Totaal aantal pageviews

vrijdag 22 november 2019

Squirrel

Woensdag waren we pas laat thuis, uit London. Donderdagmorgen moest ik er weer vroeg uit, om op tijd in Amsterdam te zijn, voor de kunstgeschiedenis en nog wat andere zaken. Vandaag  moet ik, nou ja, mág ik,  een dagdeel in het museum zijn.
Geen tijd om bij te komen en al helemaal geen tijd om blogjes te maken.


Daarom eerst maar eens even rustig beginnen met een schattige eekhoorn, die alle tijd nam om een beetje te bedelen. Of misschien wilde hij gewoon even laten zien hoe mooi hij was, dat kan ook.


Er is,  als ik het goed heb begrepen,  een heleboel te doen geweest over eekhoorntjes die overlast zouden bezorgen.
Daar zou wat aan gedaan worden en ik heb me er niet in willen verdiepen wat er dan precies gedaan zou worden.
Feit is dat ik ze eerst heel vaak zag. Toen een hele poos wat minder. En nu weer volop.


Prachtige diertjes zijn het. Ze zijn echt helemaal niet bang en zo lief om te zien. Ik zie hier nooit eekhoorns, dus als ik er in London eentje zie, verheugt me dat. 
Ik zag er nog een, maar die was lang niet zo leuk, beetje gek ook: 


21 opmerkingen:

Judy zei

Het schijnt dat de (geïmporteerde) grijze eekhoorns de oorspronkelijke rode eekhoorns verdringen. Maar dit is wel een ontzettende leukerd!

Jolande zei

Wij wonen aan de rand van het bos, dus ik zie af en toe wel een eekhoorn, maar als ik in London ben maak ik ook altijd wel een aantal foto's van die beestjes daar.
Ik vind ze erg leuk, die onderste foto vind ik trouwens wel grappig zo bij dit blogje.

sjannesblog.com zei

Leuk begin zo over eekhoorntjes. Ben benieuwd naar het Londense vervolg.

nicole orriens zei

Wat een leukerd! En dat hij zo mak was zeg. Die ik hier zie zijn altijd enorm schichtig.

Céline zei

Hier in de Randstad, zie ik ook nooit een eekhoorn.
Als we op vakantie gaan in een huisje in het bos, dan wel.

Zijn poezen in bomen ook een soort eekhoorns?

Sjoerd zei

Ik zie ze hier in de buurt de laatste tijd steeds vaker. Maar dan de bruin/rode soort.

In de weer zei

Wij zien ze af en toe als we fietsen en dan schieten ze meestal voor onze fiets de weg over. Vind het leuk, het zijn wel altijd rood-bruine.

Nietzomaarzooo zei

Wat een leukerd. En ziet er zo aaibaar uit (terwijl je dat natuurlijk niet moet doen want wild dier). Maar die staart, zo mooi.

pourquoi pas ??? zei

Wat een schatje. Zou je toch zo in je tas stoppen.
Ik zeg altijd; er zijn niet teveel eekhoorns (eenden, reigers, valkparkieten, ganzen) maar teveel mensen.

Ferrara zei

Foto 2, zo leuk. 'Kijk mij eens een fijn buikje hebben.'

biebkriebels zei

Wat een schattige foto's, ze zijn heel leuk toch, hoezo te veel. Ik zie er hier nooit eentje.

Marlou zei

Hoi Bertiebo,

wat een beeldje!
Zo'n lief zacht velletje.
Ik ga kijken of ik er ook ééntje kan ":scoren" in London.

En nog heeeel bedankt voor de fijne tips!
Groetjes, Marlou

.

Els04 zei

zo schattig!

Mevrouw W. zei

Wat lief zo met die voorpootjes!
Wij hebben ze in Londen in Regent's Park gezien. Ze kwamen toen ook heel erg dichtbij.

Bertiebo zei

Ik ook niet, maar dit was in London

schrijfselsvanmij zei

Ondanks heel wat notenbomen in de tuin en huiswei zie ik hier maar hoogst zelden een eekhoorn

Marleen zei

Haha die 2e foto. Geweldig! 🤣

miekequilt zei

Wat een schatje. Altijd leuk om ze in een bos te zien. Maar in zo’n grote stad is het helemaal leuk.

KnutzEls zei

Wat een lieverdje, en zo maar in Londen. Wij hadden ze dit jaar bij het huisje dat we huurden. Rood, supersnel en ook zo schsttig.

Kitty zei

Wat schattig :)
Als jij een dagje bloggen zou overslaan zou ik toch wel een beetje ongerust worden... ;P Zelf blog ik iets minder regelmatig maar ik probeer toch wel een of twee keer per week iets te plaatsen.

blauwruitje zei

Wat schattig en ik zie ze ook nooit maar dat komt ws omdat we in dezelfde stad wonen.:)