Totaal aantal pageviews

dinsdag 23 juni 2020

Vaderdag

Voor vaderdag kwam onze kleinzoons op bezoek. En Arthur was al weer gegroeid. Odin had een prachtige tekening voor opa gemaakt
Met zijn naam er op, zie je wel. Zijn moeder schreef erbij dat de navel hersteld is, want , 'die is in het echt veel kleiner'.
En verder zie je dan nog heel duidelijk 'water dat overstroomt bij ondergaande zon. Daarom is het roze'.
Ik hou heel erg van dit soort tekeningen. Er zit zo'n prachtige ontwikkeling in.
In de envelop waar Odin op tekende zat een cadeau voor opa. Maar ik ben zo vrij er ook zeer van te genieten.



Onze Bart maakt vaak tegeltjes met afbeeldingen er op. Ik heb er al vaker iets van laten zien, omdat het superleuk is.
Ook nu heeft Bart weer tegeltjes gemaakt, met onze familie erop.
Voordat zo'n tegeltje klaar is, worden foto's samengevoegd met tekeningen.  En dat is geen eenvoudig knip-en plakwerk kan ik je vertellen. Er komt geen schaar aan te pas trouwens en ook geen lijm.  Zo'n foto moet vervolgens bewerkt worden en opgestuurd om af te drukken, komt terug  en dan klopt er iets niet. De kleur is niet helemaal goed, of de rails sluiten niet goed genoeg aan.  Dat zou ik niet eens zien, maar we hebben hier te maken met een Bartje Precies.
Je ziet hier drie van die foto's en deze zijn wél goed. En dan wordt het geheel overgezet op een tegeltje.
Al met al is het heel veel werk. Ook nog niet klaar trouwens. We zijn nog niet compleet.
Maar mijn man kreeg alvast de foto's. En mij lijkt het leuk om die in te lijsten. En dan in een lange rij op te hangen.






27 opmerkingen:

izerina zei

Wat een creativiteit. Je zou er een verhaal bij kunnen maken

Judy zei

Wat superleuk, die tegeltjes!

miekequilt zei

Prachtige tekening. De ontwikkeling in het tekenen is zo leuk. Daar kan ik echt van genieten. En de tegeltjes zijn enig. Wat een leuk idee.

klaproos zei

wauw wat ontzettend leuk gedaan zeg,
daar ben je gewoon héél erg gelukkig mee medunkt :-)

Onliemie zei

Over origineel gesproken. Hoe tof is dit! Ik heb zoiets nog nooit gezien. Prachtig. Wat een creatieve zoon hebben jullie. Nog niet compleet? Weer familie-uitbreiding bij jullie?

Onliemie zei

En dit vergat ik nog : Wat een super schoon venteke is die kleine Arthur. Je zou hem zo opeten.

Floor zei

Wat superleuk is dat! Zo grappig die bestaande tekeningen met foto's van de familie er in.
Maar je hebt het over tegeltjes, en daarna over foto's.
Tegeltjes zijn van steen en foto's van papier, dus hoe zit dat nu, worden van de foto's die je man kreeg later tegels gemaakt? Hoe gaat dat dan?

Emie zei

Dat kado is echt geweldig! Om altijd met een glimlach naar te kijken.

nicole orriens zei

Kindertekeningen zijn inderdaad erg leuk omdat ze zo prachtig laten zien in welke ontwikkelingsfase een kind ziet : )

De tegeltjes vind ik prachtig!

sjannesblog.com zei

Wat een enig cadeau!

Sjoerd zei

Arthur groeit als kool, of zou dat komen doordat voor ons de tijd sneller lijkt te gaan. Dat treintje is inderdaad super.

Nietzomaarzooo zei

Wat heerlijk dat de kleinkinderen er met vaderdag waren. En wat een creatieve zoon hebben jullie.

Iris Flavia zei

Oh, that´s a cute, happy face :-)
And great artwork, too, sounds like you had a fun day full of pressies!

Jolande zei

Wat ontzettend leuk allemaal.

Marlou zei

Ha Bertiebo,

schitterend!
Ik sta te kijken van zoveel mooie kunst!
Kan me voorstellen dat jullie er blij mee zijn...

Groetjes van Marlou

Kitty zei

Wat een heerlijk mannetje, wat gaat het hard he? De tekening van Odin, die is echt geweldig! En dan de tegeltjes ohhhh, die zijn echt het einde, wat een werk en wat goed dat Bart dat kan!

KnutzEls zei

Wat een leuke tegeltjes. Die krijgen toch een ereplaatsje...?

Ageeth Mooij zei

Dat is een hele mooi hobby!

Marleen zei

Geweldig!

mirjam kakelbont zei

Aan dat cadeau kan zelfs een tekening van Fiep Westendorp niet tippen en dat zegt een hoop!
Heerlijk, zo'n mollige baby, en wat kijkt hij tevreden.
Kindertekeningen...ik heb er bergen van bewaard.
Lieve groet ♥

Saralien zei

Mooie kunstwerken hoor!

biebkriebels zei

Wat leuk allemaal! De baby die ligt te zwaaien, geweldig en die leuke tegeltjes, doen me een beetje aan Fiep Westendorp denken. Maar deze zijn met een persoonlijke touch natuurlijk veel leuker.

Mrs. T. zei

Wat ontzettend leuk!

Marthy zei

Geweldig zo'n creatieve zoon die de familiegeschiedenis heel leuk vastlegt.

Ferrara zei

Wat leuk. Ik ben niet de enige die aan Fiep Westendorp dacht. De baby is ook een plaatje.

schrijfsels zei

Wat een leuke foto van Arthur, en wat een leuk cadeau!

In de weer zei

Een geweldig mooi cadeau, wat een creativiteit !
En dan nog het bezoekje van Arthur, dat is het natuurlijk hélemaal.