Totaal aantal pageviews

zaterdag 18 december 2021

Een wandeling in Hem

 
Het was dus niet alleen fijn om even iets anders te zien en ook niet alleen omdat het prachtig weer was. 

Het is ook gewoon een leuke omgeving om te wandelen. We deden een korte wandeling, ongeveer vier kilometer. Ik had van tevoren al gegoogeld op Hem en het bleek dat er heel wat monumenten zijn. Zowel Rijksmonumenten als Gemeentelijke Monumenten. In deze omgeving zijn dat dan voornamelijk boerderijen. Deze bijvoorbeeld: 


Fraai om te zien vind ik. Sommige prachtig gerestaureerd. Maar eigenlijk vond ik dit nog veel leuker om te zien:


Hier werd gewerkt, niet met man en macht, nee er was precies een jongen aan het werk. Hij vertelde dat zijn baas nog hoopte dat het vierkant behouden zou kunnen worden, maar zelf zag hij het somber in, gelet op het rotte hout. Nou, er zal vast iets fraais van gemaakt worden


Hoe dan ook, ik ben er helemaal omheen gelopen en ik zag het ook somber in. De deur was nog het beste deel van het huis:

En verder op zo'n wandeling zie je natuurlijk allerlei mooie details. Zoals dit bord: 
Nog nooit eerder gezien. Dierenliefhebbers hoor, in Hem:


En ze houden van klein. Hahaha, ik ook, heeeeel toevallig. 

13 opmerkingen:

Emie zei

Over een half jaar terug om te zien hoe het huis er dan bij staat?

Nietzomaarzooo zei

Veel te zien inderdaad. Als je maar kijkt!

In de weer zei

Zou zo naar Hem toe willen gaan.

Judy zei

Het zou leuk zijn als het behouden kan worden, maar ja, zo blootgesteld aan de elementen... Leuk, daar in Hem.

biebkriebels zei

Nog nooit van die plaatsnaam gehoord. Ben benieuwd of er ook een Haar bestaat? :)

Iris Flavia zei

The door is very beautiful indeed. As is the bunny-sign :-)

Ferrara zei


Heb je geen zin gekregen om de bouw van dat huis te volgen?

Sjoerd zei

Soms is slopen idd beter, hoe jammer dat ook is.

miekequilt zei

Wat een leuk dorp om rond te lopen. Je gaat vast nog eens terug, denk ik. Want je bent net zo nieuwsgierig als wij hoe het verder gaat met het huis.

schrijfselsvanmij zei

Leuk dorpje!

Neeltje zei

Heerlijk, zo'n wandeling!

Marthy zei

De deur is heel mooi, van de rest van het gebouw snap ik niet veel.

Miriam zei

Hoewel ik wel meteen dacht Hem ligt bij Venhuizen, wist ik er verder eigenlijk niets van af. Gelukkig heeft Wikipedia me een beetje geholpen m.b.t. de feiten en jij m.b.t. de sfeer. Wel een hele aparte locatie trouwens voor de GGD, het is maar zo'n klein dorpje.