Totaal aantal pageviews

vrijdag 1 mei 2020

Mevrouw Meerkoet

Hier heb je mevrouw Meerkoet. Haar nest wast op dat moment, twee weken geleden,  nog niet klaar. Ik zag toen een eitje, dacht ik,  maar wilde niet dichterbij komen om haar niet af te schrikken.
Ze heeft haar nest daar gemaakt en ik vond het best een handige plek. Plus ze heeft een mooi uitzicht. Ook wat waard in zo'n tijd van wachten en wachten maar... Ja, zeg nou zelf.
De tweede foto is van 23 april. Er werd nog steeds een beetje aan het nest gewerkt, haar man bracht haar nog het een en ander, dat zij dan schikte. Maar dat eitje, dat zag ik niet meer.
Op 28 april was ze een beetje gedraaid. Het kan natuurlijk ook zijn dat ze niet zo van rood houdt. Of ze had een zere onderkant.


Gisteren, 30 april, was ze er nog steeds. De tulpen op dit veld ook trouwens. 
Ze was weer van richting veranderd. Ze zal wel ongeduldig worden.
Ik ook.

26 opmerkingen:

izerina zei

En dan straks foto's van die schattige kleine koetjes?

sjannesblog.com zei

Ik kan niet wachten! Ik heb ook zo'n nest in het vizier en ook nog niks gezien aan klein grut.

Sjoerd zei

Ik durf het bijna niet te vertellen, maar op mijn site staat ook een meerkoet...

blauwruitje zei

Het zal toch nu niet zo lang meer duren...

Ageeth Mooij zei

Jongste zoon en ik hebben ook een meerkoet op haar nest gespot tijdens onze dagelijkse wandeling.

Jeanette Renting zei

Leuk. Ik kom ook elke dag langs een meerkoet en haar nest. Hier ook nog geen kleintjes.

nicole orriens zei

Wat mooi zeg! En wat een breed nest heeft zo'n meerkoet. Dat wist ik helemaal niet!

Emie zei

Bij ons maakt de familie Meerkoet met zijn vijven al behoorlijk verre uitstapjes. Dat waren dus vroege vogels.

Nietzomaarzooo zei

De tulpen gekopt, het ei gepopt!

Marlou zei

Ha Bertiebo,

leuk... zo'n reportage.
Ik wacht de rest af!
Hier in de vaart zag ik gisteren al dat de kleintjes uit het ei waren gekomen: 6!

Prettig weekend, Marlou

klaproos zei

soms wordt er wel eens een ei gepikt, door een ander dier, en dan moet ze weer opnieuw beginnen met haar best doen :-)
maar ze hebben de tijd,
de natuur heeft geen haast en toch komt alles af :-)
mooi dat we dat van de natuur kunnen leren toch :-)

xxx

mar zei

Leuk, die foto's uit jouw biotoop.

Céline zei

Mooie foto's.
Ik ben benieuwd of er kleine meerkoetjes komen.
Mijn man liep deze week ook langs een Meerkoeten nest, daarin zaten wel kleintjes!

Neeltje zei

Spannend! Mooi plekje!

Judy zei

Spannend! Het is wel een geduldklus, broeden.

Kitty zei

Haha, zo leuk uitgedrukt van "Unknown": foto's uit jouw biotoop! :) :D
En ze heeft gelijk, érg leuk! Nog een weekje denk ik, ze broeden een week of drie.

Floor zei

Geen idee hoelang dat duurt eer het eitje uitkomt. Maar mevrouw Meerkoet zal het wel weten.
Of ze wacht, net als jij....

biebkriebels zei

Ben benieuwd!

Sami zei

Soon you'll be able to see the babies :)

In de weer zei

SPANNEND !

Ferrara zei

Van de tulpen die uitkomen naar kleine meerkoetjes. Hoe spannend allemaal en dat niet eens zo ver van huis. Leuk hoor!

Marleen zei

Reuzeleuk. Ik wacht in spanning af!

Anoniem zei

Echt mooi, zowel de natuur als de broedende meerkoet.

simone zei

Spannend, ik fiets iedere dag langs een broedende zwaan en ben iedere keer benieuwd of het jonge grut al uit het ei is gekropen. Vanmiddag nog niet....

Marthy zei

We vogelen wat af zo met zijn allen, waar de Corona al niet goed voor is.

Els04 zei

spannend!