Totaal aantal pageviews

donderdag 4 juni 2020

Nog meer bezoek

Een paar keer was ik met mijn moeder in London. Eén keer was ik er met Nienke, onze dochter. Toen was ze vijftien of zo, dus dat was eigenlijk meer opvoeding.
Verder was ik sowieso vaak in London natuurlijk,  een paar keer per jaar.
Eén van die keren liepen we in Fortnum & Mason en moest ik ineens  heel erg denken aan mijn moeder.
En daarna aan mijn dochter.
Ik heb haar,  terwijl ik nog in de winkel was, gebeld om te zeggen dat wij beslist samen eens naar London moesten.
Vond ze ook.
Maar ja, studie, baan, dochter, tweeling, weer studie... het kwam er maar niet van.
Maar dit jaar... dit jaar zouden we dan eindelijk gaan. Deze week...

Vorige week appte Nienke dat ze maandag zou komen en dat ze iets lekkers mee zou nemen. Ik stond nog boven voor het slaapkamerraam toen ik de tweeling al hoorde kwetteren in de brandgang. Daarna ging de poort open en kwamen ze heel zachtjes binnen. Er was iets spannends, dat zag ik goed vanaf mijn hoge positie. Jet verschanste zich eerst maar eens een poosje onder de tafel.
Toen ik beneden kwam, waren ze Engelse vlaggetjes aan het ophangen in de rozen.
Daarna kregen we een grote tas en daarin zaten allerlei heerlijkheden. Het was een beetje een combinatie van een ontbijt en een high tea.


Er zat van alles in: een croissant, een krentenstolletje, een sandwich, boter, een scone, clotted cream, jam, thee, vruchtensap, pasta, soep, een macaron, bonbons en een cupcake.
De scone maakte het Engels. Toch nog een beetje London.
Wat ontzettend lief  bedacht was dat! Ook lekker, maar vooral erg lief

(En voor de Horinezen die hier lezen: het kwam van de Tuynkamer onder het motto: de Tuynkamer in je Huiskamer).

Noor en Jet waren lekker bezig  in de tuin. Ze kunnen heel goed samen spelen. We zijn ook nog even verplaatst naar de voorkant van ons huis. Daar is een pleintje met een kleine speeltuin. Precies voor deze leeftijd. Plus dat de trein langs rijdt. Als ze het geluid van de spoorwegovergang horen, rennen ze naar een bepaald paaltje om de trein te zien. Verder mogen ze niet en doen dat ook niet. Zo werkte dat vroeger al voor onze eigen kinderen

En zo hadden wij al weer een heerlijke dag.
'Oma', zei Noor, 'Oma,  als dat virus weg is, kom ik heeeel lang logeren'.
Daar hopen we dan maar op.  Sterker nog: we rékenen er op!


28 opmerkingen:

KnutzEls zei

En nou maar hopen dat dat virus uitgedoofd is. Dat KoZP straks geen roet in ons eten heeft gegooid.

izerina zei

Wat een leuk idee om Londen naar huis te halen.

Onliemie zei

Hoe tof bedacht is dit. Top dochter jullie Nienke. De meisjes zullen dit vast ook heel leuk en spannend gevonden hebben. En dat dat virus maar snel weg is, dan kunnen jullie gauw echt naar Londen. Iets om alvast heel erg naar uit te kijken. Naar de logeerpartijen uiteraard ook. Zonder twijfel!

sjannesblog.com zei

Ik hoop met jullie mee!

Floor zei

Wat een heerlijk stel die twee meisjes! Wat een verrassing voor je, echt een verwendagje als compensatie.
Naar Londen gaan samen komt vast nog wel, dan heb je het nog maar te goed :-)
Logeren... misschien aan het eind van de grote vakantie???

Mevrouw W. zei

Wat lief van je dochter en van de meisjes. Jullie konden dan wel niet naar Londen, maar hadden zo toch een leuke dag.

miekequilt zei

Wat een superleuk idee. Zomaar een Engels dagje en hopelijk snel een paar echte Engelse dagen.

Marlou zei

Ha Bertiebo,

wat heerlijk om te lezen en te zien.
jij hebt genoten... fijn! 💚

Groetjes van Marlou

Emie zei

Wat een fantastische actie was dit. Die reis met je dochter gaat er zeker nog van komen. En over een jaar of acht nogmaals en dan gaan de kleindochters ook mee!

mar zei

Lieve actie.

Judy zei

Toch een klein fantasiereisje naar Londen! Leuk! En wat een schatten van kleindochters!

guusje zei

Wat een plaatjes die 2 en zulke schattige jurkjes. Vertel ze maar veel over Londen, wat een fantastische stad het is, dan willen ze er over een jaartje of 10 ook heen.

Ferrara zei

En weer een topdag. Zo bouwen jullie toch ook mooie herinneringen op. Zo van: 'Weet je nog dat we een High Tea hadden bij Opa en Oma.'

Jolande zei

Geweldig!!!

Jeanette Renting zei

Wat een fijne dag en verrassing! Ik vind alles leuk en lief, maar die springerige haartjes van meisjes op die leeftijd, zo aandoenlijk.

Nietzomaarzooo zei

Wat een ontroerend en lief verhaal. Die twee meisjes met hun mooie jurken en haren en vooral lieve aandacht voor hun oma en opa. Ben wel een beetje jaloers :) en pink een traantje weg.

Ageeth Mooij zei

Ontroerend Bertie, jullie hebben fijne mensen gevormd!

In de weer zei

Mooie herinneringen worden er geboren !

biebkriebels zei

Nou dat was leuk bedacht met de engelse vlaggetjes en de tas met lekkernijen. Wat een fijne dag voor iedereen. Ja, ooit zal dit toch wel een keer over zijn en kunnen we weer op stap hoop ik....

Sjoerd zei

Dat maakt de hele week weer goed. En je hebt gelijk, dat was ontzettend lief...

Els04 zei

hoe tof!

Matroos Beek zei

Wat ziet dat er gezellig uit. Mooi die kleinkinderen. Ik hoop dat ze snel weer kan komen logeren.

schrijfselsvanmij zei

Een klein beetje London in jullie achtertuin, leuk!

Kitty zei

Wat heerlijk Bettie en wat een schat van een dochter hebben jullie toch!

Jeanne zei

Niks zo fijn als afspreken met je kleinkinderen!
Wat een schatjes, en wat een lieve dochter!

Marleen zei

Als we niet naar Londen kunnen halen we Londen hier naar toe. Een lieve gedachte!

Marthy zei

Ik krijg er een beetje tranen van in mijn ogen, zo lief.En die twee, wat een heerlijk stel meiden.

Rianne zei

Wat een leuk idee... En wat een heerlijk vooruitzicht... En lekkere lange logeerpartij...