Totaal aantal pageviews

donderdag 21 november 2019

Oktober

Gisteren, op de terugweg uit London, in de trein, las ik dit boek : Oktober van Soren Sveistrup. (Soren wel met een streepje door de o, maar daar heb ik geen zin in.)
Ja, je leest het goed. Het is eigenlijk te gek, maar we waren er weer.
London is een magneet voor ons, niks aan te doen.
Nou, ik had haakwerk bij me en natuurlijk mijn telefoon. Ik wilde graag slapen, maar dat lukt alleen als ik het niet wil.
Enfin, dus ik las. Het is een dikke pil en ik heb die pil nog niet uit (341 blz.), maar jemig wat een goed en spannend boek.

Het verhaal:
Rosa Hartung, minister in Denemarken, keert na een jaar afwezigheid, weer terug op haar post. Ze was afwezig na de verdwijning van en de moord op haar 12- jarige dochter. De dader heeft bekend, maar het lichaam is niet gevonden.
Dan worden er na elkaar twee vrouwen vermoord en er wordt een vingerafdruk van Rosa's dochter gevonden. Er is ook iets met een kastanjepoppetje.
Twee rechercheurs Thulin en Hess mogen het oplossen

Ik zei al, ik heb het boek nog niet uit, maar meer zou ik er toch niet van vertellen, om de plot niet te verraden.
Goed geschreven, duidelijk, en geen tachtig andere verhaallijnen. Ha, precies zoals ik het graag heb.

Ps: Het boek kwam me, heel vaag, bekend voor. Misschien is het een serie geworden, maar die heb ik dan toch zeker niet helemaal gezien. Ik weet er dan bijna niks meer van, maar het boek, ga ik niet snel vergeten.

13 opmerkingen:

Marlou zei

Haaa London!
Wij gaan er overmorgen naar toe, en ook met de trein, leuk!.
Wil je me alsjeblieft wat tips sturen?
Ik heb gegoogeld, maar het was meer commercieel wat ik zag.
Jij komt er zo vaak... je hebt vast wel een 4-viertje vol tips... haha...
marlouwitzel@gmail.com
Heeeel graag!
Dank je wel alvast!

Groetjes van Marlou

.

Onliemie zei

Weer een fijne tip! Dat boek lijkt me echt iets voor mij. En weer naar Londen geweest? :-)

Bertiebo zei

Hoi Marlou, ik zal vanavond (of morgen) mailen hoor. Maar er zijn een paar dingen doe je zou moeten reserveren. Dus die meld ik nu vast: Sky garden. Voor een werkelijk fenomenaal uitzicht. Een afternoon tea in the Wolsely en als je heerlijk wilt lunchen: Ottolenghi
Wij bezochten deze keer in de Royal Academy of Arts een tentoonstelling van Lucian Freud. Gratis maar wel reserveren. Oh ja en verdiep je vast in de London Walks. Wandelingen olv een gids en bijna allemaal de moeite meer dan waard. Ik heb al zowat honderd keer iets geschreven over London. Daar kun je heel wat uithalen, al zeg ik het zelf

Bertiebo zei

Op dit blog bij Labels, kopje Londen en London. Aan de zijkant

Jolande zei

Heerlijk toch weer naar London, daar kun je niet vaak genoeg zijn :-)

Nietzomaarzooo zei

Bofkont!
Ga dit boek onthouden, of nee, maar ergens noteren, want onthouden werkt minder goed.

miekequilt zei

Wat heerlijk om weer naar jullie lievelingsstad te zijn geweest. Laat je ons weer meegenieten?

Mormorsweb.blogspot.com zei

Søren Sveistrup is een zeer erkende schrijver. Hij staat achter vele succesvolle series zoals Forbrydelsen (de misdaad)", Der kommer en dag (Er komt een dag), Hotellet (het hotel), Snemanden (de sneeuwpop). Eb hij en schrijft nu ook boeken.

schrijfselsvanmij zei

Wat jij met London hebt, heb ik met Oostenrijk 😀

Marthy zei

Zo heb ik ze ook graag!

Matroos Beek zei

Het is een heel mooi boek, ik las het ook. Meer vertel ik er niet over want je bent er blijkbaar nog in bezig.

Sjoerd zei

Haha, doe mij maar Berlijn, maar dat terzijde. Het boek staat op de lijst...

Ineke zei

Heerlijk, zo'n spannend boek! Heerlijk genieten in London!