! Hope this time it worked out, will pop in tomorrow :-)

In de weer zei

De tijd vóór de lunch was in elk geval al geweldig !

Kitty zei

Nou, jij weet de spanning wel op te voeren zeg... ;P

Emie zei

Ik hang aan je lippen...

sjannesblog.com zei

Ben benieuwd!

Nietzomaarzooo zei

Zes jaar voorpret, dan hoop ik dat het inderdaad heerlijk en leuk was. Mooie cliffhanger!

miekequilt zei

Wat leuk toch dat het jullie eindelijk lukte. Wij aten ooit in een één sterren restaurant en dat was gewelsig. Hopelijk hebben jullie ook een lekkere ervaring.

Hans zei

Het strand, de vuurtoren, morgen meer. Hans

Josephine zei

Heee jakkes Bettie, zit in net lekker in je smeuige verhaal.....
MOET ik tot morgen wachten, de foto's verzachten het wachten wel hoor

Ferrara zei

Benieuwd naar je ervaring, beleving is waarschijnlijk een beter woord in dit geval.

Els04 zei

Eén van zijn frituren is over de bakker waar ik werk. In het begin kwam hij geregeld in zijn frituur en zag ik hem soms. Wel al jaren geleden...