Totaal aantal pageviews

dinsdag 16 juni 2020

Spannend in de tuin

Wat er in ons ieniemieniekruidentuintje is gezaaid en geplant, dat doet het allemaal prima. Ik zie nu op de foto dat de salie uitgedund moet worden.


Wat in de potten is gezaaid, dat werkt ook allemaal prima. Goudsbloemen o.a en oostindische kers. Ik weet wat ik kan verwachten.
Maar in de bakken voor het raam, zit een mengsel van bloemen. En ik ben supernieuwsgierig wat daar uit gaat komen.


En dan hebben we natuurlijk ook weer het eeuwige raadsel van de stokrozen.
Ze zitten barstensvol knoppen en ik kan niet wachten tot ze opengaan. Bijna, bijna... en pas dan zullen we weten wat voor kleur er dit jaar verschijnt. Ik hoop heel erg op rood, of roze of wit. Of die hele donkere, die bijna zwarte.
Maar als ze dwars liggen en geel worden, ben ik er ook blij mee hoor. Ze staan op viif verschillende plekken in de tuin. En trouwens ook aan de voorkant van ons huis, voor het keukenraam. Die worden geel, dat heb ik al gezien. Maar achter is het nog steeds wachten.





25 opmerkingen:

izerina zei

En dan tijdens het koken even de tuin in voor smaakmakers,heerlijk

KnutzEls zei

Dit jaar ook weer gezaaid. Niet veel, basilicum en tomaatjes. Ook zo benieuwd hoe die worden.

miekequilt zei

Leuk hè , dat wachten op wat uitkomt. En dan straks genieten van de mooie kleuren.

Judy zei

Spannend is dat, kijken hoe het opkomt. Ben heel benieuwd naar de kleur van de stokroos.

nicole orriens zei

Dat ziet er veelbelovend en frisgroen uit zeg!

Ik heb het boek Alfabet inmiddels in huis van de bieb, en wat is hij leuk zeg! Dankjewel voor je blogpost hierover, anders had ik dit boek nooit leren kennen.

Nietzomaarzooo zei

Wat doet alles het goed. Bij mij vonden vogels en slakken het heerlijk; verse zaden of jonge plantjes.

Emie zei

Zo leuk dat gedoe met planten en bloemen. Je kunt weggeknipte salie drogen in een afkoelende oven dan heb je er van de winter ook nog wat aan.

schrijfselsvanmij zei

Hond van middelste heeft al boontjes(plantjes) “geoogst” :-(

Els04 zei

leuk!

klaproos zei

geweldig wat een weelderige groet bertie,
altijd spannend met stokrozen hé, ik wacht op een vuurrode :-)
kan bijna niet wachten, maar 't zal toch moeten hé :-)

mar zei

Leuk, tuinieren.

Ageeth Mooij zei

Wat een heerlijke groene oase!

Sjoerd zei

Heerlijk is dat, koken met verse kruiden uit eigen tuin.

Iris Flavia zei

Wow, that is truly lush and growing. Here... nothing still.
Oh, I love that red window!

Floor zei

Jouw tuin is straks een grote bloemenzee!
Spannend welke kleur de stokrozen zijn, duurt nu niet lang meer zo te zien.
Wil al jaren oranje klaprozen. Krijg alleen maar gele.
Veel oranje zaad van mensen gehad, dan zaaien... maar bij mij wordt het weer geel :-(
Ach, het gaat zoals het gaat....

In de weer zei

Je hebt groene vingers !

Jolande zei

Inderdaad spannend.

Ferrara zei

Vorig jaar een hele donkere stokroos gezaaid. Niks, nada, niet eens een sprietje bovengronds. Misschien volgend jaar. De oude roze zit vol knop.

Bertiebo zei

Oh dat vind ik leuk, Nicole

Onliemie zei

Spannend maar mooi worden ze sowieso. Ben benieuwd.

Matroos Beek zei

Zo verrassend mooi. Volgend jaar ga ik ook voor de tuinkruiden in potten op het terras! Je brengt me op ideeën!

Miriam zei

En de slakken? Ik zie dat de O.I.Kers er ongeschonden uitziet. Bij ons hebben de slakken er een heel lekker hapje aan, ondanks de schoteltjes bier in de tuin.

Marthy zei

Je hebt veel kruiden, lekker en makkelijk als je dat zo even kan knippen als je aan het koken bent.

Marleen zei

O ja, stokrozen zijn prachtig inderdaad. Nog even geduld dus.

Lot zei

Als je stokrooszaden zaait heb je het eerste jaar zeker nog geen bloemen alleen een plant.

Ik heb een hele grote bos gele en een heel donker rood en een bijna zwart en ze staan al volop in de bloemen.