Totaal aantal pageviews

vrijdag 8 mei 2020

Mevrouw Meerkoet

Gistermorgen deden we weer een andere wandeling. Die uiteindelijk over de dijk voerde. Dat was prachtig, heel veel vogels, heel veel schapen en fietsers kunnen daar niet komen. 
Maar ja, ik miste mevrouw Meerkoet. Nog een dag eerder, was er nog niets aan de hand daar. Ze zat nog rustig op haar nest en de tulpen waren er ook nog.




Enfin, zo ben ik 's middags mijn eerste fietstochtje in al die tijd gaan maken. Om op visite te gaan bij een meerkoet!
Ik ben me een hoedje geschrokken want toen ik aankwam, waren de tulpen weg en zag ik haar eerst helemaal niet.
Ik stond een beetje verbaasd te kijken en toen keerde ze net terug. Ze was helemaal weg van haar nest.
Ik hoop maar dat de eieren er tegen kunnen. Het zijn er een heleboel. Als je op de foto hierboven kijkt is haar nest rechts.
Ik ben via het nu kale tulpenveld teruggegaan om nog een foto vanaf de andere kant te maken.


En nu maar hopen dat het goed afloopt met die eieren. Misschien is het gewoon een signaal dat het broeden er bijna op zit.
Ik denk dat we straks de oude route nemen, dan weten we het.

23 opmerkingen:

Coby Breitner zei

Jeetje nu maak je ons ook heel nieuwsgierig?

Neeltje zei

Wat een hoop eitjes! Spannend!

miekequilt zei

Wat veel eieren. Arme moeder meerkoet. Hopelijk gaat alles goed.

mar zei

Zeker veel eieren.

Nietzomaarzooo zei

Een ei-cliffhanger!! Hoe beviel het fietstochtje?

nicole orriens zei

Wat een boel eieren zijn dat inderdaad! Hopelijk komen ze allemaal in goede gezondheid uit zeg.

Emie zei

Als dat allemaal tegelijk uitkomt, krijgt ze het wel super druk!

Ageeth Mooij zei

Jongste en ik zagen gisteren 'onze' meerkoet ook niet op het nest. We nemen vandaag de verrekijker mee!

guusje zei

De "onze" broedt op 6 eitjes. We gaan elke dag kijken.

Judy zei

Wat spannend! Heel benieuwd, ik hoop met je mee.

pourquoi pas ??? zei

Wat veel eieren! Die van "mij" heeft 5 kleintjes gekregen en ongelofelijk hoe vader Koet zijn kroost beschermd . Hij is de hele dag alles en iedereen aan het wegjagen. Ze zijn al best groot.
Hoe anders dan eenden, wat zij dat slechte ouders zeg.

Marlou zei

ha Bertiebo,

dat zijn er nogal wat!
Meestal zie je drie of vier pulletjes bij de meerkoetjes.
Hou ons maar op de hoogte...
Fijne wandeling lijkt me dat!

Groetjes, Marl

Els04 zei

wat een fijn bezoek ben jij!

Ferrara zei

Als ze allemaal uitkomen wordt het een hele optocht en druk werken om al die snaveltjes te vullen.

Marleen zei

Ze heeft echt een nest vol! We wachten in spanning af.

Marthy zei

Wat een eieren liggen daar. Moeder krijgt het druk.

Sjoerd zei

Moet goed komen toch...

Floor zei

Ach, wat krijgen ze het straks druk met al dat kroost!
Vogels en eenden verlaten soms hun nest voor korte tijd, Voor wat beweging, wat eten etc.
Daar zullen de eieren best tegen kunnen. Afwachten nu maar.

Jeanette Renting zei

Een nest vol. Ik ging vandaag een dagje werken bij een vriendin, dus ben nog niut langs het nest op mijn looproute gewandeld, toch nog maar doen straks.

Anoniem zei

Prachtige plaatjes weer. Benieuwd wat het wordt met de meerkoetjes...

Rianne zei

Dit noemen ze een cliffhanger...

Het lieve leven... zei

Spannend...lief die eitjes op de foto maar ik snap jouw zorg.

klaproos zei

inderdaad Bertie, laten we hopen dat ze éven weg was, en dat dat dan wel kan ...