Totaal aantal pageviews

vrijdag 17 december 2021

Hem

 


De vraag was al een tijdje: Wanneer krijg ik hem? En dan bedoel ik natuurlijk de booster. 
Gisteren was het zover. We zouden hem krijgen en wel in Hem

En ik ging, met hem. Met hem naar Hem. En Frits kan zeggen ik ging met haar naar Hem. 
Want daar is het vaccinatiepunt.

Ik werd ineens nieuwsgierig naar de naam. Het is vrij simpel: Hem betekent in dit geval zoiets als landtong of hoek van het land.
Ik hou van bijzondere plaatsnamen en dit is er echt een, vind ik. 

Hem, ik ben er op onze eindeloze fietstochten, vorige zomer vast wel eens geweest, maar diepe indruk heeft het dorp blijkbaar niet gemaakt. Nu wel, want nu was er dus een prikpunt.

We hadden een afspraak, maar wel na elkaar, met een halfuur ertussen. 
Toen we er waren, bleek dat halve uur geen enkel probleem.
De man die het parkeren in goede banen moest leiden, vertelde dat er ook mensen zonder afspraak werden doorgelaten. 
En wij mochten ook gewoon doorlopen, ze keken niet eens naar de tijd. Het was hartstikke rustig. 

Dus stroopten we onze mouwen op en werden 'geboosterd'. 



Beseffend dat dat toch allemaal maar weer prima georganiseerd en geregeld was, daar in Hem, bedankten we de lieve prikdames. Dat vonden ze leuk.  
Vervolgens een kwartiertje zitten en hup naar buiten. 

Omdat we zo vroeg waren, 13.00 uur, hadden we toen nog een hele middag in het zonnetje voor ons. 
Wat was het heerlijk om weer eens even ergens anders te zijn en dan nog wel in de zon in Hem. 

Dus je snapt dat ik een dezer dagen nog even terugkom op Hem, want geloof het of niet, daar was heel wat te zien! 



21 opmerkingen:

Emie zei

Lekker dat je Hem hebt!

Bertiebo zei

Haha, ja ik ben ook blij met hem

Jolande zei

Leuk verhaal over Hem en fijn dat jullie nu hem gehad hebben.

mar zei

Ik mag hem binnenkort ook halen. Fijn.

Lot zei

Wij hebben Hem ook al. En inderdaad prima georganiseerd allemaal, veel minder administratief gedoe dan de vorige twee.
We moesten er 45 min voor rijden en weer terug en waren binnen 2 uur uit en thuis.

miekequilt zei

Wij krijgen Hem over twee weken. Hopelijk zonder problemen. En we maken er een leuke dag van, want we moeten maar Amsterdam. Ik ben wel benieuwd naar wat er in Hem te zien is.

Judy zei

Ik kreeg 'hem' ook gisteren. Gewoon in Deventer.

Sjoerd zei

Mooi toch dat je samen met Hem, in Hem, Hem hebt gehad.

biebkriebels zei

Het is hier een chaos op een industrieterrein in verweggistan met te weinig parkeerruimte. Kennis van me moest een half uur in een rij staan met een oude echtgenoot die dat niet volhield, kon ze ergens een plastic stoeltje weggrissen en moest ze dat steeds voor hem verplaatsen in de rij. Zwager van haar reed in de tussen tijd een halfuur rondjes omdat er geen parkeerruimte was. Via online poging werden we verwezen naar Lelystad, Voorthuizen of Hilversum!

Anoniem zei

Wij konden ook in Hem laten boosteren en we wonen in Lelystad. Gelukkig een dag later wel in Lelystad kunnen afspreken. Nog wel een week wachten. Groet, Tineke.

Joanne zei

Wij krijgen hem op 4 januari. Allebei. Er zit wel anderhalf uur tussen. Maar misschien mag het ook tegelijk.
Ik heb 8 december mijn griepprik gehad. Dus twee weken wachten.
Rond de feestdagen wilde ik niet. Schoondochter en is er behoorlijk ziek van geweest.

Liefs Joanne

conny's quilts en creaties zei

Wat fijn dat je hem hebt. En dat in een dorp met zo'n grappige naam.

Ellen zei

Gefeliciteerd met hem in Hem.
Mijn Frits mag hem morgen halen en ikke woensdag. Ik wil toch eens vragen morgen of ik hem morgen ook niet mag hebben. Ik had trouwens nog nooit van de plaats Hem gehoord.

Els04 zei

blij voor jullie!

Ferrara zei

Wij gaan de 21e en kunnen het op de fiets af.

schrijfselsvanmij zei

We hebben ‘m ook al, ben er blij mee. Hoop dat heel velen ‘m ook gaan halen!

Mrs. T. zei

Goed gedaan. Mijn ouders zijn afgelopen maandag geboosterd. Ik vind het een fijn idee.

In de weer zei

Geluksvogels zijn jullie.
Wij zijn al drie dagen bezig, bij de GGD komen we er niet door.
De GGD adviseerde om online te reserveren, maar dan moet je een nummer hebben dat op je uitnodiging staat, maar die hebben we nog steeds niet gehad.
Ik word er behoorlijk door gestrest.
En dan hoor je heel de dag op radio en tv, boosteren, boosteren, boosteren !

guusje zei

As a lucky bird ga ik maandag om 09.00 uur met hem Hem halen, maar niet in Hem en ook niet in Hoorn zoals vorige keer, maar gewoon makkelijk in Alkmaar.

Nietzomaarzooo zei

Niets makkelijks dichtbij hier helaas. Wel in steden heel ver weg. Maar ja, ik wil graag NU die booster en graag ook dit jaar nog en niet wachten op een brief. Dus afspraak gemaakt ergens in Verweghistan. 1,5 uur heen en 1,5 uur terug met OV. En waarschijnlijk is alles dicht dan als ik de berichten mag geloven over nieuwe lockdown.

Maar gewoon maar doen, want nodig. Maar had uiteraard liever op fietsafstand het prikje gehaald.

Marthy zei

Wij hebben hem afgelopen woensdag ook gehaald, liep gesmeerd in Gouda.