Totaal aantal pageviews

donderdag 25 juni 2020

Outlander... weer

In 2016 (!) schreef ik al iets over de serie Outlander. Als je zou willen weten waar het over gaat, klik hier  
Ik was toen enthousiast en dacht dat ik zeker de serie uit wilde kijken. Waarom ik dat nou toch niet deed, ik zou het niet kunnen zeggen.
Toen we aan het begin van deze Corona ellende stonden, dacht ik: we gaan lekker veel Netflixen. Films kijken ook.
Is niet gebeurd. De enige serie die ik heb gezien tot nu toe, was De brief voor de Koning.
Maar zaterdag riepen Claire en Jamie me. Het regende, het was kil...Ze riepen.

Het voordeel van Netflix is dat het precies blijft staan waar ik gestopt was. En dat was na 2016 en 2018 (toen ik een kleine opleving had),  midden in aflevering dertien van seizoen  1. Er waren zestien afleveringen.
Gisteren keek ik dit seizoen uit.
Ik heb me nu voorgenomen om iedere dag een aflevering te doen. Er was een cliffhanger die me nieuwsgierig maakte.
En ik wil nog steeds weten hoe het helemaal afloopt. Komt Claire weer terug in haar eigen wereld, die van 1945?
Dat is de vraag. En hoe dan?
Maar dat gaat nog heel lang duren. Want ik geloof dat ik kan kijken tot en met seizoen vijf. Terwijl  seizoen zes er geloof ik ook al is. Of in de maak.
Die rooie Schot vind ik nog steeds fantastisch, dus ik begin. NU!



16 opmerkingen:

miekequilt zei

Wij hebben geen Netflix. Ik merk dat we aan de gewone tv voldoende hebben. Soms neem ik iets op, vooral detectives die laat uitgezonden worden.
Ik wens je veel kijkplezier met Outlander.

Judy zei

Oh ja, ben net zo'n fan als jij!

Kitty zei

Is wel iets voor mij, heeft Jasper ooit gezegd, maar ik ben er nooit aan begonnen. Ik heb net ‘Dead to me’ en ‘Hollywood’ gekeken. Het gevaar van series is bij mij dat ik ga ‘bingen’. Met zo veel seizoenen belooft dat dan wat, hahaha!

Onliemie zei

Flink dat je je voorneemt om maar 1 aflevering per dag te zien. Wij doen dat hier ook... Zo zagen we de eerste serie van la casa de papel tijdens de corona. We moesten ons soms echt bedwingen om niet meteen een volgende aflevering te bekijken. Maar het is gelukt. :-)

izerina zei

Misschien ook eens aan serie 2 beginnen straks in de winter

Nietzomaarzooo zei

Lekker als je siesta houdt! Veel kijkplezier.

anja zei

De boeken zijn ook zeer de moeite waard!

Emie zei

Het is heerlijk om even een andere wereld in te duiken en dat lukt vast heel goed als je elke dag een deel bekijkt. Veel plezier met je rooie Schot.

Marlou zei

ha Bertiebo,

zo'n lange serie...
Ik weet niet of ik dat volhoud.
Vond het wel fijn, dat de Brief aan de koning niet zo lang was.

Geniet!
Marlou

Iris Flavia zei

Sounds interesting, at least the beginning, 200 years backwards.
I´m still watching Quantum Leap where the main character travels (unwillingly) in his life-time span and finds himself being someone else who needs help.

Sjoerd zei

Oude liefde roest niet, of zoiets.

biebkriebels zei

Outlander heb ik ook niet helemaal uitgekeken, was er wel verslingerd aan, maar om de een of andere reden ook gestopt. Op een gegeven moment was ik de draad een beetje kwijt met het heen en weer switchen tussen de tijden....

Céline zei

Ik heb Netflix, ga deze serie onthouden voor de herfst en winter.

Mrs. T. zei

Ja, ik keek dat laatste seizoen al via ziggo. Wacht vol smart op deel 9 van de boeken.
Al vind ik nog steeds dat Jamie juist niet goed gecast is. https://www.triltaal.nl/2020/02/17/the-handmaids-tale-outlander/

nicole orriens zei

Seizoen vond ik echt prachtig en heb ik helemaal gekeken. Maar vervolgens vielen de daarop volgende seizoenen me toch wat tegen moet ik bekennen. Ik geloof dat ik halverwege seizoen 3 definitief ben gestopt met kijken.

blauwruitje zei

Haha een aflevering per dag? Ik vind het knap als het je lukt. Ik kijk nooit netflix.