Totaal aantal pageviews

zondag 24 mei 2020

Wat een verrassingen!

Woensdag kreeg ik een mailtje van een mij onbekende Marianne.
Ik zag aan haar achternaam dat ze waarschijnlijk uit Zeeland kwam en ik ken natuurlijk aardig wat Zeeuwen.
Maar verder zei het me niks.
Dat klopt ook.
Marianne is echt een onbekende,  die gelezen had over mijn Roodkapje-kaartenverzameling.
Ze had er eentje voor me en wilde de kaart sturen.
'Op naar de tweehonderd', schreef ze.
Daar was ik natuurlijk hartstikke blij mee. Het zou nummer 187 worden.
Dus we hadden nog wat mailcontact. Het bleek dat we even oud zijn. Marianne woont in Middelburg, was vroeger in Oostkapelle, waar ik dan weer jarenlang op vakantie ging.
Dat contact was op zich al leuk.
De kaart kwam de volgende dag. En het is een mooitje. Natuurlijk stuur ik Marianne een kaart terug en nu maar hopen dat ze die kaart net zo leuk zal vinden als ik die van haar.
Lieve Marianne, heel erg bedankt! 

Maar ik kreeg nog meer post en dat was net zo bijzonder. Weer van een mij totaal onbekend iemand. Van Aleida.
Op deze kaart staat de naam van de schilder. Ik ben natuurlijk meteen gaan zoeken en die Albert Anker is een vrij bekende Zwitserse kunstschilder. Met mooi werk. En dus met een Roodkapje.
Nou , is dat nou niet geweldig? Twee kaarten op een dag. Dit is nummer 188.

Tja, Aleida, nu heb ik een probleem.
Ik wil jou natuurlijk ook graag een kaart terugsturen, Maar ik kan alleen maar ontdekken dat je uit Zwolle komt.
En een kaart aan Aleida, Zwolle, dat gaat niet lukken.
Dus lieve Aleida, dankjewel en het zou fijn zijn als je je adres even mailt.
bettievdgriend@hotmail.com

Er zaten nog twee kaarten in de bus.

De eerste stuurde Marianne mee met haar Roodkapje.
Het is de watertoren van Oostburg met de schildering van Johnny Beerens er op.
Ik heb er wel eens over geblogd over die watertoren en ook over ander werk van Johnny Beerens.
De laatste kaart was van mijn Zeeuwse vriendin Laura, getiteld Kee mit de Pee.
Laura weet dat ik van dit soort kaarten houd, ze stuurde er al eerder eentje, ook van een Zeeuws meisje.
De dag kon niet meer stuk, wat post betreft en verder ook eigenlijk niet. Nogmaals dank allemaal.

23 opmerkingen:

Sjoerd zei

Heel leuk, zie je wel dat het gaat lukken.

Mevrouw W. zei

Dat is nog eens leuk! Fijn om van die mooie post te ontvangen.

izerina zei

Voor jouw blogs had ik er geen idee van,dat er zoveel roodkapje-kaarten bestonden. Zou dat van andere sprookjes ook zo zijn?

miekequilt zei

Wat een bijzondere dag met zoveel post. Heerlijk toch om zo je verzameling uit te kunnen breiden.

sjannesblog.com zei

Wat leuk toch, die blogwereld en natuurlijk je verzameling! Die 200 komen er met gemak, als het zo doorgaat!

Judy zei

Dat gaat goed met je verzameling! Wat leuk!

Floor zei

Wat leuk om zoveel echte post te krijgen op één dag! En nog wel twee mooie Roodkapje kaarten.
Leuk dat iedereen je weet te vinden, en dat lieve mensen jou die kaarten toesturen.

Kitty zei

Wat een leuke post!

Jolande zei

Zulke post is toch hartstikke leuk en weer 2 Roodkapjekaarten erbij, die 200 komen er echt wel.

mar zei

Leuk, die post.

In de weer zei

Allemaal heel leuk en nu moeten we dus naar Oostburg. Eens even kijken hoe ver dat is op de fiets ;-)

Happy Earl Grey zei

Gezellige post over postontvangen, dat laatste lijkt ineens weer in. Ik hoop dat die 200e bereikt wordt.

Emie zei

Wat een prachtig dromerig Roodkapje op die tweede kaart. Ik kan me voorstellen dat het je meteen benieuwd maakt naar meer werk van die schilder.

lien zei

Ah een echt oudje, wat mooi!!

schrijfselsvanmij zei

Er zit weer Schwung in :-)
Vroeger ben ik als kind een aantal keren in Oostkapelle op vakantie geweest. Vijf keer in totaal. Fijne herinneringen!

Ferrara zei

Verwendag. Leuk hoor. Die vuurtoren is echt bijzonder.

Anoniem zei

Johnny Beerens is een dorpsgenoot en vriend van ons. Wat fijn dat je hem hier nog eens in de verf zet. Altijd fijn om te lezen. Heel jammer dat zijn 'broden en vissen' op de oude graansilo van Breskens moet verdwijnen omdat er nieuwe flats komen.
Hier nog iets meer over Johnny Beerens in Kunstmagazine:
https://www.kunstmagazine.net/artist/19

Het lieve leven... zei

ahh super!!

klaproos zei

ach wat is dat leuk toch voor je,
zo zie je maar weer dat bloggen brengt toch zóveel moois voort hé,
geweldig,
die 200 ga je vást halen :-)

Neeltje zei

Gezellig, al die post!

Tom zei

...what a wonderful hobby, collection cards. I wish that I had one to send to you.

Marthy zei

Ik vind alle kaarten mooi maar die tweede het allermooist.

Onliemie zei

Leuk die verwennerij! Het gaat echt op naar de 200 met je roodkapjes! Nog even.