Totaal aantal pageviews

woensdag 10 juni 2020

Goudsbloem



Op de terugweg van de vuurtorenwandeling zag ik buiten in een vensterbank dit kleine boeketje.
Wat kan je het toch leuk maken in huis en tuin. 
Een simpel vaasje mét een goudsbloem.
Ik ben dol op goudsbloemen. Ze vrolijken de boel zo op. En ze doen het lekker lang.

Vorig jaar voor het eerst in jaren weer gezaaid in de tuin.   Zaden bewaard natuurlijk.
Dit jaar die zaden ook weer geplant. In potten in de achtertuin.
En voor ons huis tegen de muur, daar waar we een paar tegels hebben weggehaald om een roos te planten, daar ook een paar.

Die in de achtertuin zijn nog niet klaar, maar ze groeien goed.
Die voor het huis, daar kwam er eentje op. Spannend. Ik ging vaak even kijken en  water geven. 
En eindelijk, daar was-ie. Een mooierd!


De volgende dag was de bloem weg. Niet de plant, maar alleen de bloem. Gewoon er uit getrokken. Nou ja, misschien een buurkindje, dacht ik nog positief. Eentje die zijn moeder wilde verrassen.
Een dag later was er weer een bloem. Ook zo'n mooie.
Helaas, weer een dag later was ook die bloem weg.
Klein leed? Ja, dat is het en verder ook niet belangrijk. Maar toch moest ik er bijna van huilen. Wat me dan ook weer irriteert.
Pfff, coronatijd!

25 opmerkingen:

Onliemie zei

Misschien is het wel jouw goudsbloem daar in dat vaasje? :-(

Neeltje zei

Niet leuk! Ik dacht ook net als bovenstaand reactie.

KnutzEls zei

Oh daar zou ik ook om huilen.

miekequilt zei

Ik hoop dat een buurkindje zijn /haar moeder blij gemaakt heeft. Maar dat hij/zij nu met zijn tengels van jouw bloemen afblijft!!

Judy zei

Ach nee toch! Wat erg. :(
De bloemen zijn geneeskrachtig, laten we hopen dat ze iemand geholpen hebben.

Sjoerd zei

Hier hoeven we ook niets aan de voorzijde te zetten of het is weg.

klaproos zei

tja... dat kleurtje hé, dat trekt kinderhandjes naar zich toe, ik heb dat hier met klaprozen, zó jammer want even later liggen de bloemen op de grond.... zonde denk ik dan,
moeders... voed je kindjes eens op :-)

Nietzomaarzooo zei

Snap het helemaal; je hebt je wekenlang verheugd op dat ene knaloranje bloemetje. En dan is ze opeens weg. Hoop door een kind, die het ook gewoon mooi vindt en nog niet geleerd heeft dat je met je ogen moet kijken. Niet met je handjes.

Mevrouw W. zei

Dat is jammer! Het waren vast onweerstaanbaar mooie bloemetjes.

izerina zei

Hopen dat het een kind was,die de moeder wilde blij maken

lien zei

Ja prachtig die goudsbloemen, net als die vuurtoren in je eerdere post. Anders dan anders, mooi!

Jeanette Renting zei

Schattig boeketje in dat kleine vaasje. Staat het buiten op de vensterbank? Ik zie er een wesp op zitten....
Hopelijk krijg je in de achtertuin ook veel goudsbloemen, en dan pluk jij je eigen boeketjes.

Kitty zei

Sjips, niet leuk dat ze niet van jouw bloemen af kunnen blijven! :’(

Crealice zei

hè bah, dat zou ik ook heel irritant vinden. Waar is dat nou goed voor? Het boeketje is superschattig, ik heb ook nog zo'n lief roze vaasje. Leuk idee om daar een paar bloemetjes in te doen.

biebkriebels zei

Nou zeg wie doet dat nou!

schrijfselsvanmij zei

Hè bah

Ferrara zei

Onbegrijpelijk dat een voorbijganger je bloemen plukt. Dat je het durft.

Marleen zei

Nou ja zeg, dat is ook brutaal van iemand.

Els04 zei

triest!

Sharon zei

Such pretty flowers. Someone just couldn't resist.

Willy zei

Ik lees goudsbloem en heb er meteen een geur bij. Ze stonden in mijn kindertijd bij ons in de tuin. Ik zal ze toen ook wel geplukt hebben. Jammer dat ze aan de voorkant niet veilig staan.

Het lieve leven... zei

Jammer inderdaad...ze zijn mooi!!

In de weer zei

Misschien heeft dit verhaaltje nog wel een staartje !

Marthy zei

Ja, ik ben ook gek op goudsbloemen. Ergens in mijn spullen die mee gaan naar Frankrijk moeten een pakje zaad zwerven. Zal nu wel te laats zijn.

sjannesblog.com zei

Ach!