Totaal aantal pageviews

dinsdag 19 november 2019

Post(crossing)

Zo'n leuke kaart...
Gek genoeg uit Duitsland. Via Postcrossing.
Wel eens gehoord van Hinde rijwielen? Ik niet. Wel van Gazelle natuurlijk. Zou het echt zijn?
Wat heerlijk toch dat je gewoon even kunt googelen. Ik deed het en het is echt. In 1896 was er een fietsfabriek gevestigd in villa 'De Hinde' in Amsterdam. Of eigenlijk, toen, net buiten Amsterdam aan de Omval. De fabriek was geen lang bestaan beschoren, die ging failliet in 1900. 
Maar het affiche gemaakt door ontwerper en architect J. G. van Caspel is dus tot op de dag van vandaag bekend en geliefd. 

En dan in een ruk door, nog even over de adreszijde van een andere kaart. Een ouwetje al,  van Lilli uit Finland. Een kaart met een Inge Loök-postzegel. Ja, dat vind ik natuurlijk helemaal super. Ik zag de postzegel niet eerder.
Ook de tweede postzegel vind ik trouwens erg mooi.


De bijbehorende kaart, met de hoelahoepende dames ontving ik al eerder.
Tja, nu is het denk ik wel weer duidelijk waarom ik niet stop met Postcrossing.

20 opmerkingen:

miekequilt zei

Wat een leuke kaart weer. En dan zo’n mooie postzegel. Iedere keer weer denk ik: zal ik mee gaan doen?

Jolande zei

Finland heeft echt hele mooie postzegels.
De kaart vind ik ook mooi, net als het verhaal erachter; leve Google.

Kitty zei

Erg mooi, alle drie!

Bertiebo zei

Nee dat heb ik ook nog nooit meegemaakt. Pech voor jou. En dat er nog vier kaarten komen is niet zo waarschijnlijk, maar een of twee misschien alsnog. Is mij ook wel eens gebeurd

Marlou zei

Hoi Bertiebo,

leuk.. postcrossing.
Ik heb van de week een account aangemaakt en heb mijn eerste kaart op de bus gedaan.
Is het eigenlijk de bedoeling, dat je de kaart zonder enveloppe stuurt???
Degene aan wie ik de kaart moest sturen, een jongeman in Taiwan, wilde namelijk blote mannen.
Heb ik niet gedaan hoor, maar kan me voorstellen, dat je er dan wel een enveloppe omdoet.

Dagdag...
groetjes van Marlou

.

nicole orriens zei

Ik vind ze allebei prachtig. De eerste doet me denken aan Cissy van Marxveldt.

Sjoerd zei

Whow, juweeltjes. Vooral het verhaal wat erbij hoort. Ik kan me voorstellen dat je niet stopt.

biebkriebels zei

Wat een leuke kaarten, die eerste is heel mooi getekend en die hoelahoepende dames geweldig!

Bertiebo zei

Er zijn wel eens mensen die speciaal vragen om de kaart in een envelop te doen, om beschadiging te voorkomen. En er zijn ook mensen die benadrukken dat ze geen envelop willen. Normaal is geen envelop. En een verzoek om blote mannen heb ik ook nog nooit gehad. Wel mensen die melden niets erotisch te willen

Floor zei

Postzegels zijn soms echte kunstwerkjes. Jammer dat er steeds minder gewone post wordt verstuurd.
De kaart vind ik ook prachtig, helemaal mijn smaak.

blauwruitje zei

Mooie kaart en evenzo mooie postzegels. Eigenlijk jammer dat de postzegels worden bestempeld en op de achterkant zitten.

Céline zei

Ik heb vandaag weer eens een kaart verstuurd, had een zeer lange tijd niets meer aan Postcrossing gedaan.
Ik vind het toch wel leuk om het op te pakken. Elke week 1 kaart sturen, is prettig voor mij.

Sami zei

I joined Postcrossing a few years ago, but along the way stopped sending cards.
It is a nice hobby, and maybe one day when I have more time I will return to it.
I've been a stamp collector since my teens, but a few years ago decided to just stick to collecting the stamps of the 5 countries I have lived in.
You got some nice cards and stamps.

Ferrara zei

De fietsende dame lijkt wel een tekening van Rie Cramer.

Ageeth Mooij zei

Prachtige post(-zegels)!

Koffie Digitalix zei

Leuk,die Duitse kaart met Hollandse inslag..

Nietzomaarzooo zei

Meteen weer een beetje geschiedenis geleerd. Interessante hobby.

Mirjam Kakelbont zei

Vandaag kreeg ik bericht dat ik zes jaar meedoe. Time flies... Het is elke keer weer een cadeautje door je brievenbus. Een mooie kaart kleurt mijn dag!

KnutzEls zei

Die kaart is geweldig. Super mooi!

Marthy zei

De fietsenmaker hier had nog nooit van Hinde gehoord, logisch hij is nog een jonkie;-(