Totaal aantal pageviews

donderdag 18 juni 2020

Cadeautje

Op de terugweg van een wandeling kwamen we langs een boekenkast. Een echte boekenkast. Meestal kijk ik wel even en een enkele keer was er iets van mijn gading. Ik heb er ook wel eens boeken in gezet.

Een mooie kast vind ik,. Ik zou hem best in huis willen. Ongeschilderd.
Ook nu keek ik even in de kast. Wat een verrassing: er zat een boekje van Hans Borrebach in.
En nu is het er uit, want dát boekje nam ik natuurlijk mee.

Een flutverhaal, zoals bijna alle Witte Raven pockets flutverhalen bevatten.
Over een meisje dat ervaring gaat opdoen in de reiswereld om dan later bij haar broer in Amerika te gaan werken.
Ze ontmoet natuurlijk veel reizigers en daaronder één heel speciale reiziger.
Dat zeg ik: flut.
Het gaat mij dan ook om de illustraties van Hans Borrebach. Niet om de verhalen.
Maar toch is het leuk dat Borrebach het verhaal schreef én illustreerde.
En dat zomaar op zondagmorgen in Berkhout.
Wil je mijn verzameling zien? Klik.
(Ik heb trouwens niet alle boeken die je ziet op mijn Pinterest, ook echt in bezit. Wel een aantal, maar lang niet allemaal)

21 opmerkingen:

sjannesblog.com zei

Wat een bijzondere verzameling is dat toch!

Emie zei

De kast is leuk zeg en het boek een fijne voor jouw verzameling, daar wordt een mens toch blij van?

KnutzEls zei

Dat lag er speciaal voor jou.

Floor zei

Inderdaad een mooie kast, en zo heerlijk vol met boeken!
Hier bij onze Albert Heijn staat ook een boekenkast in de winkel.
Daar haal ik vaak een boek uit. Meestal zet ik het daarna weer terug, maar heel soms is het zo mooi dat ik het hou.
Jij heb weer een verzamelboek gevonden, dat is extra leuk.

Nietzomaarzooo zei

Wat een mazzel!

Judy zei

Leuk zo'n boekenkast! Wat een zoet plaatje en verhaaltje. Mooi voor je verzameling.

izerina zei

Leuk zo'n oud boek. Had het ook die speciale geur?

Onliemie zei

Dat is een treffer. Leuk toch die "miniboekerijtjes". De olijke tweeling reeks heb ik vroeger tijdens mijn kindertijd kapot gelezen. Ik wou daardoor zelfs op internaat. Hoe zot kon je een kind maken. Gelukkig zijn mijn ouders daar niet in meegegaan. :-)

Sjoerd zei

Het is een leuk kastje, daar heb je helemaal gelijk in. En dan ook nog een voltreffer erin...

Marleen zei

Een prachtige minibieb is dat.

Ageeth Mooij zei

Wat leuk, een boek dat stond te wachten tot jij kwam!

biebkriebels zei

Ik wist niet dat hij ook schreef, ken hem alleen van de illustraties. Ach ja de "Witte Raven" pockets die las ik ook altijd!

In de weer zei

Ja, een hele mooie kast !

miekequilt zei

Wat een leuke kast. En lekker veel boeken om uit te kunnen kiezen.

Ferrara zei

Leuke vondst voor je verzameling.

Elizabeth zei

Watleuk... een kleine bibliotheek langs de weg. Ik ben zoiets nog nooit tegen gekomen!

Marthy zei

Dit is wel een grote boekenkast, zo groot heb ik ze nog nooit gezien. Wel leuk dat jij er een favoriet vond.

lien zei

Wat een bijzondere minibieb, nou ja 'mini' haha

Iris Flavia zei

Beautiful closet and I like the style of the book-covers.

Neeltje zei

Leuk zo'n verzameling!

Bleubeard and Elizabeth zei

Here in the states, we call them Little Libraries. People build them on their property and it's a great way to share books without paying. This may be the fanciest one I've seen so far.