Totaal aantal pageviews

zaterdag 23 november 2019

Hats

Ik dacht ik ga eens hoeden fotograferen in London. Want ik zag er zo veel.
Voor alle foto's heb ik toestemming gevraagd en iedereen vond het goed. Ook hij met de groene broek. Dat vroeg ik in gebarentaal omdat hij aan het bellen was.  Een genadig knikje was mijn deel.
Ik zag er nog veel meer hoor. De leukste twee laat ik apart zien:


Wat een kleurrijke vrouw. Zij en haar kleding zijn afkomstig uit Ghana. Ze vond het gek hoor, dat ik een foto wilde maken. Dat zou ik ook gevonden hebben als ik haar was. Ze zat te wachten op de metro. De andere bankzitters leunden zo ver mogelijk opzij. Die snapten het wel. Jammer genoeg was er geen tijd meer voor een praatje.


En de allerlaatste past niet helemaal in deze serie. Is van een andere orde en stokoud. Ik maakte de foto in het British Museum. Afdeling Ancient Greeks.

Een oude Griek dus, mét een zonnehoed.  Ook bijzonder vind ik.

22 opmerkingen:

Kitty zei

Wat een leuke verzameling weer, de Ghanese is idd prachtig!

miekequilt zei

Wat een leuke foto’s. Ik zie een nieuwe verzameling ontstaan.

Nietzomaarzooo zei

Leuk dat de meesten gewoon op de foto wilden.

Marleen zei

Knap dat je iedereen gevraagd hebt om toestemming. Ze zijn stuk voor stuk fotogeniek!

Jolande zei

Wat een leuke verzameling weer.

biebkriebels zei

Die dame in paars heeft er veel werk van gemaakt, en die laatste is ook erg mooi. Leuke foto's.

Ageeth Mooij zei

De Ghanese is prachtig!

schrijfselsvanmij zei

Dat zou zomaar een leuke serie kunnen worden :-)

sjannesblog.com zei

Prachtige serie en dat allemaal met toestemming, knap!

Petra1945 zei

Dat kan niet anders... die dame in paars rechtsboven is een lid van de Red Hat Society. Wat leuk, ik zie ze nooit.

Jeanette Renting zei

Wat is ze mooi, die Ghanese dame. En fotogeniek ook!

Bertiebo zei

Petra dat klopt. Ze vertelde dat ze contacten had met een ned. Red Hat society.

Ferrara zei

Leuk thema heb je weer gevonden. Je zal wel blij zijn met het digitale tijdperk. Als je van alle moois wat jij zoal onderweg op de prent zet afdrukken zou moeten maken werd het een dure hobby.

Floor zei

Altijd leuk om mensen met hoeden te fotograferen, maar jammer genoeg zie je ze niet zoveel meer in het straatbeeld.
Die mevrouw uit Ghana is prachtig en ziet er zo trots uit in haar prachtige kleurrijke kleding.

Marthy zei

Prachtige serie en die mevrouw uit Ghana is een schoonheid.

Sjoerd zei

Ik let eigenlijk veel te weinig op de mensen in een stad...

Anoniem zei

Je hebt ook kerken waar alle vrouwen en meisjes een hoed dragen. Heel leuk! Maar ik denk niet dat je een foto mag maken.

Judy zei

Wat een leuke serie! Ik zie steeds meer hoeden in het straatbeeld, maar dat zijn dan mannen. Eigenlijk zou het hartstikke leuk zijn als hoeden weer in de mode kwamen.

Rianne zei

Leuk idee. Leuke hoedjes/mutsen zitten erbij. Vooral de Ghanese dame is prachtig.

Neeltje zei

Mooie foto's!

Het lieve leven... zei

Superidee om daar een fotoserie van te maken...leuk!!

Els04 zei

tof dat je toestemming hebt gevraagd én gekregen!