Totaal aantal pageviews

woensdag 6 november 2019

Drie keer goud!

Nee, het gaat niet over schaatsen of wielrennen of wat voor sport dan ook waar 'wij ' goed in zijn en waar 'wij ' dus goud halen.
Nee, het gaat gewoon over Gouden boekjes.
Ik heb er namelijk weer drie aan mijn verzameling kunnen toevoegen. Drie keer goud!  Dit zijn ze

De boekjes hebben ook bijna allemaal een MORAAL.
Zo gaat het bijvoorbeeld in 'De koe ging over de berg' over een koe die denkt dat het ergens anders, over de berg dus, veel beter is. Het gras is er drassiger. Hij sleept zijn vriendjes mee, de kikker bijvoorbeeld,  die denkt dat de kevers er knapperiger zijn. Maar ja, als ze er zijn, blijkt het toch tegen te vallen.
Ik vond van deze drie Cornelis de Neushoorn het allerleukst. Vanwege de tekeningen.  Die zijn van Tibor Gergely en hij is echt niet de eerste de beste


Maar ook de andere boekjes zijn weer net zo schattig als altijd. Simpele verhaaltjes voor peuters en kleuters.
En voor mij natuurlijk.

Ps. Ik vond nog een Youtubefilmpje over Tibor Gergely. Alleen als je echt geïnteresseerd bent:



16 opmerkingen:

sjannesblog.com zei

Wat heb je een prachtverzameling!

Marlou zei

Ha die Bertiebo,

wat een heerlijke verzameling.
Allemaal GOUD!

groetjes van Marlou

.

Happy Earl Grey zei

Geweldig zo'n verzameling, da's goud waard hahaha

Kitty zei

Leuk hoor! Waar heb je die nou weer opgeduikeld? Ik kijk later het filmpje nog even.

nicole orriens zei

Wat leuk! Waar heb je ze gevonden.

Marleen zei

Ja die illustraties zijn zo prachtig.

Ferrara zei

Ze blijven leuk. Ik heb er goede herinneringen aan.

Jolande zei

Wat een mooie aanwinsten weer.

Judy zei

Je hebt goed gescoord!

Sjoerd zei

Dat is weer een leuke uitbreiding van de verzameling.

Nietzomaarzooo zei

Wat een enige verzameling!

juffrouw Ooievaar zei

Leuk, leuk, zo is het fijn verzamelen, als er toch nog af en toe een boekje bijkomt :)
Toevallig zag ik er een vandaag bij de Etos, dat gouden boekje ging over Sinterklaas.
Groetjes Anita

Ineke zei

Wat leuk, zo'n verzameling!

Onliemie zei

Super leuk. Aparte verzamelingen heb jij. Heel origineel en heel erg tof.

In de weer zei

Leuke verzameling al.
Kijk zo meteen even naar je mail, of bij de spam.

Ageeth Mooij zei

Ik ben fan van Tibor Gergely en heb ooit bijna een kunstwerkje van hem gekocht in Amerika. Maar we waren toen nog niet zo bekend met de online wereld en ik durfde het niet aan!