Totaal aantal pageviews

woensdag 22 december 2021

Twee gezichtjes die voorrang krijgen

Vanwege de naderende Kerst, geef ik  even voorrang aan dit gezichtje. Er staan er nog een paar in de wacht en die komen echt aan de beurt hoor,  maar deze is nu leuker dan in januari. Dan is-ie nog steeds geweldig, maar nu past het beter. Vind ik. 

Het gezichtje komt van bloglezeres Tineke Dieks. Ze schrijft: Vandaag was ik met de kerstkaarten bezig die ik “versier” met papierknipwerk. Op een gegeven moment plak ik een knipsel op en o kijk! Een gezichtje! Dat moet ik naar Bettie sturen'.

'Wow, dat gaan hele mooie kerstkaarten worden, Tineke en dat gezichtje is super!', mailde ik terug. 



En toen kreeg ik de kaart ook nog eens in het echt opgestuurd, dus die hangt nu  prachtig te zijn aan de kaartenslinger in mijn huis. 

Tineke blijkt een Tineke te zijn zonder blog, maar ze heeft me wel een en ander van haar werk laten zien. Ze maakt rondzendbrieven.  Zo leuk is dat, ik kom daar nog een keer wat uitgebreider op terug. Want heel toevallig ben ik geïnteresseerd in knipkunst. De laatste grote tentoonstelling in ons museum vóór Corona ging daarover en ik vond het geweldig. We hebben standaard ook een kleine afdeling knipsels in het museum. 

Ja en nou ik toch bezig ben met voorrang verlenen, ook het volgende gezichtje mag voor: 


Dit gezichtje krijgt voorrang omdat het gezien werd door een kind. Dat gebeurt bijna nooit. 
Oké, het werd me opgestuurd door Jolanda, een bloglezeres. Maar Jolanda's  kleindochter Hannah, had het gezien! Ontdekt, gevonden, hoe moet ik het noemen. Ik vond het echt ontzettend knap gezien, voor een meisje van negen. 
Hannah vond het leuk als het op mijn blog kwam. En nu hoeft ze niet zo lang te wachten. Vandaar.  Ik heb haar natuurlijk een leuke bedankkaart gestuurd, dat snap je. 

En zoals altijd: Blijf speuren mensen. Speuren en sturen: bettievdgriend@hotmail.com


23 opmerkingen:

KnutzEls zei

Die lepel is een echte pottenkijker. De kaart is ook prachtig.

Judy zei

Ja, die verdienen allebei voorrang! Ben heel benieuwd naar 'rondzendbrieven'.

Emie zei

Dat knipselgezichtje is echt geweldig, zo kunstig gemaakt.

Anoniem zei

Ja, dat was ik. Leuk om zo "mijn" gezichtje terug te zien. Dank je wel dat je aandacht besteed aan papierknipkunst. Groet, Tineke Dieks.

schrijfselsvanmij zei

Wederom leuke gezichtjes!

Iris Flavia zei

Merry Christmas-faces!

Jeanette Renting zei

De pollepel doet mij aan Donald Duck denken.
Oh en die knipkunst, echt prachtig gemaakt door Tineke. Bofferd dat je bent, dat je hem kreeg opgestuurd.

Ferrara zei

Zo leuk om te zien hoe mensen tijdens het uitleven van hun creativiteit aan elkaar denken. Prachtige aanwinsten.

Nietzomaarzooo zei

Om blij van te worden!

mar zei

Mooie kaart zeg.

Sjoerd zei

Beiden zijn heel leuk en passen idd bij deze tijd.

bemar zei

Leuke gezichtjes!

Neeltje zei

Snap ik helemaal!

Neeltje zei

Snap ik helemaal!

Miriam zei

Oh, wat een mooi knipwerk ...

zeeuws knoopje zei

Super leuk, Bertie! Bedankt dat je zoveel aandacht aan Anne had geschonken. Ze was heel trots!

zeeuws knoopje zei

Anne = Hannah

miekequilt zei

Wat een leukerds weer. Ik ben benieuwd naar die rondzendbrieven.

Anoniem zei

Wat leuk dat er nieuwsgierigen zijn naar mijn "nieuwsbrieven". Interesse? stuur me een mail: tinekedieks@xs4all.nl
Groet, Tineke Dieks

Mevrouw W. zei

Super goed gevonden door Hannah!
Het Knipkunstkaartje vind ik mooi. Knap gedaan!

Marthy zei

De tweede lacht zo leuk.

Anita Willems zei

Ach, wat ontzettend leuk. Zowel de gezichten als de briefwisselingen.

Hans zei

Als de gezichtjes maar vrolijk zijn, want nu is het wel somber door corona. Hans