Totaal aantal pageviews

zondag 24 november 2019

Twee planken vol


Ik had al een hele tijd doorgebracht in een heerlijke boekwinkel in London. In Foyles.
Echt zo'n fijne winkel met vijf verdiepingen, volgestouwd met boeken.
En op de vijfde verdieping kun je heerlijk zitten, iets eten, iets drinken.
We waren te vroeg voor het theater  dat daar precies aan de overkant is, dus we dronken er thee en ik kon ook op m'n gemakje een beetje rondstruinen.

Ik ben te lui om Engels te lezen en trouwens ik koop geen boeken meer voor mezelf. Maar kijken en helemaal op de kinderafdeling,  is ook al hartstikke leuk.
En toen zag ik ineens een smalle kast met het opschrift 'Dutch'. Huh? Hier in London?
Nader onderzoek gewenst.
Het bleken vooral boeken te zijn om Nederlands te leren. Grammatica en zo.
En twee planken met gewone Nederlandse boeken.
Leuk om te zien wat men in Engeland inkoopt. Van de bovenste plank heb ik alles gelezen, behalve Astrid Holleeder.
Op de onderste plank staan een paar boeken die ik niet ken, maar waar ik nu toch een beetje nieuwsgierig naar word. Ja, ik bedoel als ze die in London denken te verkopen...

Het was natuurlijk ook leuk om te bedenken welke Nederlandse boeken ik op die twee planken gezet zou hebben. Mijn keuze zou voor een groot deel anders zijn geweest. Ik zou als ik mocht kiezen natuurlijk ook niet drie dezelfde delen neerzetten.
Ja, ik zou het erg leuk vinden om die planken te vullen. Griet zou blijven en Stefan Hertmans ook.


16 opmerkingen:

Alet Venhuizen zei

Ik kan uren struinen in zo'n winkel. Heerlijk!

miekequilt zei

Heerlijk hè, zo’n grote ( buitenlandse) boekwinkel. Ik denk dat jij met gemak zo’n kast kan vullen.

schrijfselsvanmij zei

In Aken is een prachtige boekwinkel waar ik graag kom. Toch maar eens kijken op de afdeling Nederlandse boeken, wie weet welke pareltjes ze verkopen

Sjoerd zei

Ik heb hier planken vol met boeken... Die zou ik daar wel neer kunnen zetten. Leuk dat je zoiets toevallig in Londen tegenkomt.

Jolande zei

Ik ben gek op dit soort boekwinkels waar je ook wat kunt eten en drinken.
Van de Nederlandse boeken heb ik er niet eentje gelezen :-)

izerina zei

Wat apart,die Nederlandse boeken. Ik word dan nieuwsgierig naar de kopers.

biebkriebels zei

Ze hebben daar wel goede actuele Nederlandse boeken neergezet, leuk om te zien!

Jeanette Renting zei

Geweldig. En waarom niet, in Nederland worden toch ook Engelse boeken verkocht. Ik hou ook erg van boekwinkels, in binnen- én buitenland. Mooi om te zien wat er allemaal te koop is. Los van de boeken dan natuurlijk, zoals schrijfwaren, kado-ideeën e.d.

lien zei

Ik kan me voorstellen dat je verrast was Nederlandse boeken in Londen tegen te komen. Inderdaad beetje aparte keuzes, maar wel leuk :-)

Neeltje zei

Wat leuk!

Marthy zei

Heerlijk, zo'n winkel. Om uren in te struinen.

Happy Earl Grey zei

In zo'n winkel maak ik ook graag de tijd vol. Wat grappig dat je daar Nederlandse boeken vond.

Ageeth Mooij zei

Judas is trouwens bijzonder de moeite waard om te lezen.
Leuke ontdekking zo en de vraag wat jij zou aanbevelen is interessant en leuk!

blauwruitje zei

Heerlijk om in een boekwinkel te struinen. En hoe grappig dat je in Londen Nederlandse boeken kunt kopen.

Marleen zei

Fijn hoor zo’n mega boekwinkel.

Els04 zei

hoe cool!