Totaal aantal pageviews

zaterdag 27 juni 2020

Eerebaaie

Laatst had ik al eens wat verteld over de Westfriese 'stalletjes'. Kraampjes langs de weg waar van alles te koop is.
Ik zei toen dat we nu alleen nog op zoek hoefden naar aardbeien. En zo'n kraampje hebben we nu gevonden. Een kilometer of acht bij ons vandaan.


Maar zolang het niet regent of stormt, hebben we dat fietstochtje er graag voor over. Mijn man is dol op aardbeien en eet ze het liefst iedere dag.
Ik ben niet een echte liefhebber, maar momenteel ben ik wel hard op weg om dat te worden. Want deze aardbeien zijn  zo super lekker. Toen wij er gistermorgen weer naar toe fietsten omdat de voorraad op was, konden we goed zien hoeveel mensen er op af komen. Allemaal knikten ze vrolijk en maakten een klein praatje over de lekkerte van de eerebaaien. Het stalletje was behoorlijk vol, maar toen wij weggingen stonden er nog maar een of twee doosjes.
Een mevrouw vertelde dat ze er speciaal vanuit Purmerend hier naar toe komt. De prijs? 2.50, net als voor de sjem.

24 opmerkingen:

izerina zei

Na deze aardbeien vallen anderen tegen.

Judy zei

Wat een mooie! Vast heel lekker!

KnutzEls zei

Oh lekker. Wij doen het het met het supermarkt aanbod. Wel alleen uit Nederland.

sjannesblog.com zei

Super, op fietsafstand!

Sjoerd zei

Jammie, ik zou ook zeker zo'n pot Jam proberen...

Mevrouw W. zei

Die zien er goed uit!
Mijn man en zoon zijn geen fruitliefhebbers, maar aardbeien lusten ze wel. We hebben ze hier dan ook regelmatig in huis.

Kitty zei

Dat ziet er goed uit! Wij hebben ze wel eens iets dichterbij gehaald, ergens in de buurt van de ringdijk, richting Wognum.

Iris Flavia zei

Oh, lucky you! This year I´m really unhappy, none of the fruit was yummy, all sour.

Nietzomaarzooo zei

Het water loopt me in de mond.

Ageeth Mooij zei

Ze zien er heerlijk uit! Lijken het zulke kleine bakjes?

biebkriebels zei

Dat is leuk om naar toe te fietsen en terug onderweg allemaal aardbeien eten???:)

Ferrara zei

Eerebaaie het enige fruit waar je meneer F. voor mag wakker maken.

Marleen zei

Haha geweldig.

Matroos Beek zei

Er zijn veel aardbeien te koop die naar niks smaken, vooral in de supermarkt. De echte goede grondaardbeien vind ik ook ontzettend lekker - jammer dat het aardbeienstalletje zo ver van hier staat...

Neeltje zei

Jammie!

schrijfsels zei

Eerebaaie, ik moest toch een paar keer lezen :-)

Onliemie zei

Nomnom lekker die jeirbeeren zegden we in mijn kindertijd. En waar ik nu woon zijn het jerrebezen. Leuk die dialecten. En zo van die stalletjes zijn helemaal leuk. Laat het jullie smaken.

Marthy zei

Lekker allemaal. Nog nooit van eerebaaie gehoord, leuk.

elly zei

Valt mij ook altijd op dat er zoveel verschil in de smaken van aardbeien zijn en niet alleen van aardbeien zelfs de ene appel is veel lekkerder dan de ander.

klaproos zei

dat is niet zo duur, hé, heerlijk aardbeien een vriendin van me maakte de heerlijkste aardbeien jam, terwijl ik niet eens zo'n liefhebber van jam ben maar zó lekker..
het is een traktatie... het geheim......


vertel ik eerdaags in een blog :-)
whahahaahahha

Alet Venhuizen zei

De lekkerste jam is wat mij betreft aardbeien jam :-)

Els04 zei

Tof! Wij zeggen eirebeezen ;)

mirjam kakelbont zei

Ze zijn prachtig om te zien en aangezien de drukte is de smaak onwaarschijnlijk lekker!
Snoep ze want dat kan ik geen eten noemen (-:

In de weer zei

Vind het een leuke naam, eerebaaie !