Totaal aantal pageviews

zaterdag 16 november 2019

Tony

Die voordeelagenda van de postcodeloterij...  ik haalde er een bonnetje uit voor een gratis reep Tony Chocolonely.
Die moest opgehaald worden in Tony's belangrijkste winkel . Amsterdam, achter de Beurs van Berlage.
Dat was nog een heel gezoek. Ik ben de hele beurs omgelopen, maar niet gezien. Tony zat goed verstopt.
Enfin uiteindelijk, met enig vragen vond ik de zaak. Achter een kleine deur, in een kelder.
Het bleek  daar een soort walhalla voor Tony-liefhebbers te zijn.
Je kunt alle soorten proeven, je zou je helemaal vol kunnen eten aan chocola daar.
Ik proefde twee stukjes. Eentje was met roze peper en die vond ik niet lekker. De andere was met framboos en die vond ik verrukkelijk.
En toen zag ik dat je ook je eigen persoonlijke tablet kunt samenstellen. Ook je eigen verpakking van die tablet.
Maar ja, dat was natuurlijk wel met een apparaat en apparaten en ik... dat gaat pas na een hele tijd goed, ik weet dat.
Dus ik vroeg hulp en kreeg die ook, van een aardige geduldige mevrouw. Ze nam de tijd voor me, het was negen uur in de morgen en ik was op dat moment de enige klant.


Nou,  dan ga je dus naar zo'n apparaat en je kiest eerst de soort chocola (melk, puur, wit, combinatie, vegan) en dan de smaken.
Ik had inmiddels bedacht dat ik een reep voor mijn oudste kleindochter wilde maken. Voor Anna.
Ik koos frambozen en knettersuiker.
Dan de wikkel. De kleur, de kleur van de letters, de kleur van het randje waar de smaak op staat.
Tenslotte nog een persoonlijke tekst. Ik hield het simpel. Op de ene kant schreef ik 'Speciaal voor jou' en op de andere kant 'Anna'.
Toen nog betalen en na zestig minuten al,  had ik de tablet op kunnen halen.

Dat deed ik pas veel later op de dag, omdat ik eerst naar de studie moest. Het maakte niet uit. Ze bewaren jouw tablet drie maanden.
Als je goed kijkt, zie je dat de tablet, in twee delen is gemaakt. En daar staat op dat het ene deel voor de ontvanger zelf is en het andere deel om te delen.
Onze zesjarige is heel gul van aard, ze zal de aansporing niet nodig hebben. Maar het idee is goed, vind ik.
Ik vond het echt een feest! Over Tony schreef ik al eerder trouwens. Ik hou van die chocola. Heerlijk!

Ps: Ik kwam echt blij uit de winkel. Tot ik op mijn horloge keek. 10.17!!!
Ik zag dat ik 10.30, het tijdstip waarop mijn les begint,  niet meer zou kunnen halen.
Toen heb ik, eerst een stuk Damrak en daarna de hele Kalverstraat door, gerend. Echt gerend.
Twee voordelen: ik kwam nog net op tijd en verloor meteen een deel van de calorieën!
Zodat ik later op die dag,  met een gerust hart, die gratis reep kon opeten.

20 opmerkingen:

Judy zei

Oei, wat een lekkere winkel! En wat leuk dat je zelf een reep kunt samenstellen!

izerina zei

mmm....bijna een drugslab voor chocoverslaafden

Kitty zei

Gevaarlijke winkel!

Sjoerd zei

Ik heb hier iemand zitten die daar niet meer weg te halen is... Snel sluiten deze blog.

Nietzomaarzooo zei

Blij dat ik dat nu lees. Gevaarlijke omgeving :)

Wat een leuk idee een persoonlijke reep!

Wieneke zei

Ooooh, wat enig is zoiets. Zo kun je dus echt heel persoonlijke chocolade cadeautjes maken. Misschien komt er ook eentje in Groningen of Leeuwarden? Ik hoop het maar :-)

biebkriebels zei

Wat leuk, moet ik ook eens doen, een kijkje nemen daar.

Marleen zei

O ja, hun repen zijn ZO lekker. Erg leuk dat je ook zelf je persoonlijke exemplaar kunt maken.

sjannesblog.com zei

Hollen op onze leeftijd valt niet meer zo mee, maar zo'n cadeautje laten maken is wel weer erg in ons straatje, leuk!

In de weer zei

Ooh, zal straks eens aan onze dochter vragen of ze dit weet, want zij is écht een chocolade “verslaafde” .

Jeanette Renting zei

Je PS is hilarisch !!

Ineke zei

Wat knap dat je nog kunt rennen, dat lukt mij niet meer :-(

Neeltje zei

Wat goed van je!

schrijfselsvanmij zei

Oei, dat rennen ..... hopelijk geen nare nasleep

Marthy zei

Wat goed dat jij nog kan rennen, ik ben een beetje jaloers want ik akn al heel lang niet meer rennen.

miekequilt zei

Wat een lekkere winkel. Heeft Anna de reep al gekregen?

lien zei

Wat leuk die gepersonaliseerde chocolade, nooit eerder gezien. Haha en je vergat er helemaal de tijd door! Wat vond ze van het cadeautje?

Mijntje zei

Wat een leuke ervaring, afgezien van het rennen :-) Het zijn altijd leuke cadeaus om te geven, ben er zelf ook fan van.

Floor zei

Wat leuk dat je daar je eigen persoonlijke chocoladereep kunt maken! Jammer dat de winkel zo goed verstopt zit.
Heb als chocoladegek nog nooit een Tony geproefd, dat kan eigenlijk niet hè?
Weet je hoe dat komt? Ik vind de verpakking er helemaal niet aantrekkelijk uitzien, blijkbaar nodigt dat voor mij niet uit tot kopen.
Misschien maar eens eentje uitzoeken met mijn ogen dicht :-)

Els04 zei

oh zalig! ook een fan hier :)