Totaal aantal pageviews

woensdag 13 mei 2020

Bloemig




Nu de tulpen echt bijna allemaal weg zijn, vallen me ineens allerlei andere bloeisels op. Hier in de buurt is alles paars, wit en geel. In principe dan hè.  En het is prachtig.

Het is echt zomer aan het worden. Ik heb binnen twee prachtige bossen bloemen staan. Maar ik hou net zo veel van madeliefjes en boterbloemen. En van klaver en zuring en...


Ook in het water gaat het leven gewoon door. Ik hoor de kikkers en ik hoor de snoeken. De snoeken aan het gespartel in het water. In de sloten komt er van alles tevoorschijn

Het fluitenkruid is bijna uitgebloeid en de paardenbloemen ook. Maar die gaan straks  vast en zeker aan een nieuwe ronde beginnen.


26 opmerkingen:

KnutzEls zei

Wat is er veel te zien. Het lijkt of we er nu extra goed naar kijken.

Judy zei

Zo mooi, die buitenbloemen! Mooier dan een gekweekt boeket, zal ik maar zeggen. Tenminste dat vind ik.

Alet Venhuizen zei

Mooie foto's!

Emie zei

Die pol met madeliefjes doet het asfalt bijna openbreken. Als we iets leren dezer dagen is het toch wel de kracht van de natuur in alle opzichten.

klaproos zei

prachtige natuur bertie en wat ruikt het zalig na een regenbui hé :-)

mar zei

Leuk dat je ons zo meeneemt in de mooie natuur.

miekequilt zei

Wat een mooie foto's Bertie. Ik denk dat we meer van de natuur genieten dan anders. En ook de foto's vallen me meer op.

izerina zei

Door je wandelingen zie je steeds iets anders

Jolande zei

Mooi allemaal.

Jeanette Renting zei

Grappig, ik heb bijna dezelfde foto's gemaakt tijdens het lopen. Net als andere jaren trouwens.

Marlou zei

Ha Bertiebo,

ja... de natuur is op dit moment zo lekker sappig.
Hoop nog wel op een buitje zo nu en dan om het allemaal mooi sappig te houden.

groetjes!
Marlou

Nietzomaarzooo zei

Zo prettig dat er een klein beetje regen is gevallen. Om alles lekker te laten groeien. Die foto van die paardenbloem vind ik erg mooi.

Sjoerd zei

Ik vind het ook heerlijk in de natuur. Ik heb het idee dat ik er ook meer op let. Er is een bepaalde rust over me heen gekomen.

sjannesblog.com zei

We maken de seizoenen veel bewuster mee dit jaar, heb ik het idee. Mooie foto's.

biebkriebels zei

Nu je zoveel loopt in de buurt ga je op andere dingen letten. Mij vielen ook ineens bloemetjes in de bermen en het gras op waar ik normaal gesproken nooit op lette en gewoon aan voorbij liep. Zo leren we nog wat :)

Kitty zei

Mooie foto’s weer!

Ferrara zei

Prachtig en dat allemaal om de hoek. Heerlijk toch?
Volgens mij heb je een spamreactie.

Anoniem zei

Mooie foto's, vooral de laatste!

In de weer zei

Schitterend allemaal, elk jaar weer opnieuw !

Els04 zei

Hoe mooi, wat een weelde!

Marthy zei

Je hebt mooie foto's gemaakt, ik word er bloemig van.

Neeltje zei

Mooi, mooi, mooi!

willy zei

een mooie reeks, met een ichte voorkeur voor de laatste..

groeten

Het lieve leven... zei

Heerlijk...er is zoveel moois buiten in deze tijd.

schrijfselsvanmij zei

Mooi kleurenspel!

Jeanne zei

Mooie foto’s!