Totaal aantal pageviews

zaterdag 9 mei 2020

Nog niks

Wat betreft Mevrouw Meerkoet: de spanning stijgt!
Iemand noemde het in de reacties gisteren al een cliff-hanger. Dat vond ik grappig.
Maar ik moet jullie teleurstellen. Ook gisteren was er niks.
We gingen niet 's morgens vroeg bij haar kijken, we maakten een wandeling over de dijk, richting het centrum. De andere kant op.
Daar was ik al negen weken niet meer geweest. We wandelen al negen weken in de polder. En die is mooi hoor. Gelukkig.
Maar we doen het om zo min mogelijk mensen te treffen, daarom gaan we ook zo vroeg.
Nu dus naar de stad en dat werd onze rustigste wandeling tot nu toe.
Dat had ik niet verwacht.
Op de dijk was het stil en in de stad ook.
We liepen langs de Hoofdtoren, we liepen langs Huis Bonck, we liepen langs het Westfries Museum en terug door de normaal gesproken drukste winkelstraat.
Maar ja, onze wandeling speelde zich af voor half acht en het was nergens druk.
Met overal heel veel ruimte om eventueel uit te wijken en geen wielrenner te bekennen. Het voelde zeer vertrouwd.
Langs de dijk was van alles gaande, daar zal ik het later nog wel eens over hebben.



Het was fijn om alles weer eens even te zien. Helaas was er op de terugweg een of andere mafkees, die zonder enige noodzaak, ineens van richting veranderde en mijn man bijna omver liep. Hoezo anderhalve meter?
Maar ik heb me zo opgewonden over het incident, dat  het laatste stuk vervelend was. Ik wilde alleen nog maar naar huis.
Toch, net als gisteren, ben ik, toen ik afgekoeld was, tegen de middag, op de fiets toch nog even naar het nest gaan kijken.
Ze was er weer niet, mevrouw Meerkoet.  Ze was een stukje aan het zwemmen.


Nou, wordt vervolgd.

9 opmerkingen:

sjannesblog.com zei

Irritant als mensen niet opletten, maar het was gelukkig buiten. Het valt mij ook op, dat er een groot verschil zit in het uitkomen van meerkoet-broedsel.

izerina zei

Er zijn inderdaad mensen met oogkleppen op. Dus moet die ander dubbel uitkijken

Judy zei

Ze houdt ons nog in spanning, moeder meerkoet.
Vervelend, zo'n dwarsligger. Hier in de stad gisteren waren grote stickers op de straat geplakt met: rechts houden. Zo is het goed mogelijk in de soms smalle straatjes van de binnenstad 1,5m aan te houden. Zo lang het niet te druk wordt.

Emie zei

Onze meerkoet heeft weer drie nieuwe eieren en haar drie eerdere kinderen beginnen al aardig groot te worden. Er valt heel wat te beleven in al dat water om ons heen.

Sjoerd zei

Ik vind het ook knap vervelend al iemand dat doet, ik moet dan uitkijken om die persoon niet meteen verrot te schelden...

pourquoi pas ??? zei

Ik ben bang Bertie dat het er niet van gaat komen als ze regelmatig van het nest af gaat.

Ferrara zei

Zou ze geen zin hebben in een groot gezin?
Voor jouw gemoedsrust kun je maar beter vroeg op pad gaan. Later op de dag kom je steeds meer slordigheid tegen, dat zal in Hoorn vast niet anders zijn.

Marthy zei

Ik krijg langzaam het gevoel dat de mensen wat makkelijker gaan worden met het nemen van afstand en daar ben ik niet zo van gecharmeerd.

blauwruitje zei

Ze laat ons flink in spanning zitten, mevrouw Meerkoet.