Totaal aantal pageviews

vrijdag 29 november 2019

Versieren

Het is mij een raadsel waarom iemand een roze banaan in zijn of haar kerstboom zou willen hangen. of een paarse doodskop met hartjesogen. Nee, daar begrijp ik helemaal niks van. Hoe dol ik ook op de big Ben ben en op de Queen, ik hoef ze niet in de boom.
Ik zag ook wat grotere ballen, fraai beschilderd en niet te betalen.

 Nou ja,  ik hang al jaren geen ballen meer in de boom, alleen lichtjes. Maar het is wel leuk om naar te kijken. In de etalages was er dit jaar een duidelijke trend: heel grote ballen



Maar het allermooist is toch de versiering van de winkels en de verlichting op straat. Het is ook echt een momentje, als die verlichting voor het eerst aan gaat. Mensen staan er op te wachten.
Ik vond de versiering van Fortnum & Mason het allermooist. Dat is toch al een van mijn twee favoriete winkels, niet dat ik er ooit wat koop hoor. Maar kijken is ook al zo leuk.


De hele gevel versierd als adventkalender. Nou en binnen kon je dan natuurlijk een kleine adventkalender kopen. Precies hetzelfde.


 Deze vond ik ook erg mooi, trouwens. Het heeft in mijn ogen niet zo veel met kerst te maken, maar het zag er prachtig uit.
Hier laat ik het bij, wat de kerstversieringen betreft

14 opmerkingen:

izerina zei

Onze achterbuurman is kerstversierings-fan. Zijn huis(binnen en buiten)is ook het bekijken waard.

sjannesblog.com zei

Een sfeervol geheel.

KnutzEls zei

Het warenhuis is prachtig, maar thuis doen we het ook heel bescheiden.

Marleen zei

Al die extremen maken het vermakelijk om te zien. Er zullen dan toch liefhebbers voor zijn.

Judy zei

Ja, soms heeft het helemaal niets meer met kerst te maken.
Maar die gevel is echt heel mooi.

P.S. Stuur me nog even je adresgegevens door.

nicole orriens zei

Allemachtig vooral die laatste foto is opvallend zeg. Heel apart!

schrijfselsvanmij zei

Ik ben niet zo van het uitbundige

Sjoerd zei

Voor mij mogen ze alles versieren. Ik koop al jaren niets meer van al dat spul. Een paar ballen voor het raam met wat lichtjes, thats all.

Kitty zei

Ik heb een lichtjesverslaafde echtgenoot. Ik kan hem nog maar net tegenhouden slee met rendieren op het dak te zetten, hahaha.

Floor zei

Heerlijk om met deze donkere dagen overal lichtjes te zien.
Grote ballen zijn in, maar dan moet je ook een hele grote boom hebben (en een grote kamer)
Maar één grote bal in de kamer die alles weerspiegeld is ook heel mooi.

Ferrara zei

Hier zitten alle bescheiden kerstspullen nog weggestopt in de kast. Kleurig geheel daar in Londen.

Marthy zei

Ik ben niet zo'n versierder maar die winkels zijn prachtig en ik kijk er graag naar.

Jeanette Renting zei

Die adventskalender-gevel, dat is toch geweldig. Zo leuk bedacht. Ik houd van die versierde straten en panden in deze tijd. Zo gezellig. Maar thuis ben ik van de eenvoud, een paar takjes groen en alleen lampjes in de kerstboom. Volgende week laat ik zien wat ik in Leiden zag gisteren.

Ageeth Mooij zei

Ik hou van al die lichtjes in deze donkere tijd! Onze kerstboom heeft al lang een bonte versiering en de echte oude vind ik het mooist!