Totaal aantal pageviews

donderdag 28 mei 2020

Beslissingen


Vorige week liepen we om half zeven 's morgens langs ons museum.
Het was natuurlijk nog dicht op dat tijdstip en het is verder ook nog dicht. Tot 2 juni.
Dan gaat het open.


En ook vorige week was het de week van de beslissingen.
Eerst had ik een gesprek met iemand van Huis Bonck. Een goed gesprek met als conclusie dat ik nog niet ga beginnen. 
Dat was een.
Vlak daarna kregen we allemaal een gesprek met een leidinggevende van het museum. Mijn man en ik voerden het gesprek samen, want we 'werken' er allebei natuurlijk. 
Ons werd verteld wat er allemaal gebeurd is inmiddels en hoe ze de openstelling zien, wat er veranderd is, wat er aangepast is. We hadden dat ook al allemaal op papier gekregen.
Het was alles bij elkaar heel wat.
We krijgen de indruk dat er heel goed over is nagedacht en dat het goed geregeld is. Buiten komt een infopunt, er zijn vaste looproutes, een aparte in-en uitgang, de zolder is gesloten, overal staat gel en er mogen maar weinig mensen tegelijk naar binnen.
Er wordt gewerkt met tijdsloten en je kunt alleen online reserveren.. Er wordt een beperkt aantal mensen toegelaten.
En aan het eind was daar natuurlijk de hamvraag: zien jullie het zitten om weer te beginnen?
Daar hadden we van tevoren natuurlijk al lang over nagedacht en ons antwoord was: Nee, nog niet.
Het voelt niet goed, om weer te beginnen.
Ik vind dat er uiterst zorgvuldig is nagedacht en gehandeld. Er was een dik protocol, waarin alles is vastgelegd. Het lijkt me niet erg link.
Maar toch... het voelt niet goed. Het is te snel. Voor ons is het te snel. Ik vond het moeilijk om nee te zeggen. Heel erg moeilijk.
We hebben nu afgesproken dat we 1 juli een nieuw besluit zullen laten weten. Overigens werd er op geen enkele manier druk uitgeoefend, wat ik zeer waardeerde.
Het is logisch dat dat niet gebeurt hoor, maar toch. Er zijn natuurlijk wel mensen nodig en als iedereen nee zegt, kan het museum niet open. Zo simpel is dat.


Westfries Museum, Hoorn

Ik hoop maar dat ik volgende maand wél durf...

16 opmerkingen:

Judy zei

Wat een moeilijke beslissing, lijkt me. Maar heel begrijpelijk. Het moet goed voelen. Zo ga ik absoluut nog niet het ov in.

Emie zei

Wat een dilemma. Maar goed dat je je hart volgt.

Marlou zei

Ha Bertiebo,

hoop, dat je durft!
Maar ik kan het voelen...
Ik vind het ook best wel eng...

Sterkte!
Marlou

Kitty zei

Best spannend hoor. We weten natuurlijk helemaal nog niet wat dat gekke virus over een week of wat voor ons in petto heeft.
Komend weekend gaan we bij L&J een koppie doen en voor het eerst weer de kleinkinderen zien en knuffelen. Vanaf de achtste weer oppassen... Daar kijken we erg naar uit maar ook dat vind ik spannend.

klaproos zei

vooral binnen, met weinig ventilatie misschien,
ik vind het knap dat je nee zegt...

mar zei

In dit geval is nee zeggen moeilijk. Op naar 1 juli.

biebkriebels zei

Ja moeilijk allemaal, wat is wijs...

Nietzomaarzooo zei

Je bent gelukkig vrijwilliger, dus je hebt een keus. En goed dat je doet wat bij jullie past.

Ferrara zei

Verstandig besluit. Eerst maar eens zien wat de versoepeling oplevert.

Sjoerd zei

Ik vind het ook allemaal veel te snel gaan, ik zou in dit geval ook nee gezegd hebben.

Griemmank zei

Ik vind het een verstandig besluit. Als iets niet goed voelt..... bij twijfel is het altijd nee, he?

Marleen zei

Zolang het niet goed voelt voor jezelf moet je er niet aan beginnen.

anja zei

Fijn dat het je vrije keuze is, om wel of niet te beginnen. Ik werk in een bouwmarkt (niet vrijwillig maar betaald werk) en het voelt nu al bijna 3 maanden niet goed, maar ik heb geen keuze. Er moet brood op de plank, en het is vanaf dat veel mensen thuis gingen werken, onvoorstelbaar druk geweest.
Naast mijn werk kom ik alleen eens per week in de supermarkt, en vandaag voor het eerst een drogisterij binnen gegaan, omdat ik iets moest hebben dat niet wordt verkocht in de supermarkt. Noodzakelijk, en ja, ik had het ook online kunnen bestellen, maar wilde eens testen hoe ik me zou voelen als klant. Nou, ik vond het helemaal niets! Alle klanten en medewerkers waren zeer correct in afstand houden, maar het voelde echt niet prettig. Ik begrijp nu nog minder, dat al die mensen bij ons in de bouwmarkt rondlopen, waarom zou je?!
Ben benieuwd welke keuze je per 1 juli zult maken.

blauwruitje zei

Goed dat jullie zelf een keuze hebben gemaakt. Helaas kan inderdaad niet iedereen, zoals Anja schrijft, zelf kiezen. Het blijft ingewikkeld.
Succes met het volgende keuzemoment. Doe vooral datgene waar jullie je goed bij voelen.
groetjes Sandra

Marthy zei

Moeilijk, ik begrijp het goed. Het is binnen en ik ben al die tijd nog niet langdurig binnen geweest met anderen. De supermarkt eens in de week en dat is het wel. Wel fijn dat er geen druk op lag.

In de weer zei

Fijn dat je zelf dit kunt beslissen, maar ook moeilijk !
Het wordt een spannende tijd nu maandag de horeca open gaat.
Voorlopig blijft restaurant “ Le Blanc “ onze favoriet !