Totaal aantal pageviews

dinsdag 26 november 2019

Albert (Bridge)

De week voor we naar London gingen, was ik  klaar met de serie 'Victoria'. Fijne serie, mooi gespeeld ook.
Enfin ik was nog helemaal bij Victoria,  in m'n hoofd, ja wat wil je, Álbert was net dood.
Toen las ik iets over Albert Bridge. Een brug over de Thames, die ik nog nooit had gezien. Mijn man ook niet. Heel raar.
Dus dat werd een mooi doel voor een wandeling. Het was een beetje tegen schemer aan, de zon was net onder. En we vonden het fantastisch!

We liepen er over heen, we liepen er onder door, aan de kant, we stonden aan beide kanten  en we bleven heel lang kijken. Tot het bijna donker was.

De brug is uit 1874 en tien jaar later moest er al versteviging komen, de brug werd toen de 'Trembling Lady' genoemd.
En daar moesten soldaten ernstig rekening mee houden.
Er was nog een probleem. Kijk het is natuurlijk een prachtige brug om over te wandelen.
Bovendien is er aan de noordkant van de brug weinig groen. Wel aan de zuidkant, daar ligt Battersea Park
Dus ook mensen met honden, wandelden graag over de brug op zoek naar dat park. Die honden plasten veelvuldig op de brug en zo ontstond er een urineprobleem, het hout werd aangetast.
 Ik vind het heel gek dat de brug jaren later, na weer een renovatie, niet geopend werd door een afstammeling van Albert.
Daarvan zijn er toch meer dan genoeg, zou je denken.
Nee, de brug werd geopend door twee honden, genaamd Prince en Albert.
Honden uit een nabijgelegen asiel. Zij mochten er met hun begeleiders als eersten over lopen.



De brug heeft vele kleuren gehad, maar is nu geschilderd in pink, blue and green. Dat is om voor de schepen de zichtbaarheid te vergroten als het mistig is. Ik weet niet of dat zal helpen hoor, maar er zal over nagedacht zijn en het ziet er prachtig uit.





19 opmerkingen:

sjannesblog.com zei

Prachtig!

miekequilt zei

O, wat is het prachtig daar.

mar zei

Mooie foto's.

Sjoerd zei

Inderdaad een schitterende brug. In die kleuren kan ik me wel vinden

Mevrouw W. zei

Prachtig!

Kitty zei

echt mooi!

Els04 zei

mooi!

pourquoi pas ??? zei

Euh was Albert dood in de serie? Ik wist natuurlijk wel dat hij jong overleden was maar ik dacht dat hij nog een stuk of 5 kinderen te gaan had.
Wat is het toch heerlijk voor jullie dat jullie iedere keer weer naar Londen kunnen en zo genieten en wij genieten mee.

Bertiebo zei

Ik zag bij de laatste aflevering dat hij neerviel en dat zij in wanhoop bij hem neerknielde. Dat was het slot.Toch?

Marthy zei

Wat een beauty!

Jolande zei

Ik ken de brug wel, maar ik kom dan ook erg graag in Battersea Park, maar in London is altijd wel iets 'nieuws' te ontdekken, daar kom je nooit uitgekeken :-)

izerina zei

Na zo'n verhaal zegt de brug je meer.Zeker dat van die honden. Zouden ze bij de opening ook geplast hebben?

biebkriebels zei

Ja die Albert had wel goede ideeen, die brug ziet er prachtig uit. Wat een verhaal van die honden!

pourquoi pas ??? zei

Ja Bertie was het slot maar ik weet ook dat ze dus nog 5 kinderen zouden krijgen vandaar dat ik het anders begreep.

Miriam zei

Mooie geschiedenis! En dan geopend door honden, stel je voor!

Judy zei

Ik dacht ook dat Albert dood was aan het eind van de serie. Maar ja, nu moeten we wachten op de volgende serie.
Mooie brug!

In de weer zei

Jazeker, een mooie brug.

Matroos Beek zei

Een pracht van een brug. Mooie details en kleuren.

Mirjam Kakelbont zei

Een parel van een brug!
Nog een geluk dat ze de brug niet naar Prins Edward hebben vernoemd (-: