Totaal aantal pageviews

dinsdag 14 december 2021

When the Thames froze

Elk jaar doe ik hier in december een 'makkelijk' blogje. Niet zozeer om het mezelf makkelijk te maken, wel omdat ik het heel erg mooi vind. Dit liedje uit 2011, van Smith & Burrows. 

Nou ja,  in zekere zin toch voor mijn gemak, omdat ik het nu heel makkelijk even kan aanklikken en luisteren. Het lied raakt me ieder jaar weer opnieuw. 

Er zijn geloof ik drie versies te vinden, maar ook dit jaar kies ik weer voor het filmpje waarin je London ziet. Een stukje dan. 

En ik heb, om me heen kijkend en beseffend wat er allemaal gebeurt,  niks te klagen, echt niet. Maar man, wat mis ik London.  So tell everyone, that there's hope in your heart

Hoe dan ook, voor het decembergevoel: When the Thames froze:

21 opmerkingen:

miekequilt zei

Ik zat er al op te wachten. Echt waar. Een mooi nummer met jouw geliefde Londen op de achtergrond. Bedankt.

Iris Flavia zei

Nice song and story!

nicole orriens zei

Wat een mooi liedje! Het was nieuw voor me.

Emie zei

Mooie traditie, fijn lied!

Els04 zei

super mooi! en ik mis Engeland ook! we hebben onze vakantie al 2 keer een jaar moeten uitstellen :(

Jolande zei

Ik mis met je mee.

guusje zei

#metoo.

mar zei

Hopelijk in 2022.

biebkriebels zei

We zijn momenteel allemaal gevoelig voor nostaligische muziek.....

Marthy zei

Mooi!

Judy zei

Mooi! Dat het maar gauw weer mag, naar Londen.

Sjoerd zei

Heel mooi, maar missen doe ik het niet echt, ik ben het liefste thuis... en af en toe in Leiden of Brugge.

Ferrara zei

Stemmige traditie. Ik begrijp best dat jij je geliefde stad mist.

elly zei

Ik heb meegenoten!

Elizabeth zei

Heel mooi! Ik houd van dat Engels...

Hans zei

Ik vind Londen ook een mooie stad, volg op You Tube een aantal mensen die in de modder van de Thames ouder schatten verzamelen, van spijker naar bijzondere ringen of zo.
De muziek is wel toepasselijk voor deze periode. Hans

Nietzomaarzooo zei

Mooie traditie. Heb 'm al drie keer beluisterd. En die beelden van Londen ook weer heel prettig. Ooit loop je daar weer!

Bertiebo zei

Denk je? Ik geloof er niet meer in.

Jeanne zei

Mooi hoor!
En natuurlijk loop jij binnenkort weer in Londen!

Alet Venhuizen zei

Ik luister al een aantal jaren met je mee. Prachtig!!!!
Wordt een leuke traditie zo! X Merci voor het delen!

Jeanette Renting zei

Net als Mieke wachtte ik ook op dit lied. ZO PRACHTIG.
Tijdens het luisteren (de enige muziek per jaar sinds januari 2016) huil ik, maar het is zo'n mooi lied en de tekst ook. Dank je wel voor deze traditie.