Totaal aantal pageviews

vrijdag 31 december 2021

Een rood kapje van Sammet

 Deze Roodkapjes (261 en 262) zijn ook weer zo leuk. En bijzonder, ik zag zoiets niet eerder:


Volgens mij zien we hier het begin en het eind van het Roodkapjeverhaal . 

Want op de achterkant van de eerste kaart staat (auf Deutsch): Eens gaf grootmoeder haar een kapje van rood Sammet en omdat het haar zo goed stond en zij niets anders meer wilde dragen heette zij voortaan Roodkapje. 


De tekst op de tweede kaart: Ze waren alle drie tevreden. Grootmoeder at de koek en dronk de wijn die Roodkapje gebracht had. Roodkapje echter dacht: Ik ga van mijn leven niet meer van de weg af in het bos als mijn moeder me dat heeft verboden. 

Het is vast een serie. Nou, wie weet vind ik de tussenliggende kaarten ook nog eens!

Oh ja en sammet moest ik opzoeken, het wordt vertaald als zijdefluweel. Niet dat ik dáár van heb gehoord hoor.

18 opmerkingen:

Judy zei

Leuk zijn ze! Sammet... ook nog nooit van gehoord, klinkt als een prachtig rood kapje.

sjannesblog.com zei

Wat apart!

Emie zei

Deze zijn werkelijk beeldschoon, ik hou van silhouetten!

Sjoerd zei

Mooie kaarten zijn dit. Ik hoop dat je de tussenliggende exemplaren ook nog eens op de kop kunt tikken.

nicole orriens zei

Het zijn prachtige kaarten inderdaad. Heel sober in het zwart, en daardoor valt het rode kapje extra mooi op.

KnutzEls zei

Wat een bijzondere kaarten. Dat wordt een speurtocht voor de andere kaarten natuurlijk.

miekequilt zei

Wat een mooie kaarten. Een mutsje van rood zijdefluweel, dat moet wel heel mooi zijn.

Anoniem zei

Wat ik grappig vind is dat de hele kamer bij de laatste kaart totaal veranderd is.
Groet Ien

Bertiebo zei

Ha ja, daar heb je gelijk in. Ik had het niet gezien. Maar het kan natuurlijk een ander deel van de kamer zijn. Het raam is ook niet gelijk. Of grootmoeder was bij haar kleinkind op bezoek en gaf haar toen het rode kapje

Nietzomaarzooo zei

Mooi dat rode zijdefluwelen kapje. Precies zoals ik het in mijn gedachten heb bij Roodkapje. Heel leuke kaarten weer. Kan me voorstellen dat je de rest van de serie ook graag erbij wil hebben.

biebkriebels zei

Dat moet inderdaad een mooi zacht kapje zijn om te dragen.

Jolande zei

Wat een mooie kaarten. Hopelijk kun je de de rest van de serie ook nog vinden.

Ferrara zei

Wat een bijzondere aanvulling. Je gaat vast op zoek naar meer.

Lot zei

Mooie zoektocht voor het volgende jaar.

Ze zijn erg mooi ook

Jeanette Renting zei

Leuke kaarten. Ik ken sammet als een Zweeds woord, daar betekent het fluweel. En daar zou dat mutsje natuurlijk wel van gemaakt kunnen zijn....

Marthy zei

Leuke kaarten!

Hans zei

Een leuke afsluiter, hou wel van deze geschiedenis. Hans

Iris Flavia zei

They look great. Oh, I loved the last fairy tale of Rotkäppchen, the Wolf was actually nice!